ghostwritter, help

X

xedos

Waar kan ik een handleiding van deze programmer vinden weet niet hoe het werkt.

Wil er een funkaart mee programeren het lukt me niet heb even een voorbeeld nogdig.

Ben een beginneling.

 
Ligt er ook een beetje aan wat voor sooft funcard, of je dus 2 of 3 files hebt.

Je hebt een ghostwirter gekocht zeg je, welnu, op de site van onze sponsor is deze te koop en daar vind je als het goed is ook al support.

Met de ghostwriter kun je het beste het programma chipcat gebruiken, werkt perfekt.

Daar kun je instellen welke files je wilt gebruiken.

Indien je 3 files dient te gebruiken, dus een flash file, een internal eeprom en een external eeprom dan moet je wel even opletten.

De flash file moet dan flash.hex heten en de internal eepromfile moet je dan renamen zodat hij flash.eep heet en dan kun je die ook gewoon met Chipcat programmeren. En hups, je beveiligingssysteem en je garagedeur kan er ook weer mee open.

Maak ook nog even gebruik van de zoekfunktie op dit board met als keywoord "ghostwriter" (ja met 1 t) dan zul je ook nog wel het een en ander vinden.

Suc6.

 
HOOOO...... BTtje......!! :)

voor de Ghostwriter is het ten strengste aan te bevelen Cardwriter te nemen , nu v187 ,

dit programma is speciaal geschreven voor de Ghostwriter,en hiermee hoef je niet zoals bij Chipcat de files voor interne eeprom te hernoemen,

hier alle info over de ghostwriter incl. support.

http://64.23.80.81/settings/

 
Nou op de de site van de sponsor vind ik geen handleiding voor de ghostwritter wel software.

Zoek een stappen plan eigelijk weet niet hoe ik beginnen moet.

Heb een rose funkaart met nummer 8515a meer staat er niet op.

 
Je hebt een leuke programmer gekocht voor een leuke hobby.

Maar ga er nou es niet van uit dat alles vanzelf gaat.

Dus dat je wel een beetje zult moeten leren.

Gewoon ff opletten en experimenteren, daar leer je het meest van.

Zoals xgabox al zegt, er is een combinatie mogelijk die je helemaal voorkauwt wat er gedaan moet worden.

Die combinatie is ghostwriter + cardwriter.

Als je jouw rose kaart wilt programmeren, dan kies je nadat je cardwriter hebt opgestart voor de eerste tab waarin AVR staat.

Dan zie je daar nog meer tabs, waaronder ook AVR 90S8515.

En dat zou toch een belletje moeten laten rinkelen.

Nu heb je weer 2 tabs, eentje heet flash, die is voor de processor.

En de andere heet ext. eeprom, 3 keer raden waar die voor is.

Boven aan zie je 3 keer staan load en save.

klik op de load waar het getal 1 doorheen staat en geef aan waar je processor file staat.

Klik op de load waar niets doorheen staat en geef aan waar je je eeprom file hebt staan.

That's it!

De load waar die 2 doorheen staat is voor een eventuele interne eeprom file welke je bij andere programma's moet omnoemen naar filenaam.eep.

Simpel je muis over de knoppen houden geeft trouwens aan waar ze voor zijn.

Heb je de files ingevuld, dan moet je even kijken of rechts onder alle vakjes zijn ingevuld die ingevuld moeten zijn.

In vrijwel alle gevallen betekent dat dat alle vier de vakjes een vinkje moeten hebben.

klik nu bovenaan op write.

Kijk wat het "displaytje" van cardwriter tegen je zegt en doe dat.

Als je het nu nog fout kunt doen, ben je knapper dan al het weten hier aanwezig, en zullen wij bij jou in de les moeten gaan!

Suc7.

 
Laatst bewerkt:
Deh, nog beter dan zelfs xgabox, bedankt voor de verbetering!

 
sorry, maar hier lukt het nog steeds niet hij geeft steeds sync erro aan.

 
Hoi

Kijk ook uit dat je ghostwriter om com 1 zit,gebruik de juiste voeding en de juiste kabel, oja een handkeiding is wel erg veelgevraagd denk ik maar als je een beetje het leest op de site van de sponser vind je al de nodige info, lees ook eens daar op het forum van stargate.Sync error krijg je ook als je mode niet klopt met het soort kaartje je gaat proggen dus je ghostwriter in de juiste mode zetten afhankelijk van je kaartje succes

Esp

 
Het is gelukt hij doet het het de fout zat in de software, gewoon opnieuw geinstaleerd en bingo.

Kan je alle soorten kaarten er in stopen en zijn er nog verschillen in beeld kwaliteit of maakt dat niets uit.

Ik weet het moet nog veel leren.

 
Heb nog wat leuks ondekt je kan met de ghostwriter je telefoonboek van je gsm bewerken, als je het juiste programa gebruikt dat wel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan