Help !!!! Setup stab 120???

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Ik heb pas een stab motor aangeschaft, en heb nu het hele zaakje geinstalleerd.

MAAR NU:

het probleem, ik heb het boeltje op sirius 0gr afgesteld (zo werdt het mij verteld). Als ik heen en weer zap, draait de motor als ik dan weer terug ga naar de sirius, komt deze weer netjes op de 0gr (sirius) uit en voila beeld.

Maar nu de rest, hoe krijg ik de humax zo ingesteld, dat als ik naar bijv hotbird/astra zap, dat deze ook naar deze positie toegaat. De motor draait wel, maar naar de VERKEERDE positie.

Alle handleidingen al 100 keer gelezen, humax boekje erbij, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.:sad: :( :sad:

Dus bij deze HELLUP!!!!

Alvast bedankt voor de hulp.

 
Wat je nog moet doen is hetvolgende:

Je hebt Sirius gebruikt als referentie, dat is voor vele van ons prima. Je moet alleen de overige posities nog herberekenen t.o.v. jouw referentie.

Kies een kanaal op sirius en ga naar het motormenu - kies positie "reference" en selecteer "goto". De motor draait nu naar de nul-positie en als het goed is heb je nu beeld van sirius. Kies nu "installer-mode" - kies positie sirius en selecteer het commando "reset". Je krijgt nu een waarschuwing dat alle posities t.o.v. de huidige positie worden herberekend. Kies "OK" en de andere posities kloppen nu ook.

Let wel op dat je een kanalen lijst laad (bijv. die van Pet123 voor motorsturing) en dat je de juiste posities aan de antenne instelling toewijst.

Succes met de puzzel... :)

 
PUZZEL, zeg dat wel.

Wat een geklungel om dat ding goed te krijgen.

Maar hoe zit dat nu met de hoek van de motor. De een zegt 54 graden, de ander weer 51 graden enz.

Waar moet je nu vanuit gaan?????????

Ik heb al wel beeld, van +-28 graden oost to 30 west, maar verder ga ik denk ik buiten de baan.

 
Dat hangt ervan af op welke plaats jij zit.

Als je even vermeld bij welke grote plaats jij in de buurt zit, dan is dat na te zoeken.

Kijk anders ff of je nog ergens een atlas hebt.

Daar kun je dan opzoeken op welke lengtegraad (of was het nou breedte graad) jij zit.

Nou ja die lijn van oost naar west.

Als je een gps ontvangertje zou hebben kun je dat daarvan aflezen.

Dat is dus de waarde waar het om gaat.

 
Laatst bewerkt:
Atlas??? :biggrin::biggrin::biggrin:

Die heb ik na m'n schooltijd denk ik een keer weggemikt:)

Ik zit tussen zeg Amersfoort, utrecht en arnhem (soort bermuda driehoek:) :laugh:.

Misschien dat dit iets verder helpt.

Alvast bedankt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan