Virus

F

flup

s.jitbahadoer@12move.nl

Deze man/vrouw stuurt me de gehele tijd virusmails.

Weet niet of dit mailkadres ook al bij andere bekend is.

Hier een screenshotje, wat hij me al gestuurd heeft:

http://sat-gsm.dyndns.org/fun.jpg (staat wel fun maar is meer *&$)@&$)

Verder wil ik BT/denktenk vragen om te kijken of dit mailadres in de database voorkomt van dit forum. In mijn database en in dat van dutchsatellite staat het niet. En het moet ergens vandaag komen.

Als het ook niet hierinstaat. Is het dan mogelijk om via dat emailadres erachter te komen welke mailadressen nog in gebruik zijn door deze persoon?

 
flupje..

een duidelijk voorbeeld van het recente Yahaa virus , doe je niets aan als het je mailserver te pakken heeft,, het blijft komen.

nix openen is dus de remedie , verder kan het dan geen kwaad,

deze persoon die het verstuurde weet het waarschijnlijk niet eens ,maar heeft wel een nieuwsgierig karakter of geen scanner.

providers reageren er laks op, dat heb ik al gemerkt omdat ik zelf al het slachtoffer was. ik kreeg er wel 10 p/uur, ik heb daarom maar het mail adres een poosje inactief gezet,dat hielp na een aantal weken geen last meer.

spulletje leeggehaald ,(foute mail) en weer door....

 
Hmm, ik heb via outlook het email adres geblokkeert.

En nu pakt ie me weer aan op een ander email adres.

Moet ik in outlook dan per mailadres van mijzelf een blok op dat mailadres zetten waar het komt?

 
nee je eigen mail adres dicht zetten,,

blokkeren van email heeft geen zin dat gaat dan in je prullebak, maar blijft link

 
je bent niet de enige die last heeft dus

zeer goede remedie om het persoon achter het mail adress te wijzen op zijn besmetting. is zijn mail adress overall op het net in de maillistings te zetten GNA GNA . liefts die xxx dingen

wedden dat hij binnen 1 dag format zegt :laugh:) omdat hij denk dat ie een virus heeft :)

gr

 
Rotvirussen tegenwoordig,

Ik kreeg een undeliverable mail van mijzelf terug die aan iemand gericht was die ik niet ken (met een virus attachment ein.) Zodoende denkt iedereen dat je een virus hebt, terwijl dat niet 't geval is.

Dus tip: hou op met emailen, en ga gewoon weer een briefje schrijven, postzegel erop en in de bus doen. Als je dat niet wil, gebruik dan allemaal (hele wereld) een email-virusscanner! heeft niemand er meer last van.

Matrix

 
Mja, ik heb een virusscanner heb er geen last van.

Een maat van me die ook die emails binnekreeg.

Heeft een mail geschreven naar 12move (schijnt ze provider te zijn) kijken wat die gaan doen.

Denk opzich maar weinig...

 
Mooi laat dit een wijze les zijn dat je NOOIT met outlook je post ophaalt!

Ik heb absoluut geen pardon met mensen die nog met Microtsoft gerelateerde mailprogramma's draaien. :biggrin: :biggrin:

Maar zonder gekheid, al sta ik wel een heel klein beetje achter mijn bovenstaande uitlating, het is beter om met bijvoorbeeld Eudora je mail te verzorgen aangezien deze wat minder gevoelig is voor virussen en in combinatie met een virusscanner zeer goed virussen weet te onderscheppen.

Het voordeel van Eudora is dat het de binnengekomen mail eerst opslaat in een soort van buffermapje voordat het op je scherm word getoont.

Een virusscanner komt op deze manier iets beter tot zijn recht doordat deze de downloadende mail scan't (wel even activeren uiteraard!) en nog eens een keer de mail die geactiveerd word vanuit dit buffertje.

Op deze manier ben je zeker niet voor 100% verlost van virussen die binnenkomen maar je bent wel beter beschermt.

En, en dat is ook belangrijk, je stuurt zelf geen ongewilde en ongecontroleerde mail meer in het rond!!!

Ik hoop dat je iets aan deze tip hebt, Flub (p)! :)

 
Mja, NAV2002 scanned bij mij de post tegelijk met het binnenkomen, zit er een virus in, plaats ik deze in querantine, en zit er automatisch geen attachment meer in het bericht.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan