MM9500 vraag voor een techneut

H

hoost

Mijn vriend belde me dat zijn 9500 niets meer deed nadat de netspanning er af was geweest. Hij heeft hem bij mij gedropt en inderdaad; maar na een reset speelde hij weer perfect, totdat...... ja, inderdaad bij mij de stekker er een keer uit moest voor de stofzuiger. Reset hielp niet! Open gemaakt, spanningen gemeten en inderdaad waren er diverse spanningspunten die 0 aangaven. Dus TS 07, TS 03 en de spanningsregelaar LM317T vervangen. Toestel werkte weer prima, dus dan maar kijken wat hij doet als de netspanning er weer eens af gaat. En ziedaar alles is weer zwart; geen beeld geen display.

Als je naar het schema van de 'Power Block' kijkt zijn de spanningen bij TS07 (bij punt RS21) 24.8 V en op punt 3 van de LM317T 20 V. Dat zijn de normale waarden.

verder zie ik de volgende spanningen: punt 2 van de LM317 /RS 25 = 15,4 V; knooppunt RS 25 / RS 26 = 14,2 V; collector TS09 / RS 26= 12,9 V; collector TS10 / RS 29 = 14,1 V; knooppunt RS 35 / RS 51 = 5,2 V; knooppunt RS 51 / RS 36 / punt 1 van IS05 = 2,1 V en punt 2 vzn IS 05 / RS 39 = 0,29 V. Ga ik dan verder dan is iedere VU uitslag 0; maar de torretjes zijn allemaal o.k.!

Op de punten van de XP 06 heb ik 12 en 5 V (ook normaal)Het smoorspoeltje op het tunerboard naast de konnektor L10 meet goed door en er staat 13 V op. Overigens is de bootloader B210UNS en de firmware is NoNoneManIt 1.3 Nu heb ik zo'n 600 topics op diverse boards bekeken en gezocht naar een oplossing, helaas niets gevonden.

Wie kan mij helpen met een steekhoudend idee?

Groetjes,

Henk Oost.

 
Probeer B200UNS eens.........

 
Voor de duidelijkheid ,dat is de bootloader. :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan