Maagdelijke kaart

P

PieterPeuter

Ik heb hier een orginele seca-kaart van een paar jaar oud die nog nooit in een ontvanger heeft gezeten.

Nu ga ik hem binnenkort verkopen. Kan ik hier voor die tijd nog iets zinnigs mee doen met bijv. mkf?

Ik neem aan dat hier nog weinig informatie in staat. Hij is nog niet aangemeld of zo, dus zal hij wel geen beeld geven zeker. Er zullen vast nog geen ppua's ed in staan, of wel?

Ik heb m'n logger nog steeds niet afgebouwd, dus loggen gaat nu even niet.

Als ik hem ga uitlezen met mkf, verander ik dan ook iets aan de kaart, waardoor deze zich bij het aanmelden misschien anders gaat gedragen, nee toch zeker?

Wie heeft hier meer verstand van dan ik? (en dat kan gauw).

Groetn Piet.

 
Als je kaartje ript, schrijft proggie een backdoorkey op de kaart, die kan, als je hem niet verwijderd, later wel ontdekt worden bij evt. kaartwissel van C+. Nu staat er nog maar weinig informatie op die kaart, maar je zou met die gegevens de activatie kunnen loggen. Maar zonder enige ervaring, loop je een risico, dat je kaartje niet meer hoeft te verkopen :laugh:

 
Dus als ik met mkf aan de slag ga zou ik na die tijd die achterdeursleutel weer moeten verwijderen, maar hoe dan?

Ik had nl het maffe idee gekregen om de gegevens die ik uit een ander (geldig) kaartje heb gelezen over te typen in mijn kaartje, zou dit werken?

Ik heb wel eens iets gelezen over "kaartklonen" maar heb me hier (nog) niet echt in verdiept. Dit houdt zeker meer in dan alleen de gegevens overnemen in mkf?

Groetn Piet ;)

 
Net zoals je met MKF zo'n sleutel er op kan zetten, kun je hem er dus ook weer mee wissen.:)

Laat anders door MKF de key 00 berekenen, dan wordt er niets niews aangemaakt en hoef je niks te wissen ook niet.

Maar in principe kun je als beginner eerst beter een key06 maken ofzo. Dat zie je meteen weer terug in je key overzicht en zo kun je dus ook makkelijk dan weer die key 06 wissen.

 
Gewoon overnemen van de gegevens werkt dus niet.

Ik heb meen ik ook al eens de gegevens van een orginele kaart opgeslagen in een file. Deze file laden en dan op de kaart schrijven misschien?

Kortom eigenlijk moet ik ff op zoek naar een nederlandse gebruiksaanwijzing voor mkf met een beschrijving van alle mogelijkheden.

Wie weet waar ik die kan vinden?

(zal eerst eens op m'n harde joekel gaan zoeken, heb de afgelopen tijd zoveel gedownload dat ik door de bitjes de bytes niet meer zie!)

Groetn Piet.

(Piet zocht en bleef verder zochten ;) )

 
kan wel dat jij de gegevens van een kaart hebt opgeslagen, maar bij het rippen schrijft proggie een backdoorkey, die hij vervolgens niet wist vanzelf.

 
gewoon over nemen wil dus wel

je kun op een maagdelijke kaart gewoon de zelfde keys zetten als op je aangemelde kaart dus je 01 sec en 01 pre je ppua en dat werkt perfekt pmb even aan passen datum er op en het werkt echt wel hoor hij is auto op date niks aan de hand werkt als een trein

geen last van atacks noem maar op maar ja is dan ook bijna orgineel op die 13 euro na in het jaar waar je het ook niet om hoeft te laten

dus je kunt hem beter aan melden krijg je ook een nieuwe kaart als ze over gaan naar seca 2

anders zit je weer met een kaart die niks doet :)

maar op teproberen kan het leuk zijn

suc 6 er mee

ps wel even de oude keys bewaaren voor als je hem nog wild aan melden anders lukt het c+ ook niet meer

 
"maar op te proberen kan het leuk zijn "

Dat bedoel ik!!!

Ik ga aan de slag,

Groetn Piet ;)

 
@ Rienk "gewoon over nemen wil dus wel " Daar ben ik het nog niet mee eens. Met deze acties schijf je wel een backdoorkey, dat is waar ik op doel. Als bij een evt. kaartwissel, de kaarten gecontroleerd gaan worden, dan val je grandioos door de mand met zo`n kaart. Is enkel als waarschuwing bedoeld. Werken doet het inderdaad wel.

 
Oke, dan schrijf je die backdoorkey toch niet?

Neem mkf en laat mkf de 00 key berekenen, dan zit je op de gewone 00 te werken en die kun je dus gewoon gebruiken.

Je kunt er dan ook de mk's opzetten etc, zonder problemen.

En daarmee wil gewoon overnemen dus wel.;)

Ik vraag me ook af wat het probleem van door de mand vallen is, dan haal je voor de kaartwissel toch gewoon weer die key 06 of andere backdoorkey die je gebruikt hebt er af?

Zelf gebruik ik trouwens gewoon de key 00, probleem over. Enne.... ze gaan straks x-duizend kaarten terugkrijgen, het lijkt me bijzonder stug als ze het geld en mankracht er aan gaan uitgeven om die kaarten te gaan checken.

Als je het mij vraagt, gaan die straks met de hopen de shredder in.

 
ben het met bt eens dat je die backdoorkey niet nodig bent

je gebruikt gewoon de 00 van de kaart zelf vertrouw je dit niet dan gebruik je wel een backdoorkey en verwijder je de backdoorkey als je de kaart verder hebt bewerkt valt er ook niks meer tecontroleerden :)

 
Eigenlijk dwalen we volledig van de vraag af, want die had ik in mijn eerste reply al beantwoord. Maar goed, we zijn nu toch zover. Dan heb ik ook een vraag............

Hoe berekend knoppie druk proggie dan, die mk 00 ?

 
:laugh: Elk knoppie druk proggie maakt gebruik van een backdoorkey

om een key te rippen.

key rippen is niks anders als een record veranderen en door

een bug in seca laat hij het laast veranderde record plain zien

Maar om het record te veranderen moet je dus wel eerst een

backdoor key hebben:)

woutje

Even spelfoutje weggehaalt Wout :laugh:)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hou zit het dan met het berekenen van die key00 wout (om als backdoorkey te gebruiken)? Want ik zie nergens anders een andere backdoorkey opduiken en ik dacht dat de latere mkf versies hier gewoon een bruteforce op deden aan de hand van die bug.

 
@bt :) Het bruteforce gedeelte van b.v mkf is niks anders dan, gebruik maken van de recordbug.Het laast veranderde record

geeft 5 bytes plain terug dus nog maar 3 bytes bruteforce

Maar om records te veranderen zal je een key moeten hebben

waar je dit mee kan doen:)

een backdoor dus en welke key dit is

dat maakt in principe niet zoveel uit. In mkf kan je geloof ik zelf bepalen welk key nummer dit word .Secarl gebruikt b.v altijd key 02

Dit gebeurd via de pippobug daar heb ik nog wel is een

docutje over gepost op s**** :)

masterkey kan je zelf bepalen = m1 m2 m3 m4 m5 m6 m7 m8

c1 5a 00 00 08 =.................

C1 40 00 80 09 M2 M3 M4 M5 M6 M7 M8 82 00 cam--->card antwoord 90 02

c1 3c 01 0f 00 card----->cam time out

c1 3a 00 00 08 card----->cam

antwoord 8 bytes d1 d2 d3 d4 d5 d6 d7 d8

xor uitkomst 41 00 00 00 00 90 52 M1 xor d1 d2 d3 d4 d5 d6 d7 d8

C1 40 00 80 09 (uitkomst xor) 00 cam----->card

c1 3c 01 0f 00 card----->cam time out

c1 3a 00 00 08 card----->cam

antwoord 8 bytes c1 c2 c3 c4 c5 c6 c7 c8

C1 40 00 00 20 (uitkomst c1 c2 c3 c4 c5 c6 c7 c8)

41 00 00 00 00 90 52 (mk 02 ) 82 (uitkomst c1 5a 00 00 08 )cam-->card

antwoord 90 00

decrypten key

C1 40 00 80 09 m1 m2 m3 m4 m5 m6 m7 m8 00

c1 3c 01 0f 00 card----->cam time out

c1 3a 00 00 08 card----->cam uikomst = plain key 02

:laugh:)))))) CORRECT me if im wrong :laugh:)))

c-u woutje

p.s dit alles gaat niet op voor seca 2 .......lol

 
Ik correct niet, jij weet veeeel meer van seca dan ik, dus daar waag ik me niet aan.;)

Maar wel nog een vraag.

In mkf kan je geloof ik zelf bepalen welk key nummer dit word
.
Maar dat bedoelen we net, je kunt die zelf bepalen en wij laten dat dus gewoon op 00 staan.

Verandert ie dan de bestaande 00 key ofzo? Want ik zie geen nieuwe 00 key erbij komen voor zover ik gezien heb.

Vroeger maakte ik daar nog 06 van om met andere seca proggies ook te kunnen werken had ik daar ook de key voor en die werkte alleen met key 06.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by Black Tiger


Maar dat bedoelen we net, je kunt die zelf bepalen en wij laten dat dus gewoon op 00 staan.



Verandert ie dan de bestaande 00 key ofzo? Want ik zie geen nieuwe 00 key erbij komen voor zover ik gezien heb.



Klopt proggie overschrijft de bestaande key 00 dan

Daarom is het makkelijker om key 06 of 02 te nemen

woutje

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, daarom zijn we nu blij dat we hier een Wout hebben.;)

Bedankt voor je uitgebreide uitleg Woutje!

 
Klopt proggie overschrijft de bestaande key 00 dan

Daarom is het makkelijker om key 06 of 02 te nemen

woutje wil je hier mee zeggen dat de orgineele 00 key veranderdt wordt ?

dacht die die eigelijk berekend werdt en niet overschreefen

of heb ik dit verkeerd ?

 
Op het moment dat je een proggie een backdoor laat maken

op key 00 zal de orgie key 00 overschreven worden.

Opzich is dit niet zo erg want het is key 00 prov 00 seca dus.

En op een of andere manier gebruiken de providers nooit een

seca key .

Wil je echt een kaart dus helemaal rippen zal je dus een

backdoorkey met een niet op de kaart aanwezig keynummer moeten schrijven

b.v. key 06 of 02.

Als kaart dan geript is kan je gebruik maken van b.v key 00

seca. en dan de backdoor verwijderen:)) dan kan je altijd de kaart

bewerken met een bekende key:)) en zonder backdoor:))

woutje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan