galaxis ird 500 sinds 12/06 geen c+ meer

J

js962

Ik heb een goldkaart en nu is vanaf vandaag 12/06/02 alleen alle FTA

kanalen

te ontvangen C+ BL en RD en de nederlandse kanalen werken niet meer .

Nou had ik begrepen dat via irdeto je geen keys hoefde aan te passen om de

zoveel

dagen , maar dit is dus niet zo .

Iemand een idee hoe vaak ik dit per maand moet laten aanpassen want anders

kan ik misschien

beter een abbo nemen . :-(

 
Zonder blocker zal C+ dit soort dingen blijven uitzetten.

Je laatste opmerking lijkt me het verstandigst;-))

 
Laat me dan is een keer onverstandig zijn :)

Hoe werkt een blocker is dit speciale SW voor op de kaart

of hoe moet ik dat zien .

Of is de vraag alleen al onverstandig :))

 
We kunnen je alleen in zoverre daarmee helpen voor wat betreft het legale deel, de technische uitleg dus, om je ontvanger illegaal aan de praat te krijgen zul je toch een mail in De Bedelstaf moeten gaan doen.

Eenvoudig uitgelegt:

Canal+ zend signalen uit naar de kaart. Dat kunnen signalen zijn die de kaart uitzetten maar ook commando's die de kaart uitzetten.

Zo zou je je bijv. kunnen voorstellen dat ze signalen sturen als "zet aan, serienr. 00 00 00 tot en met 00 01 00" en daarbij signalen van "zet uit serienrs. 00 01 00 tot en met 00 01 FF" en daar zijn dan ook weer combinaties bij mogelijk of uitzonderingen bijv. zet aan 1 t/m 10 behalve 5, zet 5 uit, allemaal heel simpel uitgelegt.

Als je het eerste voorbeeld neemt, en jij zou kaart nummer 00 01 11 hebben, dan zou je kaart dus uitgezet worden.

Over het algemeen komt dan een commando wat bij jou de chids FF F3 en FF FE weg haalt.

Over het algemeen worden door C+ geen commando's gebruikt om keys weg te halen of andere mogelijkheden want er zijn meer dan 1 mogelijkheid om kaarten uit te zetten.

Wat doet een blokker nu?

Eigenlijk kun je het misschien aan bovenstaande uitleg al zien, de blokker zorgt dat de uitschakel commando's, dat zijn bekende data-strings, geblokkeerd worden.

Het effekt is dat C+ dus wel het commando stuurt om die chids uit te zetten, maar dat dit commando je kaart niet bereikt, omdat de blokker dit tegenhoudt.

Als gevolg daarvan, blijven je chids (channel id's) dus gewoon op je kaart staan, en blijft je kaart ook werken.

Op die manier kun je een blokker ook andere de-activatiecodes laten blokkeren, afhankelijk van de software wat er in zit.

Bij de meeste ontvangers zijn geen blokkers meer nodig, het probleem speelt alleen nog bij ontvangers die niet in het bezit zijn van softwarematige blokkers en bij originele kaarten.

Illegale kaarten werken weer anders en hebben geen blokker nodig.

Maar hoe je nu exact verder moet gaan zorgen dat je illegaal kijken kunt kunnen we op dit board helaas niet uitleggen.

Daarom hebben we De Bedelstaf uitgevonden, daar kun je op eigen verantwoording naar keys of oplossingen vragen, en wie weet, misschien helpt iemand je (uitsluitend per pm of email) en ook dat gebeurd dat op diens eigen verantwoordelijkheid.

Wij als board moeten ons daarvan distantieren omdat C+ anders ons kan aanpakken wegens het aanzetten en meehelpen tot overtreding van de wetgeving.

 
Black tiger Bedankt voor de duidelijke uitleg .

Denk dat ik maar aan de bedelstaf moet dan .

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan