Handleiding carkit nokia

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Wie heeft voor mij een schema met daarin de verklaring van de pin-bezetting van de connector op de nokia carkit. Het is een 6-polige connector van de cark91.

Groeten Sat4me2.

 
gaat het om de rechthoekige spannings plug??

moet je weten welke draadkleur waar voor is?? of heb je deze stekker niet meer?

groeten opeltje

 
Inderdaad wil ik graag weten welke draad waarvoor dient. Rood +12V en zwart 0V was alleen aangesloten, maar waarvoor zijn de andere kleuren.

Groeten Sat4me2.

 
komt hij......

rood=accu 12 volt plus

blauw=12 volt plus geschakeld via het contactslot.

zwart=massa

geel=radio mute (staat massa op als er gebeld wordt)kun je op je radio aansluiten mits deze daar voor geschikt is.

groen=staat plus 12 volt op als er een telefoon in de carkit zit.(wordt meestal niet gebruikt.)

groeten opeltje

 
@opeltje,

Bedankt voor de info, ik ga hier zo'n switchbox tussen zetten zodat de audio van de carkit via de radio speakers loopt.

Groeten Sat4me2.

 
Een switchbox is niet eens echt nodig, de carkit kan direct een relais sturen, ff een diode over de spoel, kathode aan de plus, en de anode aan de gele draad, en de relaiscontacten hang je tussen je speakers, als je echt creatief bent, dan gebruik je je autospeakers ook voor de carkit.:)

Op die manier ben je voor een paar euro klaar...

Grtz FranX

 
bij sommige nokia carkits (oudere modellen) wil dit nog wel eens problemen geven. en een standaar mute box met iso aansluiting voor de radio is voor een "paar" euro te koop, niet duur genoeg om zelf te bouwen vind ik of je moet al een handvol wissel relais op voorraad hebben liggen.

p.s. de groene draad is een uitgang om een antenne versterker of elektrische combi antenne aan te sturen

 
Het kost wel iets meer dan een paar euro, ik dacht zo'n 70 euro. Maar dan ben je ook in een keer klaar netjes met originele stekkers en in een behuizing. Maar als je er plezier aan beleeft kun je het natuurlijk ook zelf doen zoals FranX heeft beschreven.

Groeten Sat4me2.

 
oke, de simpele oplossing is om de geschakelde plus van de radio te onder breken (je gsm zet hem dan uit). gebruik voor de voeding van het relais ook een kontakt geschakelde +, is beter voor je accu.

wil je echt de "full options" dus muten en geluid over je speakers van de radio, dan heb je toch een behoorlijk handje realis nodig.

 
klopt, maar het kan nog leuker,

bij vele orginele radio's van bv opel,fiat,lancia,ford,alfa is het mogelijk om de carkit rechtstreeks aan te sluiten op je radio en dan krijg je ook je geluid over de autospeakers. zonder het tussenkastje. overigens hebben de vdo radiotoestellen deze mogelijkheid vaak ook.

groeten opeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan