Nokia-9500 / NoOneManIt / Diseqc ......

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Hi,

Zijn er onder ons mensen die met de 9500 en NoOneManit soft een diseqc rotor besturen. ? Of is dit niet mogelijk .?

Iemand bied mij eeen diseqc besturing aan, maar alvorens wil ik graag weten of dit allemaal werkt met de Nokia-9500.

Misschien is er ergens een site waar ik wat meer info kan halen dan graag even een mailtje...

BVD

 
Ik heb met disecq lopen spelen op de mm9600 en kan je mededelen dat ik de schaal keurig heen en weer heb kunnen sturen.

 
Ja ok Tech, ik heb oiok eens gezocht in de menu's van de 9500 met noonemanit soft maar kan nergens vinden waar ik hem iets bij kan sturen. Ik vind wel instelingen voor de diseqcswitch maar niet voor de positie die hij in moet nemen.

Weet iemand hier meer van ??

 
Je kunt via het disecq menu gewoon naar oost en west positioneren, althans bij mij lukt dat gewoon.

 
Dat zit toch gewoon in het DVB menu ?

Menu-8-7 Positioner menu .

Gr Trust

 
Zelf heb ik geen disec rotor.

Wel heb ik gehoord dat je in de Satmarker(waar normaal alle pid's ge nuld zijn)in de audio pid de positie moet invoeren.

B.V

De satmarker van de Astra audio pid 0001

De satmarker van de Hotbird audio pid 0002

enz...

Je posisioner moet je laten corresponderen met je satmarkers.

Helaas heb ik dit nooit zelf uitgetest en weet dus niet of het werkt

Gr Ghost

 
Nou ik heb er een gekocht .....wat een hels karwei om dat goed te krijgen zeg.......AAAAARGGGGGGGGGGGGGGGG

Ik geloof dat ik er maar iemand voor inhuur.....

 
Originally posted by Ghost Zelf heb ik geen disec rotor.


Wel heb ik gehoord dat je in de Satmarker(waar normaal alle pid's ge nuld zijn)in de audio pid de positie moet invoeren.



B.V



De satmarker van de Astra audio pid 0001



De satmarker van de Hotbird audio pid 0002



enz...



Je posisioner moet je laten corresponderen met je satmarkers.


 


Helaas heb ik dit nooit zelf uitgetest en weet dus niet of het werkt



Gr Ghost
Bovenstaande geprobeerd maar krijg het niet voorelkaar.

Is er iemend die dit wel heeft uitgeprobeerd ??

 
Je moet eerst positioneren en vervolgens die posities opslaan onder een nummer ,bijv. astra onder nummer 1 en de hotbird onder nummer 2 , enz.

Vervolgens vul je dus het satelliet nummer als pid in.

 
positioneren en die posities opslaan heb ik al gedaan.

In de stab zijn al 28 stuks voorgeprogrameerd.

Als ik in menu 8-7-1-4 het nummer invoer dan (b.v. Astra 02) zoekt hij keurig de astra op 19.2 graden op.

Maar waar schijf je in de setttings die 02 dan neer dit heb ik geprobeerd zoals Ghost dat beschreef.

Maar waneer ik dan van de ene sat naar de andere ga gaat de rotor niet lopen.

Moet ik ook in de DiSEqC settings iets aanpassen. ??

 
Ja het werkt prima nu moest inderdaad de juiste LNB keuze maken deze stond op 2 en moest 1 zijn.

Zo zie je maar weer dat een handleiding lezen altijd aastige spoed.

Maar in ieder geval bedankt voor de reacties..

 
Ook hier stond een mogelijkheid :) maar ik zag dat je de boel aan de gang had :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee Tech het werkt nog niet zoals ik dacht. had een verkeerde setting in mijn nokia zodat ik dacht dat hij nu inderdaad van de 19.2 naar 13 ging maar dit bleek dezelfde sat te zijn vandaar dat ik op beide kanalen beeld had.

Ik heb volgens mij de settings allemaal goed maar volgens mij moet er onder Menu 9 9 ook het een en ander ingesteld worden.

Zo kan ik aangeven welke LNB gecontroleerd word door diseqc.

Het vreemde is dat wanneer ik deze settings met setedit opvraag hij niks aangeeft welke lnb is geselecteerd maar in het menu heb ik toch duidelijk lnb1 aangegeven.

ook menu 9 9 3 moet dit op channel staan of global ??

En onder menu 8 7 staan 4 x lnb aan/uit heb ze alle aan gehad en uit ook geen rotor beweging.

Maar misschien heb je nog een tip.

 
Als je nu je kanalenlijst eens met DVBedit opvraagt in plaats van met setedit, dan zie je -wel- welke lnbkeuze voor de kanalen gekozen is.

Ik werk hier met 1 Nokia 9600 en 4 schotels dus ook met een 4-diseqc en werkt perfekt op die manier.

 
Ja ok Black T. dat werkt hier ook prima ik had ook een 4 switch met 3 schotels maar wat ik nu wil is mijn stab-HH120 laten draaien naar de desbetreffende sat.

Dit kan ik wel handmatig doen in het menu 8 7 1 4 maar dit moet toch ook anders kunnen.

Vandaar dat ik aan het zoeken ben welke instellingen ik daarvoor moet hebben.

 
Helaas ik krijg het niet voorelkaar en wat ik fout doe zie ik ook niet meer.

Maar is er nu niemand die een Nokia MM9500 met NoOneManIT 1.3H firmware en een stabrotor kan besturen vanuit de settingslijst ??

Handmatig werkt het 100% maar het moet toch ook vanuit de settingslijst kunnen.. Ik heb zowel in de satmarker de audioPID danwel de VideoPid gebruikt om hier het positie nummer in te geven maar zonder resultaat.

Maar we zoeken verder en ik laat het u weten waneer ik het zoeken staak...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan