Nokia MM9500: kan ik hier nog iets mee?

B

BartRulez

ik heb hier nog een oude nokia 9500 staan waar dvb2000 op staat. kan ik daar nog iets met ontvangen of moet ik de module laten patchen?

btw, ik heb op satellietgebied een tijdje stil gelegen...

 
Hoi Bart.

Je kunt er nog altijd mee naar PW, Stream en C+NL kijken, waarbij je van deze laatste dan enkele zenders moet missen, en uiteraard nog alle FTA zenders.

Indien je er meer mee wil, dan zul je de cam moeten laten ombouwen naar een Amon cam (nieuwe versie) en de overflow versie vervangen door noonemanit, dan kun je ook seca, viaccess, nagra en conax kijken met een 6in1 kaart.

Mocht je dat willen, zou ik je adviseren daarmee even te wachten tot de overgang naar seca 2. Misschien dat ie dan weer omgebouwd moet worden.

We weten inmiddels allemaal dat de /2 versies van zowel betacrypt (pw) als ze er mee doorgaan en C+NL (seca) zitten aan te komen september/oktober.

Om zeker te zijn dat dit ook werkt op de amon, kun je die 2 maanden beter even wachten en je geld sparen, kunnen anderen dan nog altijd overweg met hun amon, dan kun jij hem ook laten ombouwen.

 
Ik zou het doen voor de Nederlandse commerciële zenders.

Ik heb een tijdje geleden mijn draaibare opstelling en mijn 2 vaste schotels verkocht. Idem dito met de 9600 die ik toen had, de 9500 heb ik gehouden.

Discovery, VH1, Adventure One etc. ontvang ik nu met m'n kabeldecoder van Canal Digitaal Vlaanderen. Enkel de Nederlandse commerciële zenders mis ik een beetje...

Mijn "ervaring" leert me dat ik nu voor een vaste opstelling zou gaan: Astra (of dualfeed Astra / Hotbird)...

Ik heb destijds wel gekeken naar D2Mac op 5° Oost en 1° West maar daar is het kijkplezier nu ook gedaan. Viasat zit digitaal op 5 Oost en is momenteel geen probleem... maar ze zullen ook overgaan op Viaccess 2... Is dus ook geen optie.

 
Alle ontvangers hebben straks het /2 probleem, het meeste is nog niet gehacked dus daar is ook niets zinnigs over te zeggen. Jammer dat je de 9600 verkocht hebt i.p.v. de 9500.

Ik heb nog veel plezier van die 9600 (zonder ombouwen).

Anyway, ik ben bang dat het toch het "even afwachten" verhaaltje wordt.

 
I know :sad:

Die 9600 was een echt werkpaard... Let wel, de 9500 heeft me ook altijd goed geholpen hé!

Maar ik kon gans mijn boel verkopen, alleen de 9500 wou de koper niet (nu begrijp ik waarom, maar het is te laat!).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan