Nieuwe hobby

E

eligio

Mijn hobby is momenteel computers.

Daar ik al heel lang een grote interesse heb voor sateliet TV zou ik graag mijn hobby willen uitbreidennaar Sat.TV

Op dit vlak ben ik echter een leek !

Ik heb een budget van +/- 1000 €. Kan ik hiervoor een goede installatie kopen ? Maar... wat moet ik kopen en op wat moet allemaal letten. Graag uw goede raad aub.

PS : iemand had me al gezegd dat Echostar en Humax 5400 zeer goed ontvangers zijn ???

Ook adressen waar ik mijn installatie kan aanschaffen zijn welkom.( ik ben van Deurne bin Antwerpen)

Dank bij voorbaat !!!

 
Je budget is zeker ruim genoeg om te starten (zelfs met de helft kan je al mooie dingen doen). Verder moet je jezelf eerst de vraag stellen 'welke kanalen wil ik zien?' Van het antwoord op deze vraag zal afhangen welke installatie voor jou het meest geschikt is.

Greetz

Ruff Rider

 
Originally posted by ruff rider Je budget is zeker ruim genoeg om te starten (zelfs met de helft kan je al mooie dingen doen). Verder moet je jezelf eerst de vraag stellen 'welke kanalen wil ik zien?' Van het antwoord op deze vraag zal afhangen welke installatie voor jou het meest geschikt is.

 


Greetz



Ruff Rider
Zoveel als mogelijk.

Maar vooral Nederlandstalige, Franse, Engelse, russische, Italiaanse, Spaanse, ( Amerikaanse, japanese, arabissche )

 
Laatst bewerkt:
Een advies over welke ontvanger voor welke doelstelling geschikt is, is in het verleden al uitvoerig beschreven.

Des al niet te min adviseer ik je een Echostar ad3600 met positioner in combinatie met een Jeager motor als je voornamelijk verre landen wilt ontvangen en wil "feedhunten".

Als het je gaat om zoveel mogelijk gecodeerde programma's te decoderen is een Humax 5400, Hyundai HSS1000 ,Samsung 9500 in combinatie met een DiSeCq motor een leuk alternatief.

Met de laatste combinatie ben je voor wat betreft het draaien van de schotel beperkt maar is een iets goedkopere oplossing als de Echostar.

Voor deze laatste ontvanger heb je vaak nog een CI-module nodig om gecodeerde programma's recht te zetten.

En er zijn hele leuke modules op de markt waarbij je het beste van 2 werelden kunt krijgen!!

Maar daarvoor zou ik even op het board rondneuzen en eventueel ook andere sites bezoeken voor gedetalleerde informatie.

 
Originally posted by drz Een advies over welke ontvanger voor welke doelstelling geschikt is, is in het verleden al uitvoerig beschreven.


Des al niet te min adviseer ik je een Echostar ad3600 met positioner in combinatie met een Jeager motor als je voornamelijk verre landen wilt ontvangen en wil "feedhunten".



Als het je gaat om zoveel mogelijk gecodeerde programma's te decoderen is een Humax 5400, Hyundai HSS1000 ,Samsung 9500 in combinatie met een DiSeCq motor een leuk alternatief.



Met de laatste combinatie ben je voor wat betreft het draaien van de schotel beperkt maar is een iets goedkopere oplossing als de Echostar.



Voor deze laatste ontvanger heb je vaak nog een CI-module nodig om gecodeerde programma's recht te zetten.



En er zijn hele leuke modules op de markt waarbij je het beste van 2 werelden kunt krijgen!!



Maar daarvoor zou ik even op het board rondneuzen en eventueel ook andere sites bezoeken voor gedetalleerde informatie.
Bedankt voor uw goede raad !

Maar welke schotel moet ik hierbij kiezen ?

MVG

Hugo

 
Hoe groter de schotel hoe meer signalen je uit de lucht kunt plukken.

Een schotel van 80cm tot 100cm is meestal wel leuk om mee te beginnen.

Denk erom dat je je goed laat adviseren over de schotel en LNB keuze omdat, voor een goed resultaat, beide op elkaar afgestemd moeten zijn.

Voorbeeld: Een Hirshmann 85cm in combinatie met een Philips SX1019 LNB presteert net zo goed als een Triax110cm met een Alps LNB.

Bij de eerste combinatie heb je een kleinere schotel maar wel een beter rendement en kans dat je motor een zware storm overleeft!

Bij de Triax 110 moet je dat nog maar afwachten.

Overigens zijn Visiosat en Channelmaster ook goede schotel fabrikanten waarbij je expirimenteel de juiste LNB daarbij kunt zoeken.

En dat laatste is ook een leuk aspect van de hobby om met zo goedkoop en zo min mogelijk matriaal het uiterste te bereiken.

Ik praat hier over beginners systemen omdat de systemen voor gevorderden een heel stuk uitgebreider zijn!

 
Originally posted by drz Hoe groter de schotel hoe meer signalen je uit de lucht kunt plukken.


Een schotel van 80cm tot 100cm is meestal wel leuk om mee te beginnen.



Denk erom dat je je goed laat adviseren over de schotel en LNB keuze omdat, voor een goed resultaat, beide op elkaar afgestemd moeten zijn.



Voorbeeld: Een Hirshmann 85cm in combinatie met een Philips SX1019 LNB presteert net zo goed als een Triax110cm met een Alps LNB.



Bij de eerste combinatie heb je een kleinere schotel maar wel een beter rendement en kans dat je motor een zware storm overleeft!



Bij de Triax 110 moet je dat nog maar afwachten.



Overigens zijn Visiosat en Channelmaster ook goede schotel fabrikanten waarbij je expirimenteel de juiste LNB daarbij kunt zoeken.



En dat laatste is ook een leuk aspect van de hobby om met zo goedkoop en zo min mogelijk matriaal het uiterste te bereiken.


 


Nogmaals bedankt voor de goede raad !


 


Nu moet ik alleen nog weten waar ik deze systemen voor een normale prijs kan aanschaffen.



Misschien kan ik hier op internet wel de nodige leveranciers vinden en de prijzen vergelijken.


 


MVG


 


Hugo.


 

 


Ik praat hier over beginners systemen omdat de systemen voor gevorderden een heel stuk uitgebreider zijn!
 
kijk eens bij de "hof leverancier" van dit board of koop een sateliet tijdschrift voor wat www adressen.

 
Beste [mijn mening] is een goede sathandelaar in de buurt te vinden,waar als je problemen met je apparatuur hebt heen kunt gaan.

Als je via internet alles koopt en er zijn probs duurt het vaak zolang voor de boel weer klaar is en de communicatie via email of telefoon is ook niet alles.

Ik heb het geluk dat ik een satboer in de buurt heb die van z'n vak ook z'n hobby heeft en weet waar ik het over heb bij eventuele problemen.

Schoteltip: visiosat 90 cm,niet al te groot maar goed rendement.

 
Visiosat 90:

Dish. SMC (polyester)

Arm. Aluminium

Gain: 38.5DBi (36.3db) at 11.325 GHz

Ter vergelijking:

Triax 88:

Dish. gegalvaniseerd staal, polyester coating

Gain: 38.8 DBi (36.6 db)

Hirshmann 85:

Dish. HQ aluminium

Gain: 38.3 Dbi (36.1 DB)

Je ziet dat de kleinste schotel niet altijd minder hoeft te versterken.

In deze gevallen zie je dat de Triax de meeste versterking heeft maar ook meer nadelen kent ,zoals een hogere vervorming bij warm weer vanwege de stalen spiegel, wat zeker het geval is als de zon vol op de spiegel staat.

De visiosat heeft daar aanzienlijk minder last van omdat deze gemaakt is van polyester, maar weer een tikkeltje zwaarder is als de Triax.

De Hirshmann is dankzij zijn speciaal hoge kwaliteits aluminium constructie de lichtste van de 3, kan goed meekomen qua versterking met de (ietsje) grotere schotels, maar is een stuk duurder.

Vervorming treed alleen op bij erg harde wind en is dankzij het veerkrachtige matriaal niet blijvend.

(het zal mij benieuwen hoeveel verkopers dit verhaal gaan gebruiken :) )

Het type LNB voor de Visiosat is voor mij niet bekend moet ik helaas toegeven en moet zelf uitgedokterd worden.

Het type LNB voor de Hirshmann is bij mijn expirimenten uitgekomen op een Philips SX1019 of een Humax 1019 LNB.

Voor de Triax kun je eigenlijk alles wel hangen omdat bij mijn expirimenten diverse LNB's nagenoeg hetzelfde resultaat gaven, maar daar is de prijs ook naar.

Het schoteltje is de goedkoopste van de 3 en werkte trouwens perfect met de zogenoemde monoblocks.

Deze schotel is niet zo heel erg nouwkeurig en verleent zich prima met de dualhead opstellingen!

Met de oude Amstrad LNB's en die van Grundig had ik trouwens het beste resultaat op de Triax.

 
Aangezien je van Antwerpen bent is het voor jou zeker de moeite om eens op het Falconplein te gaan kijken. De prijzen liggen daar veel lager dan elders. Let wel: aangezien er daar regelmatig zaken gesloten worden of van uitbater veranderen kan dit problemen geven met garantie bij eventueel defect na verloop van tijd.

Indien je dit risiko niet wil lopen zal je zeker in Merksem ook alles vinden wat je zoekt, waar je tevens deskundige info zal krijgen.

Greetz

Ruff Rider

 
Originally posted by ruff rider Aangezien je van Antwerpen bent is het voor jou zeker de moeite om eens op het Falconplein te gaan kijken. De prijzen liggen daar veel lager dan elders. Let wel: aangezien er daar regelmatig zaken gesloten worden of van uitbater veranderen kan dit problemen geven met garantie bij eventueel defect na verloop van tijd.


Indien je dit risiko niet wil lopen zal je zeker in Merksem ook alles vinden wat je zoekt, waar je tevens deskundige info zal krijgen.


 


Greetz



Ruff Rider
Kan u me misschien zeggen , waar in Merksem aub.

Naar het schijnt moet er een winkel zijn ( Pakistanees ) in de offerandestraat, is u die bekend ?

Dank U

Hugo.

 
Originally posted by eligio
 


Kan u me misschien zeggen , waar in Merksem aub.



Naar het schijnt moet er een winkel zijn ( Pakistanees ) in de offerandestraat, is u die bekend ?


 


Dank U


 


Hugo.
Nu zei me gisteren iemand dat ik best wacht tot september ,oktober omdat er naar het schijnt nog geen overeenkomst is ivm. SECA 1 - SECA 2 ( Spaanse zenders )

Wat is daar van aan ?

Hugo.

 
er is nu nog niemand die garanties geeft wat seca2 betreft. er zijn berichten dat het met een aston 1.05 werkt, ook berichten dat het niet werkt, berichten dat er een update komt enz.

de genoemde humax en echostar geven dus een risico. een "gold box" zoals een philips of andere seca kastje zal wel loslopen.

de humax en echostar zijn echter ci ontvangers, als het echt een probleem word komt er wel een ci beschikbaar. (de magic module schijnt te werken).

kortom weer die betrouwbare sateliet handelaar zoeken, of hier wat reacties afwachten

 
@eligio

knipknip Merksem.

Over de winkel in de knipknipstraat kan ik je weinig vertellen, ik weet enkel dat hij daar is verder heb ik er geen ervaring mee.

Greetz

Ruff Rider

Heren, liever geen adressen van sathandelaren hier, graag zoiets via pm.

We willen graag ongebonden blijven en elke schijn van afhankelijkheid vermijden;-))

 
Laatst bewerkt:
Als je een advies van mij wilt, ik zou even wachten met prullen kopen tot september.

Dat zijn nog maar 2 maanden en dan komt de Dreambox uit, die gaat alle voorgaande typen echt wel verslaan.

De Humax 5400 is leuk, maar is al eigenlijk afgelopen omdat al evengoede maar zeker goedkopere alternatieven te vinden zijn, zie daar bijvoorbeeld de nieuwe Samsung om maar eens iets te noemen.

Als schotel hangt het een beetje af van wat je wenst te gaan doen. Beetje echt ver doordraaien is een schotel van 1.20 of 1.50 toch wel aan te raden, dan inderdaad met een Jaeger motor (18 inch of groter). Jaeger zie je trouwens ook vaker nu onder een andere naam (ben de naam even kwijt).

Mijn advies? Koop 2de hands tijdelijk een secadoos voor € 200 en kijk daarmee zolang als je perse nu iets hebben wilt, tot september en dan gaan we het eens over de Dreambox hebben.

Het zou erg zonde zijn als je nu je budget aan een mooie ontvanger uitgeeft terwijl je er over 2 maanden misschien spijt van hebt.

Verder kun je ook nog eens contact opnemen met een van onze gebruikers, als het goed is heeft die nog nieuw met garantie een Echostar DVB 7000 staan en die is zeker 1,5 keer zo mooi en goed als de hier aanbevolen 3600.

Een CI zul je toch al nodig hebben, ook daarmee zou ik even wachten tot september, dan zal er meer bekend zijn over seca 2.

Kortom: wachten tot september is de beste optie, als je echt iets goeds en moois wenst maken die paar maanden ook niets meer uit en misschien kun je dan ook nog wel iets extra's omdat je dan weer een paar maanden hebt om je budget uit te breiden.;)

 
Originally posted by ruff rider @eligio


knipknip Merksem.



Over de winkel in de knipknipstraat kan ik je weinig vertellen, ik weet enkel dat hij daar is verder heb ik er geen ervaring mee.


 


Greetz



Ruff Rider


 


Heren, liever geen adressen van sathandelaren hier, graag zoiets via pm.



We willen graag ongebonden blijven en elke schijn van afhankelijkheid vermijden;-))
OK , Bedankt.

Misschien is dit dan wel het beste.

Intussen tijd kan ik dan nog wel wat bijleren en eens goed uitkijken naar een vertrouwbare verkoper.

Hugo.

 
Originally posted by Black Tiger Als je een advies van mij wilt, ik zou even wachten met prullen kopen tot september.

 


Dat zijn nog maar 2 maanden en dan komt de Dreambox uit, die gaat alle voorgaande typen echt wel verslaan.


 


De Humax 5400 is leuk, maar is al eigenlijk afgelopen omdat al evengoede maar zeker goedkopere alternatieven te vinden zijn, zie daar bijvoorbeeld de nieuwe Samsung om maar eens iets te noemen.


 


Als schotel hangt het een beetje af van wat je wenst te gaan doen. Beetje echt ver doordraaien is een schotel van 1.20 of 1.50 toch wel aan te raden, dan inderdaad met een Jaeger motor (18 inch of groter). Jaeger zie je trouwens ook vaker nu onder een andere naam (ben de naam even kwijt).


 


Mijn advies? Koop 2de hands tijdelijk een secadoos voor € 200 en kijk daarmee zolang als je perse nu iets hebben wilt, tot september en dan gaan we het eens over de Dreambox hebben.


 


Het zou erg zonde zijn als je nu je budget aan een mooie ontvanger uitgeeft terwijl je er over 2 maanden misschien spijt van hebt.


 


Verder kun je ook nog eens contact opnemen met een van onze gebruikers, als het goed is heeft die nog nieuw met garantie een Echostar DVB 7000 staan en die is zeker 1,5 keer zo mooi en goed als de hier aanbevolen 3600.


 


Een CI zul je toch al nodig hebben, ook daarmee zou ik even wachten tot september, dan zal er meer bekend zijn over seca 2.


 


Kortom: wachten tot september is de beste optie, als je echt iets goeds en moois wenst maken die paar maanden ook niets meer uit en misschien kun je dan ook nog wel iets extra's omdat je dan weer een paar maanden hebt om je budget uit te breiden.
;)
Eerst wil ik alle mensen nog eens bedanken voor de raad die ze mij hebben gegeven !

Door het wachten is het inmiddels januari geworden en het begint toch wel te kribbellen.

Mijn vraag. Is er intussen tijd al veel veranderd en hoe zit het met die Dreambox. Nog wachten... of aankopen ?

Het is nl. zo dat verschillende mensen mij nogsteeds aangeraden om maar te wachten dit i.v.m. Seca 2

Kan ik nu al overgaan tot de aankoop van schotel en LNB of moeten deze altijd in kombinatie met een receiver aangekocht worden. De bedoeling is dat ik dan mijn installatie al kan plaatsen en later de receiver aanschaffen.

MVG

Hugo

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan