Geen verbinding Exploder

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Een kennis van mij heeft het volgende probleem: Windows 98 SE met IE 5.0 en een dynalink ISDN-kaart, er wordt wel een extrene verbinding opgebouwd maar IE kan geen pagina vinden. Ook nadat windows compleet opnieuw is geinstalleerd. Verschillende providers geprobeerd die op een andere computer wel werken, maar hier dus niet. Wie heeft de oplossing?

Groeten Sat4me2.

 
Hoi sat4me2

1)

Klinkt als een probleem met de DNS instellingen. Je zou eens kunnen proberen om de DNS instellingen van de provider op te zoeken en die in te vullen.

Je kunt vrij makklijk testen of het aan de DNS`en ligt, je pingt gewoon naar een IP adres.

via dos promt intypen: ping 195.241.48.33 dan kijken of je een reply krijgt. Daarna intypen ping http://www.satellitefun.org kijken of je daar een reply op krijgt. Als je op de eerste wel een reply krijgt, maar op de tweede niet, zit het probleem in de DNS instellingen.

2)

Je zou ook eens kunnen kijken met een andere internet provider (zonnet ofzo...die is gratos) of het probleem daarin zit.

3) veel internet providers hebben hun inbelnummer veranderd van een lokaal nummer naar een 06760 nummer. Controlleer dus ook of het nummer nog wel internetverkeer door laat. (dit is ook vaak de oplossing) Tevens kan het zo zijn dat internet providers voor analoge en isdn lijnen verschillenden inbelpunten hebben.

Suc6

Remco

 
Dan nog wat aanvullende hints.

Welk merk/type ISDN kaart is het? Bij bepaakde merken is dit een bekend euvel en heeft te maken met de isdn kaart instellingen.

Daarnaast willen bepaalde merken (bijv. de Teles kaart) nogal eens wat problemen geven onder windows 98, en in dat geval moet je ze compleet de-installeren.

Soms is het ook alleen maar een kwestie van alle netwerk dingens wegmieteren (netwerkeigenschappen en dan alle protocollen en alles wat je ziet wissen), opnieuw opstarten en opnieuw die protocollen etc. opnieuw installeren dat wil ook nog wel eens lukken.

Het kan ook effect hebben als je achter een centrale zit etc. Dus een behoorlijk zootje aanvullende gegevens zou misschien wel handig zijn.

Indien je een Teles ISDN kaart hebt, dan moet je zowieso even laten weten hoe je ze geinstalleerd hebt, want als je dat met de standaard installatiecd hebt zonder de aparte win98 instructies zoals vermeld op de Teles site kun je een goede werking wel vergeten.

 
Jammer dat we niet te horen krijgen of het nog gelukt is.....

M.v.g.

Remco

 
Hij kan satellitefun niet meer bereiken na al deze goede hints :)

Nee geintje, in het verleden heb ik inderdaad ook wel eens problemen gehad met de Teles kaart onder windhoos98.

Inderdaad volledig deinstallen en opnieuw installen gaf de oplossing nadat ik alle overbodige protocollen overboord gegooid had.

Alleen tcpip dus.

 
Yep, en niet standaard het volledige powerpack installeren, tenzij je de allerlaatste versie hebt, maar liefst alleen de 3.23 capi, er staat een handleiding op de Teles site over oudere powerpack's en Teles onder win 98.

 
Het zal geen TELES probleem zijn, hij heeft het namelijk over een dynalink ISDN-kaart. Maar inderdaad, TELES kaarten zijn voor mij leuke "uitdagingen"

 
Sorry dat het even geduurd heeft maar het is niet op mijn eigen pc dus...

Inderdaad geprobeerd middels ping 195.241.48.33, geen replay en ook ping http://www.satellitefun.org geeft geen resultaat. Het gaat zoals gezegd om een dynalink kaart. Ik denk nu dat ik de kaart eerst uit de computer moet halen, vervolgens windows opnieuw installeer en dan pas de kaart erin. Want aan de instellingen van de externe verbinding kan het niet liggen, deze werken op mijn laptop wel dus.. Ook vreemd is dat het test programma wel een link kan opbouwen via kanaal een naar kanaal twee. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag.

Bedankt voor de tips.

Groeten Sat4me2

 
Als blijkt dat je niet kunt pingen naar adressen op internet maar alleen een verbinding opgebouwd krijgt met je provider, en je kaart verder uitstekend werkt, dan lijkt dat op een DNS probleem maar dat is het niet.

Het is dan inderdaad een driver/installatie probleem van de ISDN kaart. De Dynalinks hebben hier normaliter niet veel last van, maar kunnen dezelfde problemen geven, als de ISDN al in de pc zit en op latere tijd eens een netwerk kaart wordt ingebouwd.

Oplossing is dan in de meeste gevallen als volgt:

Verwijder ALLE netwerkprotocollen etc, in je netwerkomgeving, inclusief dus ms windows client etc. veld moet geheel leeg zijn.

Daarna NIET opstarten, maar de registry cleanen. Alles wat je tegen komt van je Dynalink isdn kaart mag je er uit kiepen. Het moet echt gedegen verwijdert zijn. Teles heeft er zelfs een apart tooltje voor, ik dacht dat iets soortgelijks ook ergens op de Dynalink ISDN cd staat. Een gewone uninstall is niet voldoende.

Daarna start je ook NIET op maar sluit de computer AF (uitzetten).

Haal de ISDN kaart uit de pc. Start daarna de pc weer gewoon op, en laat maar nog aanpassen wat ie aanpassen moet.

Indien je een netwerkkaart er in hebt zitten, doe deze dan eerst netjes installeren en configureren.

Zorg dat je GEEN netbeui geinstalleerd hebt, die wordt standaard wel geinstalleerd de eerste keer dat je netwerkkaart en/of isdn kaart installeert, maar geeft vaker problemen dan dat je er mee geholpen bent, daarnaast is het een onnodig en achterhaalt protocol.

Als dat allemaal geregeld is, sluit je de pc weer netjes af en zet hem uit.

Daarna duw je de isdnkaart er weer in en start op. Ga niet met een installatiecd beginnen met setup etc.

Als het goed is vind de pc zelf de kaart, wenst drivers, verwijs dan gewoon naar de driver directory op de CD, die installeert dan vanzelfd de rest wel. Daarna moet het goed zijn.

Mocht je voor je netwerkkaart ipx/spx nodig hebben en netbios ondersteuning voor ipx/spx (wordt vaak voor interne netwerken gebruikt) voor je netwerkkaart (indien aanwezig), installeer dat dan VOOR dat je die isdn kaart installeert.

Mocht je na installatie nog ipx en/of netbieu instellingen tegen komen voor externe toegangsadapter of isdn kaart, verwijder die dan.

Wat mag wel aanwezig zijn voor de ISDN kaart?

1.) Kaart zelf

2.) externe toegangsadapter

3.) tcp/ip protocol voor externe toegangsadapter/isdnkaart

4.) iets wat uitziet als ipx/spx maar ook verwijst naar de isdn kaart

Te verwijderen

1.) Standaard microsoft ipx/spx protocol voor externe toegangsadapter

2.) Netbeui volledig verwijderen

3.) Eventueel kan VPN adapter ook verwijdert worden bij problemen maar hoeft niet perse

4.) Geldt ook voor Microsoft family aanmelden.

Advies is om bij het aanmelden niet te kiezen voor windows aanmelding of MS family aanmelding maar "client voor microsoft windows".

Als je je aan deze dingen houdt lossen in 99% van de gevallen de problemen zich op.

Anders download de nieuwste drivers eens eerst bij Dynalink en let op het kaarttype, 128 pph+ is anders dan 128p of 64p.

Heb je al de nieuwste drivers, dan kan ook daar het probleem in liggen en adviseer ik om oudere drivers te gebruiken.

Suc6.

 
He he....,

Eindelijk werkt het weer en inderdaad zoals BT beschreef. Het is even wat werk maar dan heb je ook wat. Probleem is dat je meestal niet de tijd neemt om met een schone lei te beginnen.

Bedankt voor de adviezen.

Groeten sat4me2.

 
goed te horen dat het weer werkt!!

Herinstallatie voldeed dus als ik het goed begrijp?

M.v.g.

Remco

 
Ja, een herinstallatie van windows zonder de ISDN-kaart en als dit alles in orde is de ISDN-kaart plaatsen. Nu word de nieuwe hardware herkend en moeten de drivers nog geïnstallerd worden en klaar is Kees.

Groeten sat4me2.

 
Oke, prachtig te horen dat het weer werkt.:)

Zucht... en nu heb ik zelf een probleem met de pc, maar ik zoek eerst effe op het gemak (heb nu niet veel zin) voordat ik het eens ga aankaarten.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan