Geen diseq werking

P

Ptje

Ik snap er niets meer van. Ik heb zelf een humax gehad, mijn buurman heeft een humax en mijn schoonvader heeft een humax. Ik en mijn buurman hebben altijd Astra/Hotbird gekeken, maar mijn schoonvader niet. Nu heeft hij een schoteltje bij gehangen voor de Hotbird, maar ik krijg het niet werkend. Ik kan het niet meer volgen. IK heb zo`n testertje erop gehad, de Humax stuurd er niets uit, maar als ik een handmatige diseqsignaal gever gebruik, dan kan ik switch wel laten schakelen. Kabel en switch zijn dus in orde. Wat kan er dan aan de humer mankeren ? Kend iemand dit ?

 
tis misschien stom, maar heb je al eens in de settings gekeken of de diseq a en b wel juist staan ?

CU

Red

 
Die stan goed ja, staan zo ook in de settingslijst.

Ook het op B zetten van de astra, geeft als resultaat dat ik gewoon beeld hou, dus hij schakeld niets.

 
Als je de software eens opnieuw in de ontvanger zet en kijkt wat er dan gebeurd. Ik neem aan dat het disceq gebeuren in de software zit gebakken.

 
Heb je wel de goede diseqc-switch? Er zijn wel verschillen in. Je hebt een tone burst en je hebt dan de verschillende versies zoals 1.0 - 1.1 en 1.2

Dat is ook de reden waarom er velen problemen hebben met een monobloc, niemand let erop welk type diseqc erin zit.

 
Ik heb de software al opnieuw geschreven en de switch is van het type 1.0, zelfde als bij de buurman. Daar heb ik gewoon settings in van Petje en hopla werken, maar bij mijn schoonvader, noppes.

 
Spanning en stroomverbruik al nagemeten? Boven de 500 mA doet de Humax rare dingen. Ik had een keer een geoxideerde LNB waarvan het stroomverbruik 4x zo hoog was als normaal.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan