ISDN kaart onder windows XP

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Is er iemand die ervaring heeft met een eicon diva kaart onder windows xp, deze werden door kpn verkocht als netcard. Ik heb de drivers voor xp van de eicon site gehaald maar hierop loopt de computer steeds vast.

Groeten Sat4me2.

 
Probeer eens de w2000 driver, wellicht dat dat wel werkt.

Eens toen er nog geen xp drievr was, is het mogelijk geweest deze Netcard met w2000 drivers tot leven te wekken op een XP compie

Grtz Mike

 
heb hetzelfde gehad.andere drivers gedownload(bij de buren

),instellingen veranderd enz. niets hielp.

daarna voor een paar centen een andere gekocht en klaar.

(het is natuurlijk de kortste weg maar na vele dagen proberen wil je toch het net wel weer op)

groeten opeltje

 
Hoi Sat4me2.

Toevallig kan ik je helpen.

Laat ik nu net hetzelfde probleem hebben gehad omdat ik ook zo'n zelfde Eicon kaart heb.

De oplossing is in feite terug te vinden in een of andere newsgroup op board (via google gevonden) en ook terug te vinden op de girotel site van de postbank.

Ga als volgt te werk:

1.) De-installeer alles wat je hebt van die Eicon kaart.

Probeer ook de registry wat Eicon betreft zo leeg mogelijk te maken.

Start de pc dan opnieuw op.

Win2k (en XP ook) zullen vanzelf de kaart detecteren en dan ook eigen drivers installeren, laat maar gaan dat is goed.

Je hoeft geen msn in te vullen want dat werkt toch niet, zorg wel dat je de goede setting neemt wat betreft Euro-ISDN.

2.) Ga naar de site van Eicon diva, en daar zul je windows XP drivers vinden, in feite zijn dat dezelfde drivers als voor win2k, de file heet dan ook divaw2k.exe en is 12,6 mb groot.

3.) Kopieer die exe file naar een lege directory op je HD en start de .exe file, die opent een dosvenster en zal je vragen de files te extracten, type in "y" van yes en dan op enter.

4.) Daarna ga je in die directory met je verkenner en dubbelklikt up "upgrade.exe". Dit is echt de ENIGE manier, absoluut niet op andere wijze proberen (via stuurprogramma bijwerken bijv.) want dan gaat het mis en krijg je allerlei problemen zoals o.a. ook hangers etc.

5.) Je zal wellicht de pc moeten herstarten. Doe dat en ga daarna in het configuratiescherm naar "telefoon en modemopties".

Daar zul je dan vinden onder "modems" een eicon diva faxding en een eicon diva v120.

Neem de eigenschappen van die dingen en klik dan op het tabblad "geavanceerd".

Bij de regel "extra initialisatie opdrachten" vul je nu evt. het msn nummer in wat je als uitgaand nr. bekend wenst te maken en dat doe je door de volgende string in te vullen:

at+io1234567 waarbij 1234567 voor jouw msn nummer (zonder netnummer dus gewoon je 6 of 7 cijferige telefoonnummer) in.

Dat is alles, dan moet het werken.

Er blijven echter dingen die niet werken.

a.) Omdat het een Eicon kaart van KPN is, dus alle dingen werken uitsluitend op windows versies voor xp en win2k met uitsluitend de kpn drivers

b.) KPN heeft geen juiste geupdate drivers dus je moet die van Eicon nemen, die werken, maar zo geeft bijv. de callback test aan dat hij goed gelukt is, doch in de log zul je een rare foutmelding zien staan. Daar moet je je niets van aan trekken.

Je kunt er op die manier mee girotellen, de settings daarvoor kan ik je ook geven want dan moet je in girotel ook iets nog goed instellen.

Als je er iets anders mee wenst te doen kan ik je er waarschijnlijk ook mee helpen.

Laat even weten of het gelukt is, het is even vervelend, maar altijd nog goedkoper als een nieuwe kaart kopen.

Suc6.

 
@BT,

Bedankt oor de uitgebreide beschrijving. Procedure gevolgt, echter zonder resultaat. Op het moment dat ik de "upgrade.exe" start komt er keurig een melding met huidige versie 3.4.2.115 van 7/1/2001 nieuwe versie 3.5.101.70 van 11-07-2001 nu kies ik voor start vervolgens duurt het even, ik zie kort een blauwscherm met error's en dan wordt de computer herstart. En nu wordt een "scandisk" uitgevoerd.

Nog niet geprobeerd heb ik het wissen van verwijzingen in het register (weet niet hoe dit moet).

En mogelijk is het verstandig om de netwerkkaart er ook even uit te halen, of misschien xp opnieuw te installeren?

Groeten Sat4me2.

 
Hmmz... dan is het waarschijnlijk niet goed geinstalleerd, dan is de volgende optie het beste.

Eerst weer alles de-installeren (niet rebooten).

Dan doe je "start->uitvoeren->regedit", dat regedit moet je dan zelf even met de hand invoeren.

Dan zit je in het register.

Druk op ctrl-F (zoeken) en geef als keywoord "eicon" in (zonder aanhalingstekens uiteraard).

Haal daar zowat alles van weg wat je tegen komt, maar let even in de balk onderaan, als je daar iets ziet staan van /inf in de directory moet je die laten staan.

Wel gewoon de "mapjes" Eicon en Eicon diva weghalen.

Klaar, dan sluit je pc af en zet hem uit.

Haal de Eicon card er uit.

Start de pc opnieuw op. Op dit moment zal XP als het goed is nog wat ongebruikte rommel de-activeren omdat de kaart er niet meer is.

Zet daarna de pc weer uit en plaats de kaart er weer in.

Start opnieuw op en laat xp gewoon zelf de kaart installeren (doet ie automatisch dacht ik).

Daarna doe je weer die upgrade.exe draaien.

Zorg wel dat je de goede hebt, want er zijn diverse Eicon kaarten en als je een Diva PCI hebt, moet je ook echt zorgen dat je die drivers hebt en niet die van bijv. van een wat er op lijkt.

Als dat allemaal niet werkt, dan blijft alleen over XP opnieuw installeren (zorg er voor dat alle upgrades en fixes gedraaid zijn) en daarna doe je pas die upgrade, bij de eerste installatie moet die diva kaart al geinstalleerd zijn.

Eventueel kun je bij een blauw scherm de error meldingen opschrijven en proberen op te zoeken bij microsoft, doe ik ook vaker.

Ohja, voordat ik het vergeet, als je die upgrade.exe draait, zorg dan dat alle zaken uitgeschakeld zijn, dus geen vensters open, geen internet explorer of mail en DE-activeer eventuele virusscanners en firewalls, zet icq uit (die kan een geheugenadres blokkeren), dus zorg even dat je niets hebt draaien als je die upgrade.exe uitvoert.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er inmiddels uit, na van alles geprobeerd te hebben.Het gaat niet werken omdat het een ISA-kaart betreft en de driver is alleen voor een PCI :sad: en blijkbaar is de netcard er dus in ISA en PCI.

De oplossing is dus een nieuwe kaart, ik denk hierbij aan een AVM kaart omdat deze vele protocollen ondersteund V110. Heeft iemand hier goede ervaring mee?

Nogmaals bedankt, de beschreven procedure was goed, echter als de driver niet samenwerkt met mijn kaart ................

Groeten Sat4me2.

 
Even extra info....

ISA wordt niet meer officieel ondersteund in PC2000, PC2001 en PC2002 standaard... Alleen PCI(-X), USB, AGP....

Bepaalde ISA PnP's zullen wel nog werken... maar zoals gezegd.. officieel hoeft men het niet meer te ondersteunen...

HAWKEYE

 
Oh... dan is het duidelijk, tja... ik heb een pci netcard, ik wist niet dat je een isa had.

Thanks overigens voor de uitleg Hawkeye, weten we dat ook gelijk weer, ik vroeg me al af waarom er op de nieuwe mainboards geen isa slots meer te vinden was en ik moest (daarom dus ook een andere soundcard).;)

 
ehhh wil niet veel zeggen, maar ik heb ook zo'n ouwe eicon isa kaart in mijn systeem zitten.

Bij instalatie van win XP instaleerde die hem helemaal zelf, zelfs eicon config menu komt op bij het installen van win xp.

Dit is overigens het geval bij win XP Pro NL, de Home edition weet ik niet, nooit geprobeerd.

 
Hoogst vreemd, want op de site van Eicon zelf als je daar voor drivers gaat zoeken staat dat de Isa kaarten niet meer gesupport worden.

Die van mij werd ook automatisch door XP pro geinstalleerd, maar dan heb je nog geen linebacktest en geen virtueel modem en dat laatste zorgt net dat je kunt girotellen bijv.

Daarnaast is er nog een verschil tussen gewone van Eicon gekochte Eicon kaarten en de Netcard Eicon kaarten die via de KPN geleverd worden.

Verschil zit hem daarin dat de drivers van de ene niet op de andere werken en omgedraait.

Gelukkig heb ik de kaart gekregen maar ik zal nooit meer van kpn een kpn kaart kopen, vergelijk... ze verkochten bij de eerste ISDN als kaart ook de heerlijke Teles kaart (isa).

Kun jij met je Eicon kaart uitbellen CP?

 
Ik draai ook de windows XP pro versie, en inderdaad wordt hij wel geinstalleerd maar met een fout (geel uitroepteken) en een foutcode 10.

Groeten Sat4me2.

 
hoi,

check: http://www.tweakers.net, ga dan naar pricewatch en klik op modems in isnd kaarten. Kies dan een lekker goedkoop ding uit (gistron 24 euro ofzo met Win xp support) en gooi de vieze KPN kaart uit het raam :)

 
Goed idee, of als je duurder wilt met opties, neem je een Dynalink of een van de andere bekende merken die alles ondersteunen.

 
ehhh @Black Tiger

ik heb hem toen ook van KPN

een Netcard Eicon ISA

kreeg ik toen ik isdn afsloot in het ouwe huis nog.

zet plug en play is uit in de bios en deinstal en instal dan nog eens de eicon kaart.Als ik mij niet vergis, heb ik toen ook zoiets gehad hier, met een ander mainboard toen.En dat plug en play gedoe uitzetten was mijn oplossing.

Dit is ook soms nodig met ISA geluidskaarten.Ook al 2 keer mee moeten maken.

Dus probeer effetjes uit en laat effe horen.

En sat4me2 zegt dus dat de kaart wel installeerd word, dus die ISA kaart word wel door win Xp ondcersteund.

 
Laatst bewerkt:
Ondersteund noem ik het pas als ie ook goed werkt, alleen installeren en er verder nog niets mee kunnen heet bij mij anders.:)

Maar je hebt gelijk, dan zal sat4 even moeten kijken naar de pic/apic opties misschien ook anders dat xp hem misschien op een "strange" irq zet.

Men kan ook bij de options een bepaald irq toewijzen aan ISA door de automatische toewijzing van dat irq uit te zetten in de bios, dat zou inderdaad eens kunnen helpen, who knows.

Maar kon jij nu uitbellen en alles met die kaart CP? Want op die vraag heb ik je nog niet zien antwoorden.;)

 
ik kan er mee interneten, als je dat bedoeld.

onder apparaten beheer zie ik ook onder de eigenschappen een stukje eicon Diva software zitten.

Zit onder IRQ 5 bij mij hier.

 
@BT

Die heerlijke Teles kaart (isa -type 16.3), die KPN in het begin leverde, werkt nog steeds prima ook onder XP Pro en de driver (Capi338) voor Win2000 en XP kan je zo van de site van Teles afhalen.

Ik gebruik hem bijna nooit meer, omdat ik ADSL heb, maar ik heb de kaart er altijd nog in zitten als 'backup'.

 
Dat is het probleem niet Cluyveduycker, maar ik heb een nieuwe pc en daar zit geen isa slot meer in dus ik was blij dat ik de Eicon nog had gekregen van een kennis.

Maar het klopt, de Teles wordt wel nog ondersteunt door de nieuwe capi, was me bekend, doch je hebt er zo weinig aan zonder isa slots op je mainboard, maar toch bedankt voor de mededeling want daar hebben andere meelezers misschien nog iets aan.

CP: Nou wie weet krijgt sat4me2 hem op die manier dan toch nog aan de praat en anders wordt het toch een nieuwe, of jij hebt gewoon geluk gehad met je mainboard.

Officieel wordt de isa kaart niet meer ondersteund, niet meer door de standaard en niet meer door Eicon dus als ie het doet is het boffen. Zo heb ik ook al eens geboft met iets wat niet meer ondersteund werd en het toch nog deed, soms mag een mens wel eens wat geluk hebben.;)

 
De eicon kaart werkt echt op geen enkele manier fout code 10 (Dit apparaat start niet) blijft bestaan. Door de melding van Cluyveduycker heb ik ook een oude teles kaart 16.3 geprobeerd, ook dit werkt niet. Een probleem met IRQ5 welke bij mij al bezet was, en de teles kaart kun je niet instellen op een willekeurig adres. Ben ook niet van plan er nog meer tijd aan te verdoen eigenlijk. Ik kies voor een nieuwe kaart en kan er dan weer een tijdje tegen (tot de nieuwe windows versie ;) ) hoop ik.

Groeten Sat4me2.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan