Positief!

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.125
Waarderingsscore
469
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Een mooie kans om hier mijn 900ste post aan te wijden:

Ik vind het board perfect zoals het nu is en heb ook bijzondere waardering over hoe het board gemodereerd word.

Eigenlijk heb ik alleen maar een positief woord voor The Satelliet FunBoard.

Het niveau is hoog en er is altijd een mogelijkheid om die zo nu en dan ontzettend te verlagen op de afdeling 'kletspraat'! :)

Complimenten!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
helemaal mee eens!

Persoonlijk vindt ik dit een duidelijk board met een leuke groep moderators en leden.

Het zou natuurlijk best eens kunnen gebeuren dat er irritaties en/of ergernissen ontstaan(om wat voor reden dan ook)

Daarom vindt ik dit een goede optie van dit forum.

Hier door denk ik dat ergernissen sneller de wereld uit zijn.

Met andere woorden:KLASSE!!!!

Gr Ghost.

 
Yep, en men hoeft echt niet bang te zijn dat het moderatorteam boven op je nek springt.

Zo is ons bijv. duidelijk geworden dat de sticky postings in het Nieuws en Info forum toch langzaam beginnen te irriteren bij diverse mensen.

De solidariteitsposting met de Duitse boards is niet meer van belang momenteel, dus die hebben we al weggehaald. Die van de antivirus is verplaatst naar het Belangrijke Board Informatie forum en die van Satarmy Nederland is inmiddels ook weggehaald maar op een later tijdstip wel vervangen worden door een bannertje wat naar de .nl site linked.

Het blijft immers onze sponsor en we mogen hier gratis van een server gebruik maken.

Deze is dedicated en kost € 400 per maand exclusief bandbreedte verbruik, dus kun je nagaan wat wij hier voor een mazzel mee hebben, maar daar moeten we dan ook iets tegenover kunnen stellen.

Wij blijven dus non-commercieel, maar buiten de .de banner die nu onderaan het board staat zal er als ie klaar is ook nog een .nl banner bijkomen. Daar zal het dan ook bij blijven.

Verder zijn we momenteel nog aan het bekijken welke forums opgedoekt, samengevoegt of verandert kunnen worden, dus als mensen ideeen hebben hieromtrent, dan graag.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
spijtig dat er al veel sat forums bestaan , deze is ook een hele leuke , maar er worden weinig postings nog gedaan , en dat is wel een beetje spijtig ;

ik zou niet weten hoe je zoiets terug kunt opkrikken .

maar ja , positief denken

doeiii

 
spijtig dat er al veel sat forums bestaan , deze is ook een hele leuke , maar er worden weinig postings nog gedaan , en dat is wel een beetje spijtig ;ik zou niet weten hoe je zoiets terug kunt opkrikken .

maar ja , positief denken

doeiii
ps, ik zie zelf dat ik er maar 4 gepost heb , foei , nog niet 1 per jaar

maar ik heb wel heel veel gelezen

goeienacht

 
De boards zijn er niet alleen maar om te posten, met veel lezen kan men ook al het nodige leren in deze hobby.

Inderdaad wat jammer van dit board want een paar jaar geleden behoorden we tot de 4 grootste boards van dit land. Eigenlijk waren er toen ook maar 3 en daarna 4. Alle andere NL satboards zijn veelal opgestart door gebruikers van een van die boards. Een aantal is er inmiddels ook alweer verdwenen, de die-hards van het begin blijven toch langer, met hier en daar nog een nieuwe.;)

Bepaalde beperkingen in wat wel en niet mocht heeft een hoop gebruikers doen overstappen, die op een gegeven moment daar ook tegen beperkingen opliepen en ook elders heeft men beperkingen gesteld.

Nu word iedereen weer redelijk met rust gelaten (door c+), dat kan duiden op een stilte voor de storm, maar kan ook zijn dat er sowieso al vrij weinig tegen te beginnen is en de info die naar buiten komt maar op erg weinig forums echt compleet vrijgelaten word.

Daarnaast is de hoeveelheid nieuwe informatie en interessante dingen in de satellietscene ook behoorlijk afgenomen. Bij het omschakelen van analoog naar digitaal steeg de gebruikersgroep explosief en wilde iedereen natuurlijk het je en het van zijn/haar ontvanger weten.

Inmiddels zijn de meesten toch wel op de hoogte van hun apparatuur en kunnen daar zelf al vrienden en bekenden mee helpen.

En dan is er zo nu en dan natuurlijk toch wel weer wat nieuws op de markt, maar dat is niet te vergelijken met de stroom die er een aantal jaar terug aan kwam zetten.

Er is echter wel nog op diverse boards, net als hier een schat aan informatie te vinden, ook over oudere coderingssystemen waarvan toch nog deels een aantal zaken overeen komen met de nieuwere systemen.

Daarnaast is het aantal postings ook vaak afhankelijk van het aantal vragen, hoe meer vragen hoe meer antwoorden dus ook hoe meer postings, maar dan moet je wel wat te vragen hebben.

Op dit board bevinden zich een heleboel mensen die al jaren meegaan en inmiddels al behoorlijk wat ervaring en kennis hebben, die hebben niet zo vlug meer een vraag en als ze die al hebben, is het toch de sport om te proberen er eerst zelf nog uit te komen wat in de meeste gevallen wel lukt.

Maar ach, de tijd zal het leren, het blijft een leuke hobby en wie weet komen de vragen straks weer opzetten of gebeurd er iets anders interessants in de satellietscene waarover weer eens goed geschreven kan worden.

We proberen het gewoon vol te houden.;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, overstappen ;) maar ik kijk hier nog weleens. De andere 2 "grootste" fora die mijd ik om voornoemde redenen, en omdat je je beter wat serieus op 1 dan maar zo half op meerdere bords kunt begeven.

De paytv providers voelen zich blijkbaar lekker veilig nu met hun nieuwe kaartjes, maar zodra er een wilde kaart opdook stond de boel aardig op zijn kop in hilversum, en ze zijn eindelijk wakker geworden. Ik heb me er vroeger zwaar over verbaasd dat paytv zenders zo laks waren met reakties op "hacks"

Terwijl je daar zo snel mogelijk bij moet zijn, dan neem je de kaartmaffia de wind uit de zeilen. C+ heeft dat nu eindelijk door lijkt het. Hopelijk houdt die stroom van Tita/M/opos/etc onzinkaarten eens op, dat is pure volksverlakkerij.

Als zo'n kaart niet meer "werkt" is er geen hond die er nog wat nuttigs mee doen kan. De funkaartjes die blijven gewoon leuk voor allerhande zaken.

En ze zitten toch met één groot dilemma bij de providers: de cs-hack. Technisch volkomen oninteressant, maar voor de notoire zwartkijker onmisbaar. Nee, het klonen van irdeo-1 kaartjes, dat was een lollige bezigheid, kaarten nullen en herleven tot je een lamme arm had.. ;)

 
Tja, da's nu eens echt een verhaal wat ik compleet kan onderschrijven.;)

 
Laten we ons vooral niet druk maken om hoeveel hier geschreven wordt: het heeft in ieder geval vrijwel allemaal direct te maken met satellietontvangst. Dat is meer en beter dan wat ik elders zie: daar gaat het zo'n beetje over alles dat "naar electronica ruikt" (soms met nog een vage link naar televisie in het algemeen). Dan moet je je natuurlijk wel gaan afvragen wat je nog voor board wilt zijn.

Ik kan bovendien beamen dat het een prettige zaak is dat de moderators niet meteen in je nek zitten en dat je beter eerst de board regels te moeten lezen voordat je een bericht plaatst en het risico loopt zonder verdere mededeling "geschrapt" te worden.

Het is mij nog niet overkomen, maar dit beleid leidt er natruurlijk wel toe dat je je even gaat afvragen of je de antwoorden niet beter elders kunt halen. Helaas is het kennelijk is het niet bij iedereen doorgedrongen dat het niet de hoeveelheid berichten maar de inhoud van de berichten een indicatie moet zijn van de intenties van de schrijver.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan