Hum 5300

M

Monnick3

Ik heb gehoord dat de 5300 ook te patchen is.

Welke software is daar voor nodig.

Ik kom niet uit alle info

Alvast bedankt

 
Hoi Monnick,

welke info heb je dan?

Je schrijft: "ik kom niet uit alle info". Kun je alle info hier neerzetten, zodat wij er ook wat nader naar kunnen kijken?

Wat zou de "patch" moeten doen?

Strikt genomen is een "patch" een verandering in de originele software. Zo is het mogelijk om textstrings in de 5300 te veranderen. Maar het is ook mogelijk om geheel nieuwe software in de 5300 te zetten, bijv. de software van de 5700.

Groetjes,

:cool:

 
wat ik bedoel met veel info,

staat in dit forum bij Hum 5300 en daar snap ik als niet techneut noet zo veel van.

Bedankt voor je tip ik ga nu eens kijken wat de 5700 zo al.

Monnick3

 
Aangezien de 5300 geen! Irdeto chip aan boord heeft, lijkt het me technisch onmogelijk om hier gepachtde 5400 software in te zetten.

De 5300 verschilt niet veel van de 5400, alleen lijkt het wel of de kaart afhandeling ook door de processor gedaan wordt, men zal dus heel diep in de soft aan het werk moeten om deze te pachten.

En zal men de flexibiliteit van een Irdeto chip geheel softwarematig moeten emuleren...

Grtz FranX

 
In hoeverre is de Irdeto chip dan flexibeler dan de Viaccess chip in een 5300?

Tot nu toe ben ik ook niet verder gekomen dan een background picture patch van de 5300 ;)

 
Viaccess is ook prima te patchen, kijk maar eens naar de Samsung 9500 VH.

Daar heb je uiteraard wel andere software voor nodig, en ik dacht niet dat er al iets voor de Humax 5300 geschreven is.

Misschien voelt iemand zich geroepen...

 
Win je veel flexibiliteit door een dedicated chip te gebruiken in plaats van alles door die ene processor te laten doen.

Die chip ontlast de processor dus danig dat bijvoorbeeld sneller zappen mogelijk is enzo.

Voor irdeto zit de truuk erin dat ze op die manier betere kansen hebben om hun algo af te schermen.

Alleen schijnen ze daar niet geheel in geslaagd te zijn.

 
Het grote voordeel van de irdeto chip is, is dat deze vrij makkelijk op andere kaart PID's is te zetten, hierdoor wordt het decoderen van andere systemen een stuk makkelijker.

Grtz FranX

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan