zoek tuner-blik of info

  • Topic starter Killingfields
  • Startdatum
K

Killingfields

Heb hier van een kennis een defecte Nokia-9500 staan. Begon te blokken in beeld, wat steeds erger werd. Nu geeft ie geheel niks meer. Lijkt mij er op dat de tuner defect is.

Heeft iemand zo'n blik over (lang type) of weet iemand de aansluitingen zodat er een ander type in kan? Dus de verschillende spanningen, Prescaler uit, welk deeltal de prescaler werkt enz enz.

Alvast dank!

K

 
Heb je de LNB spanningen gecontroleerd? Er zit een spoeltje in het voedingsgedeelte van de LNB met de waarde van 68uH , die wil nog wel eens stuk gaan. Het spoeltje staat op de tuner print en is er 1 van het smd type, dus op het eerste gezicht herken je hem niet.

 
hoi

had hetzelfde als jou

bleek na veel zoeken,dat ik teveel signaal kreeg.

een stuk coax van 20 meter ertussen gedaan en werkte weer als een speer.

erg vreemd maar echt waar

gr ericc

 
Maar als je probleem ineens is ontstaan en toen erger is geworden, dan lijkt het me dat je het toch ergens anders moet gaan zoeken.

Als je signaal te sterk wordt, dan hebben sommige tuners daar inderdaad een probleem mee.

20 meter coax is dan een oplossing.

Maar een betere oplossing lijkt me het signaal aan te passen met daarvoor bestemde apparaatjes.

Dempertjes bijvoorbeeld, of als je probleem alleen op bepaalde frequenties voorkomen met een satslope.

Dit zijn de tuners met de opdruk NDT1006 en in mindere mate de NDT1006A.

Dit zijn niet de lange blikjes waar jij over praat.

Kijk dus ff wat er op die tuner staat.

 
Heren ik verplaats hem even naar Hardware problemen aangezien hier oplossingen worden aangeboden en geen tunerblikken.:tong:

Mocht er na de hardwarehulp toch nog behoefte blijken te zijn aan een tunerblik kan in het tekoop forum altijd nog een nieuwe posting aangemaakt worden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan