Seca log bij MD 82

I

ilya

LOGGEN SECA MET MD82

Allereerst een opmerking:

Het subject hoort natuurlijk thuis “ loggen”

Voor alle zekerheid maar in het besloten forum geplaatst !!!

Nu terzake

Er is nog weinig info te vinden mbt optimaal loggen met MD82

Tot nu is het me niet gelukt om optimaal gebruik maken van de mogelijkheden !!!

Aan de hand van de navolgende stappen kwam ik de navolgende situaties tegen:

1. Ga naar Loggen/Seca/Kommando-Decoder

Tab instellen actuele provider:

Het instellen van de juiste actuele transponder gebeurt dit automatisch. ???Soms kun je kiezen uit 3 providers b.v. 00 03 , 00 04 en 00 09.

.

2.Aanvinken

Verplicht aanvinken van Seca decoder CMD 0 x 40 !!!

Key 01 signal fehler !!!

Wat is de beste instelling ??

3. In vullen van de PPUA en MK 01 invullen.Wat mij opvalt dat ik elke keer bij het opnieuw opstarten van MD (loggen van de zelfde provider) wederom deze data moet invullen..Ik begrijp dit niet aangezien ik bij “ Karten basis “ de PPUA en MK 01 ‘s heb ingevuld.

4. Loggen:

Tijdens het loggen constateer ik de verschillende manieren van vermeldingen t.w.

Allereerst geen data stroom op het beeldscherm, dan ineens de melding van nieuw update.De andere keer wel veel data verkeer en vervolgens melding van update.

5.

Data vermelding in de “ Log en Key datei”

Wat mij opvalt dat ik na het loggen (seca) geen enkele data wordt vermeld in deze files!!!.Ik had verwacht dat dit automatisch gebeurt. Of niet ????

Tenslotte ter info:

Als softci heb ik de navolgende DLL’s geinstaleerd

Yankse ( 98 –9)

Sofci MD 82

ILYA

 
Wat betreft het plaatsen van het topic... heb je gelijk in, en goed gedaan, want op deze manier kan er wat "uitgebreider" over gesproken worden.;)

 
Heerlijk om openlijk te kunnen praten over onze hobby.Wat betreft punt 5 heb al reeds opgelost.

De MDlogger had ik niet de juiste dir gezet van MD.Ik snap zelf niet hoe dit ontstaan is.Enfin na veel zoeken kom je ertoch achter. :) :) :)

Punt 2 vermoed ik dat je meerdere setjes van PPUA en MK01 kunt invullen omdoende een snelle update te krijgen.

Moet je dan alle setjes in de " Kartendatei" zetten en er eentje in bij het 1e tab van de actuele provider !!!

Blijft overeind staan hoe je het beste kunt loggen.ook met name ook de irdeto instellingen!!!!.Er zijn daarbij nogal wat mogelijkheden.Wellicht hoort dit subject thuis bij irdeto decoding. Maar ja ik weet effe niet hoe dit op te lossen @BT..

Ik hoop dat onze MD 82 expertenop dit subject duiken. Ik weet dat er een paar hele goeie ervaren MD'ers" onder onze boarders zijn .

Molto Gracia

ILYA

 
Men plaatse dan gewoon de vraag bij irdeto decoding, en als die er niet is bij "andere coderingen", beide SM forums.;)

Met de rest kan ik je niet helpen en heb er ook geen tijd voor, nog veeeeeel te doen en zaterdag is het vertrektijd. Dus ik ben er na de post weer vlug van tussen.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan