Die Bonkie

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

drlivingstoned

Die zegt het allemaal nogal ongenuanceerd ... maar even door de schrijfstijl heenprikkend kan ik het er ergens wel mee eens zijn (ojee weer een nieuw Topic over Pim . is het geen tijd om dit te staken eh stoppen voordat het een politiek board wordt ??).

Ik moet even denken an een interview met Paul de Leeuw die aangaf bang te zijn om grappen over de LPF te maken omdat hij zich dan bedreigd zou voelen. Hier sprak hij de historische woorden dat in Nederland nu een nieuwe moraal heerst ..

JE MAG ALLES ZEGGEN MAAR JE MAG NIETS TERUG ZEGGEN

Dat is precies het gevoel dat ik ook al een paar weken met me mee draag .. Wie weet is Bonkie gewoon iemand die langzaam weer een normale situatie doet ontstaan waarbij je in Nederland weer mag zeggen wat je denkt zonder voor moordenaar of terrorist uitgemaakt te worden.

Om alvast even een paar kreten te slaken ..

Pim was rechts, ach nee dat was hij niet........

Pim gaf ooit eens aan dat hij de Amerikaanse manier van politiek als voorbeeld zag. Als dat niet rechts is ... Extreem rechts, nou, hij zat wat politieke ideeen betreft zelfs behoorlijk rechts in de rechterhoek. Gelukkig geen discriminatie op grond van afkomst, helaas wel op geloof.

Pim was voor de"gewone man"......

Ja hoor. De gewone man zit te wachten op een paar tientjes minder ziektekosten en een paar duizend gulden meer aan een particuliere ziektekosten verzekering.

En de gewone man zit te wachten op een lullige minimale uitkering als hij per ongeluk van het dak af pleurt bij het uitrichten van de sat-schotel. Wat de gewone man wil is de zekerheid dat je bij arbeidsongeschiktheid niet van de straat hoeft te eten maar een normaal leven kan leiden. Wel heb ik net als ieder ander de pleuris aan de misbruikers van dit systeem. Niet (alleen) de allochtonen maar vooral grote bedrijven die zo overtollige werknemers dumpen !

En de gewone man zit te wachten op het afschaffen van het stakingsrecht. Pim zei bij de laatste treinstaking "allemaal ontslaan die stakers". Gelukkig (poldermodel) komen stakingen weinig voor (op het openbaar vervoer na) maar het is het enige en laatste redmiddel van de gewone man om zich te beschermen tegen onrecht en onverschilligheid. Nu de economie weer wat minder gaat en veel mensen tot de oren in de hypotheek schulden zitten zal men er helaas achter komen dat het bedijf waar je jarenlang je energie aan gaf het best zonder jouw inzet kan doen (helaas ben ik nu ook in deze situatie terecht gekomen)

Pim gaf de mening van de straat......

De gewone man heeft geen interesse in politiek. Hoe vaak komt het niet voor dat een politieke partij een gespreksavond organiseert en er komen slechts een handjevol mensen. De gewone man is lui als het gaat om politiek en zoekt een snel en simpel antwoord op complexe problemen. Vaak zijn deze oplossingen gebaseerd op het "hard aanpakken van enz." Borrelpraat politiek dus. De straat is tegenwoordig egoistisch, op zichzelf gericht, en niet geinteresseerd in andermans problemen. Vaak zeggen mensen "pim zegt wat ik denk" vraag je, want denk je dan? Nou ehhhh Nederland is Vol. Vraag je door dan komt al snel de aap uit de mouw en wil men minder "bruine" mensen op straat zien. Okay ... het is een mening. Maar verder dan dit komen ze niet, weten ze niet wat Pim nog meer heeft gezegd. Wat asielzoekers betreft gaf Pim inderdaad de mening van de straat, wat de rest betreft ??? Borrelpraat !

Pim was tenminste eerlijk.....

Zeker.. waar. Alhoewel ik het vreemd vind dat iemand die Democratie en openheid zo hoog in het vaandel heeft geen enkel contakt meer wilde met de geschreven pers, en de radio en TV de deur uitgooide als er kritische vragen werden gesteld. Okay de pers is niet altijd even netjes (Pim werd inderdaad erg hard aangepakt, wat deels het gevolg was van het feit dat hij nooit een toelichting wilde geven op zijn zoveelste uitspraak, en eigenlijk alleen maar intervieuws toestond die hem welgevallig waren). Maar de pers was ook hard voor Jan Pronk (die zei ook wat hij dacht) , Balkenende (gepresenteerd als het lulletje van het CDA - toch op eigen kracht er boven op gekomen) , Bolkenstein (riep ook iets over buitenlanders - kreeg ook de pers over zich heen), alle CDA voormannen na Lubbers (stuk voor stuk tot aftreden gedwongen) maar ook de PVDA voorman die keer op keer werd gewezen op zijn gebrek aan menselijke emoties. De pers is Hard voor Iedereen. Dat is hun taak en hun democratische plicht

Nou zo kan die wel weer, ben ik het toch effe kwijt.

En voordat ik in de beklaagdenbank kom even dit :

Ik ben geen moordenaar, ik verwerp ieder geweld tegen personen, ik verwerp terrorisme en andere pogingen om de vrije mening te onderdrukken of te beinvloeden en vooral verwerp ik de laffe moord op een prachtig mens als Pim. Ik deel zijn mening niet maar zijn levenskracht is iets wat ik diep bewonder !

groetjes en niet op me schieten graag !

 
Bovenstaand is een goed verwoorde mening van iets wat zich zeker de afgelopen tijd als hot item in onze samenleving heeft ingeburgerd. Echter om dit inderdaad geen politiekforum te laten worden, het feit dat de verkiezingen inmiddels achter de rug zijn, andere threads rond Pim ook al gesloten zijn en we nu toch zien dat we ruzieopwekkende postings rond Pim zien lijkt me het zinvol het hier bij te laten.

Een ieder heeft zijn eigen zegje over dit onderwerp kunnen doen en laten we nu dan weer verder gaan met het hoofdonderwerp waarvoor dit board is opgericht.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan