Irdeto eurocam Flashen naar Alphacrypt

S

Satlook

Nadat ik ook al een file had gevonden bij de pool staar er hier ook nog een:

http://www.lefdata.com/ci_ca/ci.html

Bij alpha crypt staat een file om je Irdeto eurocam 1.05 te flashen met een Nokia 9600 naar een alphacrypt 1.0. Waarna deze ook geschikt is voor 5in1. Wie heeft hier ervaring mee? Ik dacht dat een Eurocam niet te flashen was. Of nu toch wel? Moet ook werken met een Aston 1.04 en 1.05.

Nog niet zelf getest.

 
Als ik het juist was, dan was zowieso een Eurocam (althans bepaalde versies) zonder meer 1-malig te flashen naar Aston 1.05, maar wees voorzichtig met wat op de pool staat er hebben er al meer hun cammetjes opgeblazen middels foutief in omloop gebrachte flashes.

 
Mij benieuwen, ik heb hier nog een gloed nieuwe aston 1.05 liggen die ik wel wil omproggen tot een Alpha!!

Maarre, uiteraard wacht ik even op het bericht dat het werkelijk werkt voordat ik met een 3e dode mudule opgescheept zit.

Een eurocam en een "oude" irdeto cam zijn al voorgegaan.

 
In dat geval kun je de ci altijd openmaken en opnieuw flashen , iets meer werk maar zeker goed te doen.

 
Tech, heb je zo'n ding al eens van dichtbij gezien?

Ik ben redelijk vertrouwd met smd techniek en het uit en insolderen is ook geen probleem, maar hoe flash je zo'n prommetje zonder voet?

Dat lijkt mij gekkenwerk!

 
Ja dat is het enige probleem en dan heb je ook een goede ZIF socket nodig die aan beide kanten de flash inklemt ,ik heb hem niet (te duur) maar gelukkig weet ik iemand die dat altijd voor me gedaan heeft :) Als ik dus weer een ci probleem heb ga ik ff naar hem toe.

 
Ik heb in het verleden al een mooi aanbod van iemand gekregen die mij wilde helpen maar heb daar nooit gebruik van gemaakt.

Op dit moment is het eigenlijk best wel zonde om ze te laten liggen omdat er altijd weer iemand blij mee gemaakt kan worden.

Ik zal eens kijken of ik ze kan laten repareren.

 
Het verwijderen van de chips doe ik meestal met de Dremel super dunne slijpschijf een vaste hand en dus gewoon los slijpen die chip, daarna blijven alleen de pootje over die kun je met een pincet en een smd soldeer boutje evt. met een loup erbij zo desolderen. Nieuwe chip proggen en terug solderen zo ver ik weet zijn voor die smd chips in een aston cam ( ander dan de plcc voetjes vd dikke cam modules )geen voetjes tekrijgen ( het is te micro), Het is ff wat werk maar voor een beetje soldeer piloot wel tedoen en natuurlijk gewoon proberen als hij toch al kapot geflashed is heb je ook niks meer aan...........

Suc6 DJ..

 
Volgens mij werkt die Alphacrypt 5in1 truuk alleen met een Nokia 9600 ontvanger en de zgn NoManedit software.

 
@ Tech

Die ziff socket waar jij het over hebt is dat de adapter om de flash rom te programeren ?

Ik heb namelijk een Irdeto freecam die verkeerd geflasht is. Een vriend van mij kan goed smd solderen en die heeft een programmer. Het probleem is dat die chip er niet op past. Weet jij mischien aan hoeveel pinnen en aan welke de chip geflasht moet worden? Of is hier mischien een schema van.

 
Hoi,

Hmmm weet waar je aan begint met (de)solderen van een ci.

Alhoewel dat nog te doen is.

Maar het terug plaatsen is precisie werk.

Ik doe het met een microscoop anders zie je niet wat je doet.

Het programeer voetje is wel te krijgen hoor, maar inderdaad erg duur.

Dan heb je ook nog flash chipjes (W29c040t) van 20 lang en de (28lf4001cts) van 14mm lang 16 pinnen aan iedere zijde.

Je hebt dus eigenlijk 2 programeer voetjes nodig voor de ci.

Ik bestel mijn programeer voetjes in de usa, gewoon weg omdat deze moeilijk te krijgen zijn hier.

Dus als iemand een adres hiero heeft voor dergelijke programmeer voetjes hou ik me aan bevolen je kan er niet genoeg hebben, maar dan wel wel de echte, geen zelfbouw voetjes enz enz enz.

Oja let wel op, men wil net als bij de humax de flash chipjes nog wel eens in kitten met 2 componenten lijm, dus dan wordt het weer iets moeilijker.

Voor de pin bezetting van het voetje kun je zat vinden.

Zoek eens op PA32TS20-OT in Google je hebt em dan meteen.

Oke mede hobbyisten de groeten.

 
@Satlook bij deze het antwoord :) zie reply hierboven dus.

@DJ ; Wat betreft het uitslijpen van de flash: het is de bedoeling dat diezelfde flash weer in de ci komt wat erg lastig wordt met afgeslepen pootjes,om maar niet van het herprogrammeren te spreken, jij bent in de war met een cam.

Daar zit een eeprom in die maar eenmaal te programmeren is, in.

 
Oke het is dan allemaal niet eenvoudig en ik denk dat ik er maar van af zie.

 
Jep, en dat waren ook mijn laatste woorden voordat ik de cim's in de la deed.....

 
Hi,

In de la laten liggen is ook zonde.

Kun je ze beter laten maken.

Bye

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan