Voeding Philips dood

R

robin hood

Hoi, ik heb hier 2 voedingen liggen van de flipsen 6073. allebei dus echt dood. Meeste gangbare componenten zijn reeds vervangen, enkele parts heb ik hier niet liggen. De TD helpt je niet, omdat ze dus in Frankrijk bij Thompson(denk ik ) gerepareerd worden.

Is er al een van jullie die deze supply's hersteld heeft?

Anders stuur ik ze eerst wel op, volgens mij krijg je zo een nieuwe weer. Zit nog garantie op, maar is wel "in gewerkt" (FW). Al eens eerder werd er zo pardoes een nieuwe weer opgestuurd. Er was al vanalles met dat ding uitgespookt!

 
meende dat er zowie zo 2 jaar omruil garantie op zat dus oude in ruilen nieuwe mee terug

ging ik er niet mee klooien

 
Maar ik heb zo'n hekel aan opsturen, dus toch maar alle verdachte onderdelen besteld. Is ook een investering voor de toekomst, toch?

 
Ben benieuwd hoe dit afloopt, heb ook al een paar keer flink ruzie met zo'n ding gehad!! Valt soms niet mee!

Groetn Piet ;)

 
Kijk ff of de optocoupler zijn voeding krijgt (Primair), dat gaat meestal via 1 of twee weerstanden (in serie dan) van om en nabij de 500 kOhm.

 
Primair betekent dat je aan de 230 volt zit te meten.

Daarom zitten er ook zulke hoge weerstanden tussen.

Als je voorzichtig bent gaat het goed.

Zo niet, doet het pijn !

Dus wees voorzichtig

 
Bedankt voor de waarschuwingen. Ervaring is hier echter wel aanwezig. (19 jaar gelden de eerste klappen al wel gehad!).

Toen de opto binnen kwam, deze vervangen, en apparaat speelt weer.We hebben dus alle transistoren, IC en opto vervangen. Vrijwel alle smd componenten doorgemeten, deze waren echter allemaal goed.

Beide app spelen dus weer.Blij blij blij...

 
Gefeliciteerd!!!

Viel eigenlijk nog wel mee dus! ;)

Groetn Piet.

 
Ja, je weet nu dat je beginnen moet met de opto. Verder natuurlijk de schakeltor en andere bekende componenten.l

Van mij mag deze topic dicht

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan