echostar 3000 ip en disecq 1.2

D

Derek

Zou iemand me misschien kunnen vertellen hoe ik de echostar moet instellen voor gebruik met een disecq 1.2?

Ik vind er niets over terug in de handleiding maar toch zou het mogelijk moeten zijn.

 
Naar mijn weten is dit niet mogelijk. Snap ook niet helemaal waarom je dat zou willen terwijl er in het apparaat ook een echte positioner zit.

 
Het is toch gelukt. Twee LNB types gedefinieerd, de ene als disecq 1 en de andere als disecq 2, en dan vervolgens gekozen voor fixed dish met mini disecq. Toch bedankt voor je antwoord.

 
Huh? diseqc 1.2 is een motor wat heeft het dan voor zin om diseqc 1 in te stellen?

 
Als het een opstelling is waarbij je alleen kijkt naar Astra en Hotbird is het gebruik van disecq eenvoudiger dan een gemotoriseerd systeem. Disecq 1.2 kan kiezen tussen 2 LNB's.

Ik had die Echostar nog staan, vandaar. Het is inderdaad niet zinvol om een 3000 ip te kopen voor een vaste schotel opstelling maar aangezien ik het toestel in reserve had, is een opstelling met vaste schotel met 2 lnb's toch nuttig.

 
Mschien was ik niet duidelijk: Als jij een switch hebt is die GEEN diseqc 1.2 (althans dit is zeer onwaarschijnlijk). Diseqc 1.2 wordt gebruikt voor motoren.

 
mischien subtiel verschilletje diseqc 1.0 1-2 (2 voudige switch) en diseqc 1.2 (motorsturing).

grtz

 
Ja, sorry voor de verwarring. Is meer dan een subtiel verschil, mijn fout. Inderdaad gaat het hier over een minidisecq (switch tussen 2 lnb's) en niet over een motoraansturing.

Trouwens voor mijn Echostar 5000 HD heb ik zo'n diseqc 1.2 interface (voor overgang naar een traditionele actuator) aangeschaft (3 maanden geleden, van het merk Humax) om de schotel aan te sturen. Tot nu toe heb ik nog altijd geen oplossing voor het volgende probleem: bepaalde frequenties worden niet doorgestuurd (o.a. de Nederlandse zenders op Astra) als die disecq interface ertussen staan. Humax heeft een oplossing beloofd maar nog steeds heb ik niets ontvangen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan