Arrows STINKT!!!!

  • Topic starter Mike The Bike
  • Startdatum
M

Mike The Bike

Geen commentaar!

Verstappen heeft geluk bij een ongeluk, want voor zo'n team wil niemand rijden. Kun je beter in een Minardi 2-seater rond cruisen

Grtz Mike

 
Euh... volgens mij heb ik iets gemist. Wat is er nu weer gebeurt met Arrows dan?

 
Voor BT en iedereen die het gemist hebben:

Arrows heeft niet deelgenomen aan de eerste vrije trainingen van vanmorgen. Tom Walkinshaw is er niet in geslaagd om Cosworth te betalen voor het gebruik van de motoren. "Hij heeft motoren om te laten keuren, maar niet om te trainen", aldus Niki Lauda in zijn hoedanigheid als directeur van Cosworth Racing. "Ik heb alles gedaan wat ik kon om zijn betalingsschema te verlengen."

Gisteren liet Arrows in allerijl zijn auto's van het circuit afvoeren. Naar verluidt kreeg de chauffeur de opdracht om tot nader order ergens tussen Silverstone en het hoofdkwartier en Leafield te parkeren. Gisteravond arriveerden de auto's te laat voor de reguliere keuring weer op het circuit. De renstal had inmiddels uitstel bedongen bij FIA-gedelegeerde Charlie Whiting.

Vanmorgen werden de auto's alsnog goedgekeurd. "De auto's nummer 20,21 en de t-car van het team Orange Arrows hebben vanmorgen een voorlopige keuring ondergaan. De auto's bleken in overeenstemming te zijn met de veiligheidsvoorschriften van de technische voorschriften van de FIA voor Formule 1 in 2002."

Bron formule1.nl

Zo zie je maar weer, weer een team minder door de absurde hoge bedragen die rondgaan in F1. En niet te vergeten het MISmannagement van Walkinshaw, blijkbaar kan Minardi beter met de centen omgaan.

Grtz Mike

 
Blijkbaar wel, maar wat Arrows betreft kan ik alleen maar zeggen "boontje komt om zijn loontje".

 
helaas is het niet alleen arrows waar het slecht gaat. het blijkt bij jaguar de zelfde kant op te gaan. (van horen zeggen).

inderdaad is het maar goed dat verstappen daar weg is....maar stel je voor dat arrows stopt, dan zijn er weer meer mensen voor andere stoeltjes....en dat is voor jos niet zo best....

groeten opeltje

 
Lees dit eens:

Als Niki Lauda tevreden kan worden gesteld, dan kan Arrows weer rijden. Behalve motorenbouwer Cosworth lijkt niemand belang te hebben bij een faillissement van Arrows. De schuld van investeerder Morgen Greenfell is zo groot dat iedere crediteur die met harde hand aan zijn geld probeert te komen waarschijnlijk juist met lege handen komt te staan.

De Nederlandse coureur Jos Verstappen is voor zo'n duivels dilemma geplaatst. Hij eist 900,000 dollar plus rente aan achterstallig salaris van 2001 van Tom Walkinshaw. In principe heeft hij ook nog een vordering van drie miljoen op de Schot als gemiste inkomsten voor dit jaar. Maar als er één ding duidelijk is, is dat Arrows alleen maar schulden heeft. Persoonlijk is Walkinshaw een vermogend man, maar zijn renstal zucht onder een astronomische schuldenlast. Naar verluidt heeft Arrows voor meer dan twintig miljoen dollar aan onbetaalde rekeningen uitstaan.

De rechter zinspeelde gisteren openlijk op een doorstart. "Als het management van Arrows in eerlijke en competente handen komt, dan kan er wellicht nog iets van waarde worden gered voor Morgan Grenfell Private Equity en andere crediteuren." Inmiddels melden bronnen dat de investeringsbank die compente en eerlijke persoon al zou hebben gevonden; andermaal wordt de naam van Craig Pollock in verband gebracht met Arrows. De zaakwaarnemer en oud-teammanager van British American Racing weigert vooralsnog elk commentaar.

bron: http://www.formule1.nl

Ben benieuwd hoe ze Jos willen gaan betalen....

 
Pfff en Jos ook al zoveel miljoenen tegoed... ben benieuwd hoe Arrows dan deze huidige dure coureurs wil/kan betalen.

Het is inderdaad zo dat als die vrij komen dat het minder gunstig is voor een plaats voor Jos, maarja. Hoog tijd dat ze al die F1 kosten eens gaan drukken, niet voor Arrows en Walkinshaw maar echt voor de goedwillende teams zodat die ook weer eens zo kunnen investeren dat ze meer competitie kunnen brengen t.o.v. de rijke teams.

 
@Flup, ik denk dat ze Jos niet WILLEN betalen, dan hoef je je ook geen zorgen te maken HOE dat zou moeten!!!

Nogmaals ARROWS STINKT!!!!

Rijdt Frentzen trouwens UMSONST?? (Lees: Gratis)

Grtz Mike

 
En als ze neit betalen kan Jos ze toch voor de rechter slepen ofnie? Want het gaat niet bepaald om kleine bedragen.

 
tja maar als er niets te halen valt.................

groeten opeltje

 
In een faillisement worden de spullen die verkocht worden ten gelde gemaakt (lees: verkoop). V.w.b. dat geld bepaald een curator wie wat toegewezen krijgt, de grootste schuldeiser het meest en zo het rijtje af.

Ik denk dat er voor Jos the Boss dus erg weinig overblijft

Grtz Mike

 
Walkinshaw heeft 3.5 miljoen uit z'n eigen vermogen betaald :)

dan duurt het niet lang meer. Exit Arrows :)

Leuk voor Frentzen hehe, nog leuker voor mij :)

Grtz Bullet

 
Ja en naar het schijnt heeft hij de boel nu in de uitverkoop gedaan :)

Iemand interesse?

 
Wel een voordeeltje voor Niki Lauda en Jaguar, kunnen ze voor een prikkie een aerodynamisch prima chassis kopen!

Nu snap ik ook waarom Arrows failliet gaat, Niki Lauda heeft via Cosworth Racing de prijzen zo idioot hoog gelegd dat ze wel failliet moeten gaan. En de Arrows is (WAS) sneller dan de Jag, RaRa............

Grtz Mike

 
Kan ook een tactische move zijn.

Je gaat failliet, en vervolgens doorstart.

resultaat: geen schulden meer. ook zijn er een aantal leveranciers die dan af zullen haken, maar die zijn er genoeg, dus geen probleem. Met de leveranciers die je echt nodig hebt tref je een betalingsregeling.

dit is een (helaas) veelvoorkomende praktijk in de zakenwereld.

Peter.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan