mpegII via dvbrecorder naar svcd ?

K

kirech

Is het mogelijk om de mpeg II stream, gerecord via dvbrecorder om te zetten naar een svcd ?

Al mijn programmas die mpeg omzetten geven een melding dat de mpeg II file niet geldig is, alhoewel deze kan afgespeeld worden op de PC.

Thanks,

Kirech

 
met TMPGEnc kun je meeste streams redelijk snel omzetten naar svcd standaard. Zeker wanneer opname 480x576 is gaat omzetten vlot. In TMPGenc moet je daarvoor via de mpeg tools (dus niet via de wizard) omzetten naar svcd.

 
Ik gebruik Ulead DVD Movie factory en dat werkt perfect. Je kunt er dvd/svcd/vcd's mee maken en natuurlijk bestanden omzetten in een ander formaat.

 
Ik sluit me helemaal bij Bart aan.

Ik heb namelijk al een aardig stapeltje vcd's in de kast liggen.

De optie svcd is ook in TMPGEnc aan wezig alleen werkt deze maar een maand(of zo iets)

Maar een crack zal zeker te vinden zijn.

Als je vcd's gaat maken ,zal je zien dat TMPGEnc lekker snel en foutloos werkt(ik heb nog nooit een foutje kunnen ontdekken)

Veel succes

Ghost.

 
Vergeet de nieuwste DVDx niet (met MPeg Import), iets langzamer maar een prima beeldje!

Grtz Mike

 
Dank u Ghost, pet123, Bart

Echter,

tmpgenc en ulead dvd move factory kunnen de mpeg file gecreeerd door dvb recorder niet inlezen. (error dat de file niet mpeg II compliant is.)

Ik ben nu met DVDx aan het stoeien maar Traaaaaaaaag.

(1 uur voor 2 minuutjes video ...)

 
Wanneer je het programma Ulead DVD Movie factory start kies dan in het menu wat je in beeld krijgt capture video in dat menu kun je naast het opnemen ook files (van de dvb recoder) omzetten met batch convert in svcd 480X576

 
@ kirech,

Ik heb in het begin ook zo'n probleem gehad.

Ik kon b.v met de media player mijn opname niet bekijken.

Toen ik de Elecard Mpec2 Player had geinstalleerd had ik nergens meer problemen mee.

Alles werd herkend met de Elecard- en met de media player .

Het volgende gebruik ik voor vcd:

Elecard Mpeg2 Player

TEMPGEnc

DvbRecorder1.16b

Gr Ghost.

 
Ik ben nog maar net met dit domein bezig, maar ik vond volgende info die misschien nuttig kan zijn:

_http://www.tmpgenc.net/e_main.html_

Version : 2.56. 2002/06/24

At project wizard, if source file is DV forma, always "bottom field first"is applied, and no field order detection is applied any more.

Supports reading more TGA formats : no compression 8/16/32bit, RLE compression 8/16/24/32bit (Previous version only supported "no compression 24bit".)

Bug fix : at AVI file output, sometime a frame was outputted as key frame despite it was not.

An AVI file which was outputted by TMPGEnc Plus was not sometime played in WMP properly with an error "Invalid file".

At AVI file out put, progress bar can be displayed properly even if interleave is "0".

Lapke

 
Zojuist de TMPGE gedownload om e.e.a. op cd te zetten.

Wat blijkt nu ik heb in opname met MD82 gemaakt in file format MPEG2 en PVA.

Helaas kan ik deze in TMPGE niet inlezen.Ik begreep uit deze topic dat dit wel moet kunnen.Wellicht heb ik nu een verkeerde koop gedaan of iets niet goede begrepen!!!

ILYA

 
Please Activ, wat is Codec en welke moet ik kopen etc. Op het gebied van recording met MD82 ben ik nog maagdelijk.Ik ben blij dat ik voorlopig rdelijk kan loggen en een prima beeld heb.De volgende stap is dus recording.

Ik hoop dat je me kunt helpen

 
Ook ik kan je helpen.

@Activ, het ligt niet aan de codec (niet nodig dit uit te leggen daar dit niet geheel van belang is!, wel bij Divx dit is een hoofdstuk apart), maar aan de bitrate van de outputfile van MD8.2. Deze is niet conform SVCD en kan daardoor niet herkent worden door TMpeg.

Je kan het proggie PVAStrumento gebruiken om te streamen naar SVCD richtlijn (2376 kb/s).

Open de gestreamde video/audiofile in TMpeg en hij reageert!

Tmpeg luistert nauw naar de bitrates van zowel Video als Audio.

Video max. 2376 en Audio max.224 (let wel 128 kan ook dan heb 224-128=.... meer om bij je videostream op te tellen-> betere video kwaliteit!)

Brand het zaakje met bijv Nero en klaar is Klara!

Let op: dit kost tijd gebruik daarom korte stukje film 30 sec.

Grtz Mike

 
Ik heb zelf problemen gehad met mpeg2 files openen in tpmgenc en dat was verholpen door de juiste codec vandaar mijn antwoord.

Verder heb ik nog het advies om md te dumpen en voor het opnemen Progdvb te gebruiken daar deze veel schonere mpg files oplevert. Deze heb ik al meerdere malen via tmpgenc zonder enige tussenkomst van andere programma's omgezet naar svcd.

 
@Mike. het zal wel heel erg simpel zijn.Helaas ben ik niet zo handy :)

Als ik de file in PVA stream kan ik hem niet openen in TMPGE.

Mike, vertel nu stap voor stap de settings van PVA en daarna van TMPGE. Ik ben al uren bezig om e.e.a aan de " praat " te krijgen,.

Ik kan niet uitstaan dat ie de File niet " vreet' in TMPGE.

Thanlx

ILYA

 
Open je file in PVAstrumento en kies voor make PS.

Kies VCD/SVCD en rename evt je mpg2 file en klik op start.

Klaar is klara!

Suc6

 
@ Activ: Wat bedoel jij nu precies met een codec? Voor SVCD te creeren via TMpeg of dergelijke proggies heb je toch geen CODEC nodig?

Grtz Mike

 
@Mike, ik heb de navolgende acties gedaan.

1. recording in mD82 , setting Mpeg(Dus niet PVA)

2. Naar PVA, instrumento , aanklikken PS

3. Dan naar TPMG,

Ik gebruik de wizard niet , dan gaat het fout bij MPEG TOOLS

Dus :.

4.Naar MPEG Tools, maar dan

Je ziet 5 tabladen t.w Simple Multplex, Simple De Multiplex, Multiplex , De mu;tiplex en Merge Cut.

Ik alles alles uitgeprobeerd en kwam tenslotte bij het laatste tabblad terecht t.w. Merge en Cut.

Bij dit tablad kende hij de file !!!!! (Goed teken !!!)

Dus ik gedrulkt op" run"(Effe een andere naam gegeven en lopen met de "geit" ).

Het runnen ging goed, zonder fout melding.

Betekent nu dat ik deze output op de cd kan branden!!!!,

En dat ik je les goed begrepen heb !!!

ILYA

 
Je hebt sowieso altijd een codec nodig, het wisselt alleen per programma of er de windows default gebruikt wordt of een eigen codec. Of tmpgenc een eigen codec heeft heb ik nooit helemaal uit kunnen vissen omdat het nogal wispelturig werkt onder Win2000 en XP.

Een codec codeerd en decodeerd iets, kan mpeg zijn kan divx zijn enz. Maar zodra er sprake is van coderen of decoderen hebben we een codec nodig.

Voor svcd bijv. kun je niet met windows media player kijken zonder zelf eerst een codec te installeren omdat windows dit bestandtype niet standaard ondersteund.

Een goeie hiervoor is bijv. freedvdcodec.

 
Ken je de afkorting MODEM ?

CODEC is net zo'n afkorting.

Het staat voor COder/DECoder (MODEM = MOdulator/DEModulator), misschien zie je nu al waarom je dat dus altijd nodig hebt.

Het lijkt een beetje op een driver.

Dus om iets van het ene formaat te decoderen en om te zetten (coderen) naar het andere formaat heb je 2 codec's nodig.

Nou ken ik de genoemde programma's niet, dus ik weet ook niet of die een eigen codec hebben c.q. installeren.

Maar je hebt in ieder geval zo'n codec nodig.

Inmiddels heeft MS in hun mediaplayer ook wel veel codecs ingebouwd, dus kan het lijken alsof je er geen nodig hebt omdat windhoos die al geïnstalleerd heeft en je je daar dus niet druk om hoeft te maken.

Aan de andere kant zijn niet alle MS codecs altijd de beste, maar dat mag algemeen bekend geacht worden van MS produkten(toch ?).

Hehe ik zie net dat activ me al voor was !

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan