P cine 's op Hispasat L of V etc

I

ilya

Ik heb zojuist de nieuwe transpnders voor P cine 1 /7/11 en P 8/10/16:9 veranderd. in resp.12226/L en 12149L

Betekent L verticaal !!!!!!

Ik gebruikte de nieuwe info van lyngsat.Op sommige channels had ik toen weer beeld. Toevallig ontdekte ik op een engels board andere freq. tw resp 12217 H en 12150 H.

Ik krijg sterk het vermoeden dat nu bv. 12.149L hetzelfde is als 12.150 H etc.

Komt dit jullie bekend voor???

ILYA

 
Laten we zeggen dat je het kan ontvangen op de H band. Als je een echte goede uitrichting en dus ontvangst zou willen hebben dan zou je een ander soort lnb moeten gebruiken. Vroeger in de d2mac tijd werd de L en R (Left - Right) polatisatie heel veel gebruikt op de satelliet die we nu Thor p[ 1 graad west noemen.

 
1: de frequenties zoals je die ziet staan zijn inderdaad hetzelfde, die ene megahertz afwijking maakt de ontvanger wel weer goed.

2: Er zijn verschillende soorten polarisatie.

Je hebt horizontale en vertikale polarisatie, die we allemaal (zouden moeten) kennen,

En je hebt linksom en rechtsom roterende polarisatie.

Dat houdt dus in dat het signaal "draaiend"naar je toe wordt gestuurd.

Het schakelen van links/rechtsom door de ontvanger gaat op dezelfde manier als met Hor/Ver.

Dus met een 22KHz puls.

Dus als je een universele LNB hebt die niet bedoeld is voor die roterende signalen, dan gaat ie gewoon hor/ver doen.

Die roterende signalen zijn bijna niet meer aanwezig, en schijnen toch ontvangbaar te zijn met universele LNB's maar ik heb dat nooit getest.

Ik hoop dat er weer wat duidelijkheid is ontstaan door dit verhaal. :)

 
Deze problemen zijn in de loop van dit jaar (18 sept = lancering) opgelost als de Hispasat 1d wordt gelanceert.

Deze heeft ipv de 5 circulaire transponders, 5 stuks met V-Pol.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan