spionage beelden?

R

remcogur

Wie heeft ze gezien???

• Geheime spionagebeelden op tv uitgezonden

UTRECHT/LONDEN. - 13/06/02 - Televisiekijkers in Europa met een satelliet kunnen live de beelden zien die Amerikaanse spionagevliegtuigen boven de Balkan maken. Dat heeft de Britse krant The Guardian donderdag gemeld.

De beelden worden doorgegeven via de satelliet boven Brazilië, die is bedoeld voor commerciële televisie. Omdat de gegevens niet zijn gecodeerd, kan iedereen in het gebied met een gewone ontvanger voor satelliet-tv zien wat de spionagevliegtuigen registreren.

Het gat in de Amerikaanse beveiliging werd vorig jaar al ontdekt door een Britse satellietliefhebber, John Locker. Hij probeerde herhaaldelijk Britse en Amerikaanse autoriteiten en de NAVO voor het lek te waarschuwen, maar vond daar geen gehoor.

De Amerikaanse spionagevluchten zijn bedoeld om terroristen en smokkelaars en wapendepots en verdachte panden in beeld te brengen. Een functionaris van de Amerikaanse militaire inlichtingendienst zei toen hij op het lek was gewezen dat die informatie kennelijk rechtstreeks naar de vijand wordt gestuurd.

De medewerker van de inlichtingendienst noemde het verontrustend dat de mensen die in de gaten worden gehouden, dat ook zelf kunnen zien. Erger nog vindt hij dat ze ook kunnen zien wat niet in de gaten wordt gehouden. "De beelden laten ook zien waar onze troepen zijn en wat die doen. Daarmee worden onze jongens in gevaar gebracht", zei hij.

Bron: ANP/RTR

Met vriendelijke groet,

Remco

 
Die heb ik al een tijd terug eens opgenomen en aan wat vrienden laten zien omdat ik het vreemd vond dat zoiets gewoon ongecodeerd uitgezonden wordt.

 
Is er op 37,5 graden west niet zo'n satelliet die een quadrandbeeld uitzend met klokken?

Die klokken worden wel eens vervangen door beelden vanuit een helikopter of klein vliegtuig die een scan van de grond maakt in normaal en infrarood beeld.

Ik ben de frequentie even kwijt maar wil hem wel even opsporen als daar interesse voor is.

 
Ik heb hem toch maar even opgezocht:

Satelliet: Telstar 11, 37 graden west

Frequentie: 11496 H

SR: 19500

FEC: 2/3

Signaal is keihard dus voor de gemiddelde hobbyist hoeft het signaal geen probleem te zijn.

Succes.

 
Dat ligt er aan, ik als gemiddelde hobbyist kijk met 37 graden tegen het huis van m'n buurman op.:sad:

 
Dan behoor je dus niet tot de gemiddelde hobbyist BT, maar meer tot de uitzonderlijken! :biggrin:

Da's wel pech trouwens omdat er leuke feeds te bekijken zijn richting het verre westen!

Maar ik neem aan dat je niet zoveel behoefte hebt aan de satellieten in het westen, anders had je er vast wel wat aan gedaan, toch?

 
Ik heb wel interesse in deze satelliet maar kijk tegen de uitbouw van de buren aan.

Maar als echte "diehard" probeer ik het eerst vriendelijk met de buren op te lossen maar als dat niet gaat,komt toch binnenkort de sloophamer te voorschijn.

"Beter een verre satelliet dan een goede buur"

 
het lijkt mij niet dat deze beelden van een heli of vliegtuig zijn. de beelden zijn zo strak en het "wiebeld" niet eens. zou het niet kunnen zijn dat deze beelden van een us spy sateliet of iets dergelijks zijn???

groeten opeltje

 
De beelden komen toch echt van een vliegtuig (ik heb al eens een landingsgestel en vleugel voorbij zien komen).

Voor de geintereseerden onder ons:

Voer in google de woorden "gbs norfolk' in dan komen er oa wat pdf-jes voorbij met zeer gedetaileerde info en wat plaatjes hoe het systeem ongeveer werkt.

Verder melde 2-Vandaag dat het lek in de link van Europa naar America zit. Ik kan dit tegenspreken.

Het signaal wordt geuplinkt in Norfolk/Virginia (waar men ook CNN toevoegt) en de downlink is tegelijkertijd in Europe North, Central en South-spotbeam. De beelden gaan vanuit Europa zeer waarschijnlijk via de UFO-9 satelliet (22.5W) naar Noord-America.

 
als dit van een vliegtuig afkomstig is is het mooi gedaan. werkelijk echt mooie beelden. lang leve de techniek.

het blijft leuk een schotel op het dak........

groeten opeltje

 
@drz,

op mijn humaxie met 1 meter komen de signalen krap op 20%v quality binnen.

Je had het over harde signalen, zal ik zeker weer aan de schotel moet fijn stellen net nu ik dacht dat ie optimaal stond.

misschien handig om een 2e motor te installeren dan kan je hem alle kanten op afstellen zonder naar buiten temoeten, en leuk voor inclined orbit satellieten.

 
Master28, daar heb ik ook wel eens aan zitten denken, het zou wel handig zijn als ik zo'n motor ook kon aansturen met mijn echostar maar dat gaat helaas niet.

Er zijn wel systemen te krijgen waarmee je ook kunt eleveren maar die zijn verschrikkelijk duur, heb ik mij laten vertellen.

Trouwens, die telstar11 is volgens mij een inclined orbit satelliet, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik zal het eens opzoeken.

Bij mij zijn de signalen blokvrij met een signaalsterkte van ongeveer 50%.

De quality ligt rond de 40-45% en blijft in het "blauw".

(bij de echostar heb je een indicatiebalkje die rood,geel en blauw geeft al naargelang de kwaliteit van het signaal.

Dit op een 85cm hirshmann en Philips 1019 LNB, 0.7 db.

 
Telstar 11 at 37.5°W

maximum 0,05 inclination

dus dat valt wel mee

Ik heb maar 20% met 1meter schotel en een samsung 0.6 lnb

Ik zou dat 2e motorretje voor incline kunnen maken van een oude analoge ontvanger met een kleine actuator en dan bij elke satpositie dit op slaan. maar dan heb ik hier weer zoveel troep staan en als ik wil zappen moet het in 1x naar de sat draaien en niet dat ik nog weer moet uitrichten met een 2e apparaat

dan zou ik zeggen laat maar weer zitten, ben nu toch al een paar uur druk als ik alle zenders langs wil fietsen

 
@Master28, waarom trek of duw je niet een beetje tegen je mast om te kijken of je schotelelevatie erg afwijkt?

Als je je signaalmeter daarbij in de gaten kan houden weet je gelijk in hoeverre je de declinatie hoek moet bijstellen.

 
snap het niet echt,, het signaal is hier met een funke 80cm en een strong lnb van 0,6 super te ontvangen. let wel> super vrij uitzicht rondom....

op de nokia met dvb2000 soft 3/4 signaal.

groeten opeltje

 
werk aan de winkel dus, hoop er binnen kort aan toe te kunnen komen en wat te experimenteren

laat nog wel van me horen

mvg , marcel

 
na een boel fine tuning, krijg ik nu verbetering, heb nu 33%

en over de hele baan genomen komen alle sats er nu wat harder door.

ben er wel achter dat het echt milimeter werk is omdit allemaal weer te verbeteren

als ik iets tegen de schotel druk bij die telstar , dan krijg ik hem op 45 %, maar in het oosten heeft drukken geen zin, trekken ook niet

dus ik moet de motor heel iets om de paal draaien en dan de schotel iets omhoog drukken.

Maar ik heb alles al vrij goed staan en ben bang als ik nu weer ga instellen dat ik slechter uitkom, want het gaat echt om een milimeter welke je met aan draaien van de moeren etc, wel weer kan verspelen.

mvg marcel

 
Hehe, mooie hobby he!

Ik ben dagen lang bezig geweest om mijn schotel zo goed mogelijk af te stellen, waarbij ik meerdere malen compleet overnieuw moest beginnen omdat ik af en toe iets teveel had afgeregeld en daarbij alles in de soep liep.

Lachen joh, vooral als je met 28 graden en de zon vol op je bol op een plat dak staat!

 
nu 40 %, weer een zaterdag avond en een zondag nuttig besteed:) voorlopig laat ik het zomaar,

besteed meer tijd onderhand aan mijn schotel dan aan mijn wederhelft :) :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan