DreamBox

F

flup

http://www.knip knip/

De website van de dreambox en de magic cam.

Hier vind je ook nog software van de cam/reciever

Flup, ik word hier een beetje moe van;-((( Je weet toch nu wel dat commerciele links niet mogen??

 
Laatst bewerkt:
Nog niet, zelfs de site is nog niet helemaal af.

Maar dit juweeltje is echt een MUST voor de satfreak,

 
van fortec was er op de s*****l dag ook al een prototype incl dvd en hd onder linux compleet met ab en draadloos keyboard,en als ik mij niet vergis is nokia ook al enige tijd hiermee bezig.

Ik heb overigens ook nog even met die duitsers gesproken omtrend deze dreambox en het is of dvb-s of dvb-c of dvb-t maar niet alle 3 tegelijk in een machine,ook zit er geen magic cam embedded volgens deze maar wordt dit weer anders afgehandelt.

grtz

 
Originally posted by geinponem van fortec was er op de s*****l dag ook al een prototype incl dvd en hd onder linux compleet met ab en draadloos keyboard,en als ik mij niet vergis is nokia ook al enige tijd hiermee bezig.


Ik heb overigens ook nog even met die duitsers gesproken omtrend deze dreambox en het is of dvb-s of dvb-c of dvb-t maar niet alle 3 tegelijk in een machine,ook zit er geen magic cam embedded volgens deze maar wordt dit weer anders afgehandelt.


 


Alsie er niet zo in zit, zullen er wel aparte setjes verkocht worden.

Dreambox+Magic waarbij je magic voor 75% van de normale prijs krijgt ofzo. Ze zijn er echt niet stom ;)

 
@flup je moet begrijpen dat ik niet heb gezegd dat er niets embedded is maar dat dit op een andere manier afgehandeld wordt,wat ik er uit op kon maken wordt dit een vorm van softcam zoals ook al in gebruik met vdr onder linux.Ik zeg dit omdat in antwoord op mijn vraag of er een magic chipset embedded zat er werd geantwoord dat dit met de aanwezige hoofdprocessor niet nodig was.

grtz

 
http://www.knipperdeknip.nl/

Q: Wat gaat de Dreambox kosten?

A: De Dreambox 7000, ofwel het topmodel gaat € 499,00 kosten. Later verschijnt ook het lowcost model de Dreambox 5000, maar prijzen van dit model zijn nog niet bekend. Op dit model zal geen USB of Ethernet aansluiting zitten en ook het Compact Flash slot zal ontbreken.

Q: Welke coderingen kan ik ontvangen met de Dreambox?

A: In principe alle beschikbare coderingen zolang deze als CI module op de markt verkrijgbaar zijn. De interne smartcard readers van de Dreambox zijn met de originele firmware op dit moment niet actief.

Q: Kan ik ook vanuit België reserveren?

A: Nee helaas niet. Dream Multimedia heeft in België een eigen distributeur die op zijn beurt weer alleen aan inwoners van België levert. Voor een lijst van distributeurs verwijzen wij u naar http://www.weerknip.tv

Q: Kan iedereen de software van de Dreambox upgraden of moet ik daarvoor steeds terug naar mijn Dealer?

A: Nee. De firmware kunt u met gebruik van een PC met netwerk of RS-232 aansluiting redelijk eenvoudig zelf vernieuwen.

Q: Kan ik iedere willekeurige Harddisk in de Dreambox plaatsen?

A: Ja, u kunt iedere 3,5" IDE UDMA66 compatible harddisk in de Dreambox plaatsen. Er zal t.z.t. via Dream Multimedia of uw dealer een inbouw-kit te verkrijgen zijn, waarmee u de harddisk eenvoudig zelf in de Dreambox kunt plaatsen.

geen links naar commerciele sites! was toch al duidelijk bij de eerste posting van deze threat?

 
Laatst bewerkt:
De dreambox zal geen ingebouwde CAS hebben en alleen maar 2 CI sloten. Verder zal hij gewoon alleen DVB-S aankunnen en niet zoals van te voren werd gezegd DVB-C en DVB-T. En zodoende is hij dus niet als Digitenne ontvanger te gebruiken.

Zoals ik de specs nu allemaal op een rijtje kan zetten is hij aardig gestript ten opzichte van de eerste berichten en kan hij ook geen 4:2:2 signalen aan.

Denk dat mensen die nu een DBOX2 op Linux hebben draaien er op het eerste gezicht beter mee uit zijn omdat deze dozen nu echt qua specs heel dicht bij elkaar liggen en de DBOX2 daarbij het voordeel heeft dat een een ingebouwde CAS heeft.

Nogmaals dat is de stand van vandaag. Je weet natuurlijk nooit wat voor proggies er allemaal komen voor de dreambox en in hoeverre het leuke werk non public blijft. Maar voor de mensen die nog hopen dat er nog een emb. coderingssysteem inkomt. Vergeet dat maar. Niemand van de licentiehouders van bekende coderingsnormen zou het in de hoofd halen een licentie te geven voor deze hobby ontvanger. De kans dat er veel te veel van het systeem wordt blootgelegd met deze en soortgelijke ontvangers is gewoon veel te groot.

@Flup. Ga er nu niet vanuit dat als je een dreambox koop je veel korting zal krijgen op een MM. Als ze dat doen dan ligt de markt van de MM op de gat en dat terwijl verwacht mag worden dat de dreambox zeker in het begin ook gaat lopen. Als je een wasmachine koopt krijg je er toch ook in normale gevallen geen droger bij voor de helft van de prijs. En als dat al zo is dan is de prijs van de wasmachine gewoon kunstmatig opgeschroefd om jou die droger voor de helft van de prijs te geven.

En jongens ga wat betreft deze ontvanger nou geen al te gekke dingen in het hoofd halen. Het gaat gewoon een leuke hobbyontvanger worden waar je zeker wel wat mee kan doen en die zeker goed uit te breiden is nu het zich laat aanzien maar ik heb toch echt het gevoel dat voor vele mensen de verwachtingen van deze ontvanger toch echt veel te hoog liggen. Hierbij niet zeggend dat het een flop is.... is gewoon als je de specs leest een goede hobbyopvolger van de dbox die dan ook iets meer zou kunnen omdat techonlogieen beter zijn dan in de tijd van Uli maar verwacht nu niet dat als je dat ding aanzet je zonder maar iets te doen alles kan zien.

 
De mensen die ooit met het idee wel ff met linux aan de gang te gaan en daarmee een supercomputer te creëeren, die weten hoe zoiets afloopt.

Slechts een enkeling die heel stevig in z'n schoenen staat en precies weet waar ie mee bezig is, die zal daarin ook aardig slagen.

Is dat op jou niet van toepassing, verwacht er dan niet teveel van.

Het zal met deze ontvanger echt niet veel anders zijn.

De mensen die eerder al successen hebben gehad met andere systemen zullen het spul eerder naar de hand kunnen zetten dan anderen.

En met sucessen bedoel ik dus dat men zelf dingen uitgevonden heeft, en niet door met een handleiding waarin alles helemaal voorgekauwd is dingen aan de praat krijgt, zonder dat je weet wat je zojuist eigenlijk gedaan hebt.

Wat is nou de kracht van linux?

Juist, dat het een open systeem is.

Dus precies wat satwatcher al zegt, het is een utopie te denken dat er dan coderingssystemen op deze doos geinteresseerd zullen zijn.

Want coderings systemen zijn alles behalve open (als het goed is).

Onder de streep komt het erop neer dat dit soort ontwikkelingen slechts voor een niet zo heel groot aantal aan de verwachtingen zal voldoen.

Dit alles vertel ik hier omdat ik persoonlijk nu al denk te kunnen zien dat er heel veel mensen zullen inschrijven voor zo'n doos die er later over gaan klagen dat er geen firmware updates komen en het ding daarom een waardeloos is.

Het is dus bedoeld als waarschuwing:

Met systemen waarin linux voorkomt moet je over het algemeen lezen dat als je er echt een gestroomlijnd apparaat van wil maken, je zelf met linux aan de slag moet gaan.

En dat is echt niet voor zomaar iedereen weggelegd!

 
Echt makkelijke materie is het niet nee, ik heb dus ook de dbox2 draaiend onder linux en het kost weer een hoop lees en leerwerk om de zaak aande praat te krijgen zoals je dat zelf wilt.

Linux is niet de makkelijkste os.

Maar zoals het een hobby beaamt ,steek er een hoop tijd in en je leert er weer iets van.

 
Veelal is er helemaal geen documentatie en kun je helemaal niks. Zelf uitvinden van zaken (zoals ik voor samsungsat heb gedaan voor het bestands formaat) is dermate arbeidsintensief dat veel mensen daar de tijd niet voor hebben.

Dat is erg frustrerend voor mensen die er wel "wat" mee willen doen

En linux moeilijk... mmm tja... alle begin is moeilijk en ja je zal het zonder mooie grafische schil moeten doen want ik vrees dat x-windows niet op de dbox en andere doos zit :) Het heeft bij mij ook een jaartje geduurd voordat ik redelijk wist hoe e.e.a. in elkaar zit binnen linux en wist wat ik deed als ik een nieuwe kerenel compileerde. En zelfs dan! als ik ene andere distributie bekijken dan weer moet je goed opletten en kijken wat je doet...

Maar ik kan haast niet wachten om zo een linux doos op mijn buro te hebben staan!

Als iemand een dbox in de aanbieding heeft laat het me weten!

JCsat

 
Maar als het over kernel compileren gaat, en das exact waar ik op doelde, dan weten er velen niet hoe en wat.

Als ze dan die doos al kopen voordat ze dat weten, dan zie ik het somber in..

Das dus waar ik het over had.

 
Heb inmiddels menige slag uitgevochten met daemons (En die dingen heten niet voor nix daemons) en lekke src, en moet zeggen dat als je de achterliggende filosofieen begrijpt dat de materie lekker doorzichtig word. Maar is dat niet de essentie van alles wat je leert? i.p.v. de kernel-HOWTO uit je hoofd leren gaan snappen waarom je bepaalde opties wel of niet nodig hebt? Als de Dreambox-source net zo gedocumenteerd is als bijna alle GNU-source, en de compiler includes makkelijk verkrijgbaar zijn, dan denk ik dat de Linux-gebruikende Satter deze doos zal liefhebben tot in lengte van dagen. De HardCore Windows-Satter is vaak zo met de hobby bezig dat die de materie snel meester zal worden, domweg door het al aanwezige technische inzicht en/of hobbytijd. En de verstokte Windhoos-(ab)user? Die zal in de forums wel de hele gemeenschap de oren van het hoofd zeiken voor die nieuwe kernel met 'opties'. Zoals ook ik vroeger deed bij Uli ;)

Al met al een goeie zet, een reciever die uit de doos op GNU Linux loopt... Nou alleen nog een stevige basis ontwikkelaars en de hardware die beloofd is/word/werd en ik denk dat er een ster geboren is.

Zo, dat wou ik nou ff kwijt ;)

Skidz.

PS May the Source be with GNU

 
hehe...

Denk daqt er genoeg linux mensen zijn die er wel pap van lusten... Een collega van mij en ondergetekende verheugen zich al erop.

Hoe is die dbox eigenlijk? Is daar nog wat leuks mee te doen? Ik heb er totaal geen ervaring mee. Van wat ik las kun je die voorlopig beter hebben dan de dreambox!

Maareh... waar kunnen we er 2 kopen???

JCsat

 
Op diverse Duitse sites (handelaren en satzaken) worden de dboxjes 2 aangeboden voor prijzen tussen de 300 en 400 euro.

Als je linkje wil moet je maar PM'en

 
Ik ga toch voor de dreambox (als die tenminste uitkomt met de specs en hardware die ze beloven).

Nu nog een beetje Linux leren (zal wel moeilijk worden, ik kan alleen maar de programmeertaal Basic (nog van de Spectrum Sinclair computer en de MSX tijd..... aarchh....)

Matrix

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan