progdvb en streamen + XP probleem

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Draai nu weer met XP, maar nu krijg ik verschillende programma's voor de dvb kaart niet aan de gang.

Multidec draaid wel, maar progdvb en de internetstreamers niet meer.

In progdvb krijg ik deze melding: DVBCommon : open device not succesful

need skystar 1 compatible DVB-s card with 2.0x driver and enabled "virtual DVB-s/-c/-t network adapter".

Ik gebruik de ver. 2.09 driver, maar het wil niet draaien.

Weet iemand hier de oplossing voor, want ik kom er niet uit.:sad::(:sad:

 
Ik heb progdvb gewoon werken onder xp. Ik gebruik de driver van Technotrend (te downloaden op technotrend.de) vergeet ook niet behalve progdvb de progdvbfiles te downloaden. Je hebt dus twee zipfiles nodig die uitpakken in 1 directory en dan opstarten.

 
Het fijne weet ik er ook nog niet van maar ik ben iets nieuws tegengekomen met recente moederborden en XP:

In mijn BIOS kan ik kiezen voor iets wat "APIC/PIC" mode heet ... in combinatie hiermee zie ik (alleen onder XP) IRQ's (interrupt requests) boven de 15!

Mogelijk is dat de oorzaak / is daar iets mee te vogelen?

Suc6!

J.

 
Bedankt voor de reacties.

Ik vogel nog wel effe verder, maar op het ogenblik draai ik een dualboot systeem met me en xp, dus voorlopig werkt het nog wel effe.

 
Ik wordt zolangzamerhand echt gestoord van het simpel installeren van een DVb prog.

Mijn volgorde:

1.Install drivers pack 2.10,

2.Via de setup in een aparte dir deze 8 mb drivers pack geinstallerd.

3.De Pc opnieuw reboot

4. Direct komt de melding" CDVBC : Opendevice not succeful, Closing data applicatie

-Get versions not succeful

5. Daarna verschijnt het programma " DATA APPLICATION"

In dit programma verschijnt dan weer een windowvenster" Digital TV"

Melding " Open Device not succesful"

Hardware disconnected"

Dit progrmamma afgesloten en verder geinstalleerd progdvb:

6.In een aparte dir progdvb de 2 zipfiles t.w. progdvb 205 en de progdvbfiles uitgepakt.

7. Toe kreeg ik exact de zelfde melding als Sjonnie5 in zijn 1e

toelichting.

En ook steeds de melding " Geen DVB Card aanwezig" .

HOE IS TOCH MOGELIJK, MD82 DRAAIT 100%

Ik weet via het Progdvb forum dat dit probleem zo nu en dan voorkomt.

Men zegt dan altijd de drivers 2.1 installeren!!!

Ik wil progdvb gebruiken om beter te kunnen recorder.

MD82 schijn t bij recording van bv 1 uur film te veel problemen oplieveren ,door zo nu en dan stilstaam beeld te hebben en alle gevolgen voor b.v.PVA instrumento.

Please,

ILYA

 
@Ilya

Je draait neem ik aan ook met XP?

Ik heb het hele spulletje nu wel goed draaien, na vele uurtjes spitten.

Het probleem was bij mij eigenlijk heel simpel opgelost.

Effe gecontroleerd in welk slot de DVB kaart zit, en deze in de bios op irq 11 gezet.

Daarna de boel weer opgestart en alles werkt vanaf die tijd nog steeds toppie.

Stuur zelfs de stab aan met progdvb :):):)

 
Hehe ,ik heb nu prog dbvb aan de praat.Wat blijkt nu wat de reden was dat ie het niet deed.

Ik had vorige week versie 2.1 driver van technotrend gedownload en geinstalleerd.

Dus ik dacht alles perfecto.

Na uren uitproberen lukte het steeds niet progdvb aan de praat te krijgen .Teneinde raad heb ik vanavond opnieuw d e drivers geinstalleerd,nadat verder alle mogelijkheden had gecheckt. Met behulp van de instruktie beschrijving in de hand van technotrend ben ik aan de slag gegaan.Deze vond ik toevallig op hun site.

En..... beeld.

Het probleem was achteraf simpel, dankzij de beschrijving, je mag tijdens het vervangen van de drivers je pc niet rebooten .Dat was dus het probleem.De oude versie stond er dus nog op.

Ik ben nu drukdoende de ned. sations te ontvangen .Ik heb de softkeys erin gezet met Yankse 099.Natuurlijk ook de channellist.

Echter geen beeld, alleen FTA

Weet jij welke files/dll ik nodig heb .?????

Ik heb wel de nodige ervaringopgedaan met Multidec. Nu progdvb

ILY

 
@ilya

in ieder geval de complete set voor progdvb,

dan heb je :

yankse en softci 4.2+softcam.

symci voor het loggen van via.

faust voor het loggen van nagra (via dig werkt niet meer :sad:)

en dixie voor het sturen van een 1.2 disecq motor.

dus samengevat:

mappen:boot,channels,record,transponders

rest: progdvb (2.06=laatste),MDyankse.dll,yankse(conf),yankse.prv.

met alleen yankse+sofcam+progdvb zou je toch beeld moeten krijgen.

Heb je alle kanalen ingescand of geimporteerd??

als je geimporteerd heb gebruik eens update van een kanaal (onder properties) en apply deze.

bij geimporteerde settings is dit vaak het probleem voor het zwart blijven van gecodeerde kanalen.

 
Klopt, ik de channels na import gescaned en inderdaad ineens beeld.

Wat mij opvalt tov MD dat je slechts 2 satelieten + favorieten settings kunt importeren.

Is het nu zo dat je het beste de navolgende werkwijze kunt hanteren:

1.Maakt per sat een setting(dvb file)

2. importeer deze.

3.Stel bij Disqec de juiste sat in

4. scan de channels

5. en............beeld, mits de juiste sofcam etc

Verder Sjonnie is je verhaal duidelijk , harstikke bedankt

ILYA

 
Nog wat me te binnen schiet, Sjonnie je hebt over soft ci 42 etc.Deze werkt toch alleen maar voor MD.

IK dacht dat het loggen van seca en Irdeto met behulp van deze softci gebeurt en dus niet geschikt is Progdvb

ILYA

 
@ilya

Nee hoor, softci logt ook met progdvb, af en toe zegt ie geen seca of irdeto daten gevonden, maar ff opnieuw starten en het werkt weer.

Het duidelijks voor je settingslijst is door je motor bijvoorbeeld op de astra te zetten, bij disecq none gebruiken, lnb op astra zetten en de sateliet scannen dan heb je een settinglijst voor astra.

Dan je schotel op bijv. de hotbird zetten, bij lnb instellingen de lnb instellen op hotbird en weer scannen.

Dan heb je al twee lijsten met astra en hotbird, dit kun je vervolgens herhalen voor alle sateliten die je in je lijst will hebben.

Ik heb oop deze manier al een stuk of 10 satelieten in mij settingslijst staan.

 
Een wereld gaat voor me open.Ik ga dit morgen uitproberen.Ik denk dat voor recording Porgdvb beter is.Bij recording vertoont MD 82 zo nu en dan effe stilstaand beeld.Dit geeft bij branden problemen!!!.Ook het proggie PVA instrumento, (zie hun forum) is dit een probleem.

ILYA

 
Laat me ff weten hoe het gegaan is, mischien dat ik dan ook nog eens met dat recording ga knoeien.(nog geen tijd voor gehad:):laugh:

 
Ik heb zopjuist de sofci 4.2 met kid files van MD82 overgezet naar Progdvb.Echter..........

de melding Error, menu conflict.

Sofci loggen, seca daten, kommando decorder = 40220(0 x 9d1c)

EPG show - 40220() x 9d1c)

Verder wat getallen en vervolgens doet iets niks.

Welke files gebuik jij !!

Verder las ik dat ook een CATT moet hebben !!

ILYA

 
ik gebruik de yankse files

werkt als een trein

en catt heb ik er niet bij

als je bij happy sat kijkt zie je een progg dvb download en progdvb files zet die samen in een map en kijken maar

heb alleen nog maar een paar zenders geprobeerd

moet eerst alle frequnties omrekenen met 150 mhz

suc 6

 
QHerbies, beeld ontvangen met Yankse , geen enkel probleem.Wat mij steeds niet lukt is het loggen van irdeto en seca met Progdvb.Volgens mij kan het echt niet.Sjonnie5 welke files gebruikt jij dus voor het loggen???

Volgens het MD82 forumboard kan je alleen met MD loggen , ik hoop dat sjonnie5 gelijk krijgt.

ILYA

 
@Ilya

Heb je voor mij ff je e-mail adres, dan zal ik je het stje waar ik volgens mij me gedraaid heb ff sturen.

Kan ff niet testen, want om 1 of andere vage rede wil mijn stab niet meer verder draaien als 10 gr oost.

 
@ilya

Ik begin nu toch echt aan mezelf te twijfelen.

Ik heb m'n stab weer oke, dus ben ff aan het testen geweest, (de hele morgen :):laugh: maar ik blijf nu de melding houden geen seca/irdeto daten gevonden.

Toch heb ik volgens mij dit wel kunnen doen, want ik heb al in geen tijden meer met multidec gedraaid.

Ik docter nog wel ff door, en laat je wel weten of het werkt.

 
die melding krijg ik ook

en met dezelfde file bij multidec niet

vreemd heb ook niet veel tijd om het te testen

waar het probleem zit maar eens komen we erachter en mischien kun je inderdaad met prog dvb niet loggen verder werkt het bij mij wel lekker stabiel en de video kaart gaat er ook beter mee om als met multidec wat dat betrefd perfect

en als ik wil loggen kan ik altijd nog multidec pakken of de season interface op de nokia

 
@Sjonnie5 bedankt voor je files.Helaas ik denk dat je je vergist heb.Voor zover ik je files kon bekijken kan het ten ene male niet dat je met deze files kunt loggen.

Wat me opviel dat je teveel DLL's in de Progdvb dir had.

Hierdoor kon ik in 1e instantie sommige nl channels niet ontvangen.Zo af en toe stilstaat beeld.(Animal planet)

Het probleem werd veroorzaakt met name door een conflict tussen de soft ci 4 en Yankse 0 99.

Verder heeft de symci ook geen nut.Je kunt immers met Yankse alles ontvangen.

Dus een DLL t.w.Yankse is voldoende.

Wat het loggen betreft zie je iets over het hoofd t.w.

De soft cie dll probeert ecm/emm te loggen .Om te loggen moet je bij irdeto de HEX ser en HMK etc hebben en bij seca MK01 en PPUA.

Na het inladen moet je deze keys bij "Kartenbasis" zien.Helaas, dit werkt gewoon niet bij Progdvb.

Ik denk dat jij door de softci dll op het verkeerde been wordt gezet , het lijkt net alsofr een nieuwe key gelogd wordt, helaas

wat ecm tjes.

Sjonnie mijn advies/ tip luidt:

Gebruikt allen maar de DLL Yankse in Progdvb en om te loggen MD 82.

Je kunt met MD82 loggen met de navolgende DLL

Softci (Irdeto/seca)

Symci (Viaccess)

MDfaust13 (Nagra)

Suc6

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan