Strong srt8000

P

pizzaman

Hoi.

Ik heb hier een srt8000 staan met een defecte voeding.

Als ik de stekker in het stopcontact steek staat de

voeding te piepen als een muis.

Na 8 a 9 pogingen (stekker in/uit) doet ie het gewoon weer.

Ik heb er een andere voeding in getest,daarmee doet de deco

het 100%

Wie weet wat er aan de hand is en belangrijker,kan ik dit

zelf repareren?

Groeten Pizzaman

 
Ik ben geen expert op reparatie gebied maar bij piepen denk ik altijd aan elco's.

Maar mischien dat iemand anders meer gericht op de strong iets kan zeggen.

 
wat activ zegt elco's zoiets ligt hem volgens mij in de hoog spanning anders krijg je nooit van die gekke dingen (geluiden)dus ergens bij de elco's waar zoiets van 400 a 500 volt op staat of een tip (transitor) ook in de hoog spanning meet hem eens door als je alles van de stroom heb gewoon met een ohm meter zet die maar eens op de steker en kijk maar eens hoever je komt met singaal houd het singaal op zit daar ook je fout (wel even contoleeren of de elco leeg) is tikt anders zo lang na in je eleboog :) en dat is vervelendt

 
Dit ligt gewoon aan de voeding van de srt8000 die zijn iets minder van kwaliteit dan de rest van de boxen.

Wat betreft het meten , je meet niets, alles zal echt wel onder spanning staan.

Het probleem is dat het beveiligingscircuit de aansturing van de bu (of wat er ook maar zit in die box om de trafo aan te sturen)de zaak knijpt, dat is dus dat piepende geluid.

Als er secundair dus iets fout zit , te zware belasting of sluiting, wordt dus de aansturing geknepen of zelfs geheel afgeschakeld (dat wordt weer geregeld met de optocoupler die secundair gevoed wordt en dan primair regelt)

Ook wil het inderdaad wel een door uitdroging van condensatoren gebeuren dat de boel niet meer schakelt en piept.

Kijk eens naar de condensatoren met een lage waarde (1uF/10uF) ,die staan in het regelcircuit en willen de zaak ook wel eens stangen.

 
Hoi.

Bedankt voor de tips.

Ik zal vanavond de kast eens lostrekken,en diverse condensatoren/transistoren doormeten.

Greetz pizzaman

 
Doet-ie-ut-alweer???

Was wel een elkootje he!

Primair in de voeding zeker.

(gokje;).

Groet Piet.

 
Bovenstaande is al van een tijdje terug maar heb hier eingelijk hetzelfde probleem alleen dan aan de primaire zijde.

Geen gepiep maar ook geen voedingsspanning.

Ik weet nog uit een ververleden hoe de oscilator aan de primaire kant starte en dat was doormiddel van een weerstand die van de +/- 300 volt gelijkspanning kwam welke uit de 220 volt wissel was gemaakt. Had deze weerstand een verloop in waarde dan schakelde de voeding niet aan.

Heeft iemand enig idee hoe deze voeding schakeld in de primaire kant ?? Of iemand die eerder dit heeft gehad ??

Dus wel 300 volt gelijkspanning primair maar geen schakeling van de powertransitor of fet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan