Falun Gong hackt Chinese satelliet

S

See4

Bron: http://www.moenen.org

"

Falun Gong hackt Chinese satelliet

Hacking en Security Nieuws

Door: Hbeez op 04-07-02 15:48

Hackers van Falun Gong hebben afgelopen week in China controle overgenomen over de Sinosat-1 satelliet. Hierdoor konden ze enkele minuten een banner laten zien op alle Chinese televisiezenders. Dit werd op verschillende kanalen herhaald.

De Chinese overheid heeft geprobeerd dit nieuws stil te houden, alle televisiestations ontkennen de gebeurtenis dan ook. Dankzij de miljoenen getuigen en het internet is het nieuws toch uitgelekt. Inmiddels word onderzocht wie de hackers waren:

Hong Kong media said Vice-President Li Lanqing, responsible for the mainland media, had ordered an investigation into the hacking. After the Falun Gong broadcast, millions of TV sets in remote and rural areas went black as the authorities tried to trace the source of the interruption.

"

Da's nog is hacken !!!

;-)))

Groet,

C4

 
Cewl! Moesten ze hier eens doen en een banner van Canal - laten zien met een dik vet minus teken en wat leuke tekst erbij.:)

Of een van die Freek cartoons.

Het is illegaal natuurlijk om dat te doen, maar dat is inderdaad nog eens echt hacken. Respect dudes!:biggrin:

 
Of een banner van Sat funboard opzetten. LoL

 
echt top als je dit soort dingen kan doen. hier heb ik echt respect voor als je dit mans bent. effe voor een korte tyd een cartoon van freek of zoiets laten rollen over de c- kanaalen...lol.....

groeten opeltje

 
Maar jongens, dit is toch niet zo moeilijk?

Een leuke TWT op de juiste frequentie en een flinke schotel is al voldoende om wat zenders op zwart te zetten en met een kleine multiplexer voor het beeld kun je zelf nog wat leuke plaatjes genereren!

In feite is deze metode dan geen hack maar gewoon simpel het signaal van C+ "even op zij zetten" :)

In feite is zo'n satelliet niets anders dan een grote repeater die elk signaal doorstuurt die het maar binnenkrijgt!

 
Hmmz hmmz.... klinkt interessant? Wat is een TWT en is dat legaal? :biggrin::biggrin::biggrin:

 
Traveling Wave Tube, oftewel de eindtrap.

Zo simpel is het nou ook weer niet. Canal+ gaat in de 18 GHz-band omhoog met een EIRP van zo'n 78 dBW, dat lukt je zomaar niet.

Een schotel van 3.7m heeft een gain van +/- 52 dB, dus je moet een eintrap(en) hebben van 600 W.

Suc6 ermee !

 
Hmmz... snif.. jammer dan.;(

Is toch wat moeilijker dan met de 27 mc dan. Maar anyway, het was een leuk interessant nieuwtje en ik vind het knap van die gasten dat het ze gelukt is.

 
Was gister ook te zien in het NOS Journaal :)

Ze deden het ook tijdens voetbal wedstrijden op het WK. Wat een stunt :)

Grtz Bullet

 
MrBeam, volgens mij gaat C+ op de 14.xx GHz richting de satelliet en heeft een zendvermogen van rond de 300 Watt in een schotel van ongeveer 4 meter.

Maar deze info is al weer een jaartje of 2 oud, het zou kunnen zijn dat het vermogen inmiddels veranderd is.

Overigens gaat het vermogen met slecht weer omhoog en met goed weer omlaag!

Een signaal op 18 Ghz lijkt totaal onzinnig omdat op deze frequentie de aanwezige waterdamp in de lucht teveel het HF absorbeerd.

De absorbtie zou dan 0.7 DB per kilometer bedragen en dat zou teveel energie kosten.

Op 14 Ghz is dat maar 0.1 Db per kilometer.

Overigens kom je op de frequenties tussen de 25 en 41 GHz weer een stukje "bruikbare" bandbreedte tegen waarbij de absorbtie rond de 0.2 db per kilometer ligt.

Overigens ligt de demping als gevolg van de zuurstof in de lucht het hoogst op de frequentie rond de 55 GHz, waarbij de demping van het signaal kan oplopen tot wel 20 db per kilometer!!! (een verzwakking van 100x het signaal)

Tussen de 70 en 120 GHz is de demping rond de 1 db per kilometer en worden deze frequenties vaak gebruikt voor amateurdoeleinden en korte afstand verbindingen voor telefonie.

En dan nog even ter info:

De serieuze invloed van lucht en waterdamp begint rond de 13 Ghz en het moge duidelijk zijn waarom de satelliet band dus niet verder loopt dan ongeveer 12.750 Ghz, omdat daar waarschijnlijk over is nagedacht. :)

Overigens, op 12 Ghz ligt de demping op 0.01 DB per kilometer.

Deze waarden zijn gemeten met een luchttemperatuur van 25 graden celsius en een luchtvochtigheid van 40%, dus ga even na wat er met deze waarden kan gebeuren als het weer 'een beetje tegen zit' !

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb overigens nog een Magnetron liggen (nee, geen keukenapparaat!) die op de frequentie van 14 Ghz ongeveer 900KW HF genereerd! (Inderdaad, negenhonderd kilowatt)

Reken maar dat je daarmee aardig wat uplinkjes kan zieken!!!

 
@drz

De uplink freq voor tr. 105 (C+, Ned) is: 18.115V

De uplink voor Tr. 105 & 109 is van KPN en staat in Nederhorst den Berg. Uit m'n hoofd heeft die schotel een diameter van rond de 10m (echt viel gain)

De uplinkfreqs van Astra zijn niet openbaar, maar van bv Eutelsat en zo goed als alle andere opp. wel.

Kijk maar eens op eutelsat.com en zoek het freq-plan van bv Hotbird 4. Daar zal je zien dat voor de downlinkfreq band van 10.70 t/m 10.95 er een bijbehorende uplink freq band is van 18.1 t/m 18.4 !

Mocht er interesse zijn voor de Astra uplinkfreqs dan wil ik die ook wel posten.

 
MrBeam, wat je zegt is voor mij nieuw maar het was ook wel te verwachten dat ze een 'stukje' hoger in de band gingen uplinken gezien de drukte op 14Ghz.

Mijn info is al een tijdje gedateerd en het is logies dat op op de uplink techniek de tijd niet stil staat.

Die 10 meter schotel is dus wel aardig te verklaren! :)

Ik ben overigens wel zeer geïnteresseerd in de uplink freq's omdat het voor mij weer een update is!

Als je voor mij de betreffende info zou willen posten dan ben ik je zeer dankbaar!!!

 
Het freq. gebied Uplink 17.3 - 18.1, downlink 11.7 - 12.5 is al sinds TV-SAT, TDF, Tele-X, Olympus ed in gebruik.

Ik meld de satelliet die oorspronkelijk de band verzorgde. Door ouderdom en andere redenen worden div banden nu door andere satellieten verzogt.

Astra 1d: 12.75-13.00 / 10.70-10.95

Astra 1c: 13.00-13.25 / 10.95-11.20

Astra 1a: 14.25-14.50 / 11.20-11.45

Astra 1b: 14.00-14.25 / 11.45-11.70

Astra 1e: 17.30-17.70 / 11.70-12.10

Astra 1f: 17.70-18.10 / 12.10-12.50

Astra 1g: 18.10-18.35 / 12.50-12.75

Indien er behoefte is aan meer uplink freq. of andersoort info.....

 
Ja MrBeam, die behoefte is er!! :)

 
Nou MrBeam, heb je ook frequenties van Feeds die ge-up en downlinkt worden?

Ik ben een fanatieke 'feedhunter' en vind het altijd wel leuk om mijn echostar met spannende frequenties te voeden.

Dus mocht het niet al te veel moeite zijn om dit soort informatie te posten dan zou ik dat ontzettend op prijs stellen!

Mailen kan natuurlijk ook , en zeker als er frequenties zijn die niet in de publiciteit mogen geraken!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan