Computer probleempje

P

pet123

Tijdens het internetten valt mijn (56K extrene telefoon) modem ongeveer om de minuut een halve minuut stil en gaat dan weer verder. Dit probleem treed op zo gauw ik mijn netwerk kaartje installeer waarmee met mijn andere pc bestanden kan uit wisselen.

Kijk ik bij apparaatbeheer onder netwerkapapters bij de 32-Bit PCI fast ethernet adapter dan geeft hij de melding dat het apparaat correct werkt en dat er geen conflicten zijn (en de virtual DVB-S/-C/-T network adapter geeft ook de melding werkt correct). Maar zo gauw ik de 32-Bit PCI fast ethernet adapter verwijder uit het apparaatbeheer dan werkt mijn modem weer goed en zonder uitvallen om de minuut.

Ik maak gebruik van Windows 98. Weet iemand wat het probleem kan zijn van niet correct werken van de modem zo gauw de 32-Bit PCI fast ethernet adapter wordt geïnstalleerd? Ik heb het netwerk kaartje ook al in een ander pci slot gehad maar dat hielp ook niet.

 
Hallo Pet123 je kunt eens je netwerkaart voorzien van nieuwe drivers die niet in win98 zitten maar die bij geleverd worden bij de netwerkaart als dat niet helpt zou ik het adres eens verranderen van je netwerkaart neem aan dat je IRQ 9 nog vrij had als die gebruikt word door een geluidts kaart dan even die kaart verwijderen en dan je netwerkaart er in plaatsen kijken wat dat opleverd.

suk6

G.R Pecari

 
Ik neem aan dat je ergens bij de eigenschappen van de verbinding al gecontroleerd hebt of er iets aangevinkt of geactiveerd is betreffende acties die het modem moet ondernemen bij een bepaalde periode van inactiviteit?

Misschien dat ie daarom stopt en daarna weer begint omdat bijv. de redial optie staat aangegeven? Het is een idee....

 
Moge,

Kijk eens na het inbellen hoe je routes zijn ingesteld. Als een TCP/IP socket verbonden is (Je bezoekt een website) dan onthoud de routetabel de 'weg' naar internet. Zodra de verbinding een bepaalde time-out periode stil is geweest, reset de routetabel en moet hij de routes opnieuw 'vinden'. Ik denk dat je in je ip-config van het netwerkkaartje een default gateway hebt aangegeven, die conflicteerd met de default gateway die je provider heeft. Dan probeert de computer eerst via de netwerkkaart de weg naar internet te vinden, en als dat niet lukt, valt ie trug op de modemverbinding. Als je de default gw uit je netwerkkaart-config sloopt, dan draaien de rollen om, m.a.w. hij gaat dan als eerste proberen via de modem naar buiten te komen.

Je kan je route zien met 'route print'. Je default gw zijn meestal de bovenste entry's, en zien er als het goed is ong. zo uit: 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.254

Als je 2 rijen hebt die met 8 nullen beginnen, heb je meerdere default gw's geinstalleerd.

Suc6 ;)

Skidz

May the Source be with GNU...

 
Het lijkt er op dat er een IRQ'tje gedeelt is.

Je zou kunen proberen om het modem of netwerk kaartje in een ander slot te steken en daarna controleren of ze allebij een apart IRQ adres hebben gekregen.

Zo niet, forceer dan een apart adres voor het netwerk kaartje.

(aangezien ik net uit bed kom na werkzaamheden to 4:30 in de ochtend kan mijn verhaal totaal nergens op slaan, maar het advies komt uit een goed hart!)

 
Het lijkt erop dat het nu goed werkt. Ik heb de soundcard en het netwerk kaartje om gewisseld

Oude situatie

Compoort 1 waar de modem op zit heeft Interrupt request 04

Soundcard heeft Interrupt request 03/05

Hauppauge wintv card heeft Interrupt request 10

Hauppauge WinTV-Nexus-s Interrupt request 11

32-Bit PCI Fast Ethernet Adapter Interrupt request 11

Nieuwe situatie

Compoort 1 waar de modem op zit heeft Interrupt request 04

Soundcard heeft Interrupt request 05/11

11 (geheugen bereik FE2FE000-FE2FEFFF & FE100000 - FE1FFFFF)

Hauppauge wintv card heeft Interrupt request 10

Hauppauge WinTV-Nexus-s Interrupt request 11

11 (FE2FF800 - FE2FF9FF)

32-Bit PCI Fast Ethernet Adapter Interrupt request 03

Bedankt voor de replay's

 
Hmmz... dan kun je het best wel com2 disablen in je bios, want die draait namelijk op irq 3.

En als je die niet gebruikt is disablen het beste zodat die irq 3 ook fatsoenlijk vrij komt voor andere doeleinden.

 
Nog even aan het rond gekeken op de site sitecom en zag daar dat je ook even de TCP/IP configureren. Deze had ik op automatisch staan en nu lijkt alles zonder problemen te werken.

Configureren van TCP/IP

Voor het opzetten van de netwerkverbinding tussen beide PC’s maken we gebruik van het TCP/IP protocol, hetgeen we moeten configureren.

Windows 98/ME

Klik met de rechtermuisknop op het icoon ‘netwerk omgeving’ op uw buroblad, kies ‘eigenschappen’. Om de TCP/IP eigenschappen te veranderen, klikt U op het TCP/IP protocol voor de ethernetadapter. Wanneer u meerdere netwerkadapters heeft, zorg er dan voor dat u de juiste aanklikt. Elk netwerkkaart heeft zijn eigen specifieke gegevens.

Op het tabblad algemeen kiest U voor ‘een IP-adres toewijzen’. Vul hier het volgende adres in: 192.168.1.1. Verhoog het laatste cijfer van het IP-adres voor elk volgende computer (192.168.1.2 voor computer2 etc.). Bij Subnet Mask vult U voor elke computer hetzelfde in : 255.255.255.0. De Gateway of DNS nummers hoeft U niet te wijzigen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan