Seca Clonecard 1.0 !!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

flup

Kijk uit met het bestand Seca Clonecard 1.0.zip.

Dit is een bestand dat je auto-exec.bat zo veranderd dat bij het opnieuw opstarten van je P.C alle harde schijven worden gewist!!!!

 
heb ik ook al op andere boards gelezen

als je hem door de virus scan heen haalt ziet die dan ook wat?

 
Laatst bewerkt:
Weet niet, ik heb net als jouw deze info van een forum afgeplukt.

Ik zal eens kijken of ik wat te weten kan komen,

Ik denk trouwens niet dat je virusscanner dit kan zien.

omdat dit "virus" alleen een aanpassing maakt in autoexec.bat

En als je virusscanner dan dat seca_clonecard_1.0 aangeeft als virus, en je verwijdert het met de gedachte: JIPPIE!!!

Dan heb je het nog fout, de aanpassing in je autoexec.bat blijft er staan, en als dit dan waar is, is alles op je HD naar de kl*te.

 
Goed mee oppassen, niet alle virusscanners scannen op self extracting archives.

En als dan in zo'n archive een batch file zit, bijv autoexec.bat wordt dit toch al niet als trojan of virus gezien omdat het een normaal batchfile is.

Een goede inpakmethode zorgt dat dit, als je niet oplet met je "overwrite" setting van bijv. pkzip en rar, je originele autoexec.bat kan overschrijven.

Start je dan opnieuw op en er staat in die autoexec.bat bijvoorbeeld een bepaald fdisk commando ben je inderdaad alles kwijt zonder dat je nog tijd hebt het tegen te houden.

Kwestie van goed opletten, dit is al een antiek truukje wat in de ms-dos tijd al vaker de kop heeft opgestoken en blijkbaar nu weer van zich laat horen.:)

Maar een virusscanner reageert er dus niet op.

 
Bedankt voor jullie reactie's. Het is gewoon opletten van wat je binnen haalt.

Gr. Koos

 
Met winzip en winrar heb je de mogelijkheid om te kijken wat er in een zipfile zit 'verstopt' alvorens je hem uitpakt.

Met al die vage filetjes is het misschien handig om uit te vissen hoe deze funktie werkt.

 
Ja dat is handig, maar dan moet je wel eerst winzip of winrar openen en dan daarmee de self-extracting file bekijken anders lukt het niet.

De meeste mensen kennen echter jammer genoeg deze mogelijkheid niet dus het is goed dat je deze tip er even bij zet.

 
maar deze tip verspreiden over de rest van de forums.....tja...

 
Nou... Niet over andere forums verspreiden.

Misschien wel over andere boards.

Wat dat betreft..... mag ik je nog even wijzen op de Nieuws en Info posting omtrent de nieuwe signoff regels aub?:)

 
oh ja :) dat mag je tuurlijk!

Zal eraan denken...zodra ik mijn paswoord heb aangevraagd :biggrin:

Ik weet het niet meer :rolleyes:

 
Je zit er nu toch ook in he?

Je kunt hier geen password opvragen alleen resetten. Maar als je hier kunt inloggen, dan hoef je alleen nog maar bovenin op "user CP" te klikken, daar kun je dan zowel je password, alsook je signoff veranderen, althans.... normaliter zou daar ook al het password in sterretjes in moeten staan.

Kunt het in elk geval proberen, zoniet, ja dan moet je inderdaad je password eerst resetten.:)

Wat dat betreft vond ik de oude boardsoft fijner, daar kon je als admin passwords in zien, kon je mensen waarschuwen die het te simpel hadden staan en mensen het password mailen zeggen die het vergeten waren.

 
Mooi, dan kun je nu dus ook die signoff wijzigen.:)

Verder gaat dit topic dicht wat het gaat eigenlijk niet meer over de clonecard 1.0.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan