Windows XP iexplorer.exe bijft actief?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Is dit bekend bij iemand van jullie.

Als je Internerd Exploder gebruikt hebt en je sluit hem af met het kruisje (want dat gaat het snelst), en je gaat dan in taakoverzicht kijken dan blijkt er nog altijd een iexplore.exe actief te zijn, gebruikt wel geen cpu tijd, maar hij is er wel.

Dit gebeurt met windows XP pro, en op zich is dat niet zo erg ware het niet dat dit kreng 17 a 18kb geheugen gebruikt (mee van het meeste van de aanwezige services).

Weet anders misschien iemand een geautomatiseerde methode te bedenken dat dit kreng zich gewoon afsluit en dan ook daadwerkelijk ophoudt te werken?

 
Hij is hier echt weg, blijf niet staan. Dus misschien is er iets niet gelemaal in orde op je PC.

@ Sjef, heb je hier ook last van?

Doen effe die kijk, dan weten we het zeker.

 
Bij mij sluit hij netjes maar ik heb dat probleem wel al vaker gezien , alleen nog geen oplossing ervoor.

 
Ja ik heb dit probleem ook wel eens. Vroeger ook wel eens met Win2k. Laatste tijd niet echt last van gehad maar af en toe blijft ie gewoon hangen zodat je hem er alleen via de taskmanager er uit kan knikkeren. Ik heb nog gezocht bij microsoft maar niks gevonden over het probleem. Misschien SP1 :).

 
Ik heb tot nu toe alle patches en fixes gedraaid. SP1 komt binnenkort uit dus laten we hopen dat het daarmee inderdaad gefixed wordt.:)

 
Toevallig viel mij gisteren op dat er 2 keer iexplore in het vensterje stonden terwijl ik er maar 1 had lopen op dat moment.

Na het sluiten van de ene was die andere dus nog steeds aanwezig, en eiste 28 kB op.

Na hem eruit gegooid te hebben geen problemen gezien.

Dit was de eerste keer dat dit mij opviel, terwijl ik regelmatig ff kijk wat er te zien is in dat venstertje (ik ben nou eenmaal nieuwsgierig).

 
Volgens mij blijft ie een tijd actief om sneller te kunnen opstarten als je hem weer opent.

Gisteravond gekeken, maar pas een tijdje nadat ik IE had afgesloten en toen was ie weg.

Als ik meteen na het afsluiten kijk staat ie er nog.

 
Ik wil geen onrust stoker zijn, maar bestond er niet een virus of trojan onder de naam Iexplorer.exe?

Ik meen mij te herinneren dat er in een ver en grijs verleden zo'n bestand bestond die je moest verwijderen uit je windows mapje.

Maar het kan net zo goed een BUG zijn in Windows, wat op zich niet ondenkbaar is natuurlijk!

Misschien is een blik op een virus en trojan database een kleine hulpmiddel voor dit probleem.

Houd ons even op de hoogte, ik heb contact met diverse Microsoft professionals die wellicht een antwoord op deze vraag hebben.

 
Volgens mij is het een bug.

Er is wel een virus wat iexplorer.exe open houdt en gebruikt voor het een of ander en wel op zo'n manier dat je die iexplorer.exe alleen in de taakoverzicht ziet.

Dat is dus hier het geval, alleen ben ik niet voorzien van dat virus, want mijn norton zou dat moeten herkennen omdat het gewoon bij norton bekend is.

Dat wat jij bedoelt is een iexplore.scr file die zich in de windows dir bevindt en vanuit de registry wordt aangeroepen, ook dit probleem is het niet.

Het lijkt me dus eerder een programmeerfout of bugje in windows. Laatst op de chat nog met iemand gesproken, misschien was jij het zelfs wel, ik weet het even niet meer, en die kon dus al vertellen dat XP voor explorer en iexplore bijv. al een stuk meer geheugen gebruikte dan 2000.

Ik vraag me af waarvoor dit nodig is. Als je in contact staat met die professionals, misschien dat je eens kunt vragen of daar iets aan wordt gedaan.

Anders zal ik even moeten wachten en zien of het met SP1 verholpen is, voor zover ik begrepen heb zit dat er aan te komen en willen ze dat september uitbrengen.

 
Als er bij 1 z'n computer een zootje is, is het wel bij mij, loopt echt voor geen meter meer met al de rotzoooi die ik er op heb :biggrin: maar dit probleem heb ik niet.

Maar Diq jij wist natuurlijk dat het bij mij een zootje was :biggrin:

 
dit bij mij weten een file van je windows als je een "vastloper "krijg en hij start overnieuw krijg je deze naam ook

groeten motje

 
dit bij mij weten een file van je windows als je een "vastloper "krijg en hij start overnieuw krijg je deze naam ook

groeten motje

 
Dat is explorer.exe en niet iexplorer.exe .

Probeer maar eens explorer.exe af te sluiten in taskmanager (als je 2000 of XP hebt).

Dan zie je direct waar die voor is.

 
BT, het kan ook nog zijn dat Iexplorer na het afsluiten nog wat taken uitvoert die betrekking hebben tot het netjes afsluiten van de explorer en eventueel een backup maakt op de achtergrond.

Het kan ook nog zijn dat Iexplorer in een soort van 'standbye' staat om het opstarten te versnellen.

Win XP heeft de nare, of misschien voor sommige een handige, eigenschap dat deze jouw PC gewoontes onthoudt.

Als je bijvoorbeeld vaak Word opstart, dan zet XP dat programma in een soort van favorietenlijst zodat je sneller acces krijgt tot het programma Word.

Als je je geschiedenis zou wissen dan zou je probleem een tijdje over moeten zijn tot dat win XP weer gaat 'leren' van jouw PC gebruik en gewoontes.

Ik weet eerlijk gezegt niet of je deze funktie kan uitschakelen maar als dat wel zo is dan zou volgens deze theorie jouw probleem opgelost zijn!

Probeer het eens zou ik zeggen ,want als het niet baat dan schaad het niet. (hooguit moet je opnieuw je windows installeren :biggrin: )

 
Ja dat zei ik al, als je er gewoon geen aandacht aan besteed en iets later gaat kijken in het taakoverzicht is ie gewoon weg.

Vervelend is echter dat ie soms dingen als de verkenner van de muisknop of andere dingen blokkeert totdat ie klaar is, maar dat is maar heel af en toe.

Wat me meer stoort is dat nieuwe geneuzel met die pogrammalijst in XP en 2000.

Dus start->programma's.

Vroeger kreeg je de hele lijst te zien en nu moet je onderaan steeds op zo'n soort pijltje drukken om de rest van de lijst te zien te krijgen.

Is daar geen tweak voor ofzo? Ik heb al wat tweaks bekeken maar tot nu toe nog niets gevonden.

Ik moet gewoon alles zien als ik op start->programma's druk en niet steeds ook nog eens op een pijltje moeten drukken om m'n zin te krijgen.:)

 
Of er een tweak voor is weet ik niet maar als het goed is kun je de lay-out veranderen in een klassieke windows uitvoering.

Meestal is dat een stuk overzichtelijker dan die vreselijke-onder- pijltjes-weggewerkte-startbalk-programma overzichten!

Goh, wat ben ik blij dat ik zo verstandig was om niet aan XP te beginnen en gewoon bij Win2K ben gebleven!

Ik wacht wel even tot XP-Lite op de markt komt.

 
LoL, win2k heb ik ook geinstalleerd gehad, en daarmee had ik het zelfde probleem met die programmalijst, zelfs nog erger want die had ook nog terugliggende stukken er in.;)

Nah... ja ik kan de layout veranderen naar antiek, maar dan wordt alles antiek en dat wil ik nu ook weer niet.

De programmalijst heb ik al naar antiek gezet dus ik krijg een normale programmalijst alleen die pijltjes blijven he.

Dat was trouwens in w98se ook zo alleen daar heb ik toen iets op gevonden.

Ik zal nog eens in die taakbalk instellingen kijken misschien zie ik iets over het hoofd.

 
Sterkte!

Er zijn al vaker Microsoft Engeneers overspannen geraakt! :)

 
Originally posted by drz BT, het kan ook nog zijn dat Iexplorer na het afsluiten nog wat taken uitvoert die betrekking hebben tot het netjes afsluiten van de explorer en eventueel een backup maakt op de achtergrond.

 


Het kan ook nog zijn dat Iexplorer in een soort van 'standbye' staat om het opstarten te versnellen.



Win XP heeft de nare, of misschien voor sommige een handige, eigenschap dat deze jouw PC gewoontes onthoudt.



Als je bijvoorbeeld vaak Word opstart, dan zet XP dat programma in een soort van favorietenlijst zodat je sneller acces krijgt tot het programma Word.



Als je je geschiedenis zou wissen dan zou je probleem een tijdje over moeten zijn tot dat win XP weer gaat 'leren' van jouw PC gebruik en gewoontes.


 


Ik weet eerlijk gezegt niet of je deze funktie kan uitschakelen maar als dat wel zo is dan zou volgens deze theorie jouw probleem opgelost zijn!



Probeer het eens zou ik zeggen ,want als het niet baat dan schaad het niet. (hooguit moet je opnieuw je windows installeren
:biggrin: )
Dat kan onder win2k: rechtermuisknop op de grijze balk en vink personalized menu's uit.

Bij win XP --> rechtermuisknop op de balk klikken, dan naar start menu en dan op customize --> onderaan personalized menu's uitklikken de balk is weer terug.

 
reply is voor Black Tiger met zijn menu's maar heb de verkeerde quote button gepakt, oeps :) Dus dat de volledige menu's terugkomen in 2k en xp.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan