Wanissa

G

Ghost

Er is een nieuwe Dvb soft voor de 9200/9500/Dbox.

Dit heet het project Wanissa.

Je moet een aangepaste Dvb in je box zetten en er een sbr overheen draaien(let wel..in de 9200/9500/Dbox)

Ook heb je de Allsas5.1 nodig.

In de Allsas 5.1 (voor in de 27sf512)Zitten 2verschillende soft n.l

de 4.0 en de 5.1.

Je kan hier tussen schakelen door middel van een dip8.

Als je de nieuwe soft en sbr in je box hebt geplaatst heb je een wanissa ca.Als je geen sbr in je box zet heb je de bekende Allsas4.0.

Wat kan de Wanissa ca?

Wat ik hier uit begrepen heb,is dat je alle systemen auto update kan maken(je moet wel de auto update gegevens zelf invoeren)

Je kan natuurlijk ook de resente keys invoeren.

Zijn hier al mensen mee bezig?

Ic6 is de 27sf512 maar wat is ic2 en ic5?

Je moet namelijk ook enkele printbaantjes door krassen(voor de dib8)

Gr Ghost.

 
sorry,

Ik was vergeten te zeggen dat je met de Wanissa geen kaart(fun/gold..enz)meer nodig hebt.

Gr Ghost

 
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de key's serieel of via Scsi op de flash in de cam gezet kunnen worden , nadat de dip switch omgezet is .

Ik heb al een 5.1 wanissa eprom in m'n cam zitten maar nog geen dipsw. Met NoOneManIt 1.2 werkt alles gewoon zoals voorheen . Hierna heb ik de Dvb 1847k versie er in gezet en toen geprobeerd de Sbr file er in te zetten .(serieel want ik heb nog geen Scsi)

Helaas geeft ie hier steeds de melding : Com Error .( Div. instellingen geprobeerd )

Toen ik merkte dat o.a. Discovery NL niet meer ging , heb ik de NoOneManIt 1.2 er maar weer in gezet .

Gr Trust

 
Nu is wanissa even niet te vergelijken met de NoOneMan versies, wanissa emuleert de key's die gewoon in de flash staan terwijl NoOneMan dat niet doet.

Ook het inladen van sbr via serial werkt niet ,dat klopt, wat ik niet begrijp is dat je een sbr inlaad die niet eens geschikt is voor die versie.

 
Hierna heb ik de Dvb 1847k versie er in gezet en toen geprobeerd de Sbr file er in te zetten .(serieel want ik heb nog geen Scsi)

Hij heeft dus heel even wel de juiste versie er in gehad.

 
Denk het niet, want .sbr files kun je niet serieel er in pleuren, daar moet je SCSI voor hebben, bij mijn weten kan die alleen via SCSI gedaan worden namelijk.

Voor serieel zou je een .bin file nodig hebben, althans zo is dat in het verleden toch altijd geweest.:)

 
Volgende geprobeerd:

wanissa 5.1 in de 27sf512

Via scsi (vgrabber)de soft erin,vervolgens de sbr.

Met het progje(in de zip)de mk01 en ppua van prov 0019 naar de box geupt(via scsi)De keys c,d en e ge fffft,vervolgens laten zoeken naar een key update(zit in het menu)

Binnen 15 min kwam keurig de melding binnen dat de update gevonden was op het juiste ppua adres.

Beeld heb ik echter niet omdat ik nog enkele print baantjes zou moeten door krassen in de ca voor de dib8.

Nu weet ik dat ic6 de 27c512 is, maar weet iemand wat ic2 en ic5 is?

Bij ic5 moet ik namelijk ook een printbaantje door krassen en op de dib8 solderen

Bij ic2 moet ik ook een kleine aanpassing doen.

Gr Ghost

 
hmmm interessant onderwerp ,waar vind ik die info? heb hier nog een extra cammetje liggen om mee te experimenteren lijkt me zeer grappig voor alles is over gegaan op codering 2

 
Originally posted by Black Tiger Denk het niet, want .sbr files kun je niet serieel er in pleuren, daar moet je SCSI voor hebben, bij mijn weten kan die alleen via SCSI gedaan worden namelijk.


Voor serieel zou je een .bin file nodig hebben, althans zo is dat in het verleden toch altijd geweest.
:)
Volgens de readme moet dat met DVBMEM, verder is het voor mij allemaal hocus pocus :)

Kmoet eerst maar eens een eeprom met die allsas5.1 zien te scoren. Iemand die dit kan doen en opsturen? (ik maak eerst het geld over uiteraard!)

 
hier de Url en 1 van de read me's

http://www.Regelslezenisookeenkunst.htm

HOW TO INSTALL

First, you need to upgrade to 1847k version with file "DVB1847K.bin".This is the base version, all future upgrade

will be done on this version.

Then, you need to send "DVBK83.sbr" file like a standar .sbr. You can send it in scsi by vgrabber,

or use DVBMEM in serial, by Upload SBR (dvbedit serial sendsbr doesn't work!)

Now, you have updated to DVBK.. but need to be configurated! use DVBMEM for setup correct seca/via ident

and name, and key if you have a 9500 with WANISSA cam.

For a correct functionality, set all channel in autopmt/pid mode.

Have fun!

Ok, now some instruction..

If you press EXIT (B) you can see my menu

 
Laatst bewerkt:
ik moet met ghost meegaan na het downen van de files trust jij had al een amon5.1 kan jij misschien vertellen welke ic`s ic2 en ic5 is? zo ja misschien ff een fotoje maken zou makkelijk zijn voor ik printbanen begin door te krassen.

groeten Polly

 
Let op!

Zorg wel dat je het juiste schema hebt!

De meeste schema's vind ik wel voor de ca 2.1 maar niet voor de 2.3

Voor je het weet heb je ic5 naar de eeuwige jacht velden gestuurd.

Gr Ghost

 
Hello,

Betreft Nokia 9500 - wanissa

Wat moet er met de dipswitchen? (ALLWAN.JPG)

Zijn er baantjes te onderbreken/wijzigen in de cam?

Het schema en lay-out van de cam?

Wie kan helpen

Met dank,

Pierre

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan