zelfbouw fun programmer

Zorba

New Member
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
79
Met de informatie die op het net te vinden is heb ik geprobeerd om een ghostwriter programmer in mekaar te solderen die alleen maar funkaarten moet kunnen proggen.( een geamputeerde versie met alleen mode 1 en 0 )

Ik heb volgende symbolische connecties (er is oa een max232) tussen de com2 poort (setting :9600, xon/xoff) en de kaartlezer :

-pin 3 TXD > c2 MCLR (Max +5V)

-pin 4 DTR > c4 MOSI

-pin 5 0 > c5 0

-pin 6 DSR/7 RTS > c8 SCK

-pin 8 CTS > c7 IO (MISO)

x-tal clock 4MHz > c3 CLK

Ik gebruik windows95.

Bedoeling was Cardwriter 1.87 als software te gebruiken.

Als ik probeer een plastic funkaart (90s8515 + 24c64) te lezen, dan krijg ik steeds "sync error ". Het maakt niet uit of ik 3.57, 4 of 6MHz als clock gebruik.

Het al of niet inverteren van de verschillende signalen helpt niet.

Wat moet er eigenlijk gesynchroniseerd zijn ?

Ik heb ook andere programma's geprobeerd.

Met IC-prog 1.04 kan ik het flash geheugen en de interne prom lezen en schrijven, maar ik kan niet bij de externe eeprom. (hardware settings : JDM programmer, inv dataout, inv mclr)

Chipcat 2.3 geeft AVR-device error $FFFFFFFF (lezen,schrijven en wissen)

Ponyprog v2000 2.05a beta kan flash en interne eeprom lezen en schrijven, maar hoe kom ik bij externe eeprom ?

Is er iemand die hardware ervaring heeft met deze materie om een werkende hardware/software combinate te krijgen die met de seriepoort werkt ? (ook de externe eeprom)

 
Waarom maak je niet gewoon een funprom programmer zo 1 die aan de paralelle poort zit ben je met 3 weerstanden en een zener zo klaar.

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan