Aanschaffen van een nieuwe programmer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
X

xinetic

Hallo Allemaal,

Aanschaffen van een nieuwe programmer.

Ik heb hier en daar al wat op de nieuwsgroepen gelezen, maar ben er nog niet van overtuigt.

Ik ga een nieuwe programmer aanschaffen, maar welke zal deze zijn? is het in dit geval duurkoop is een goede koop of zal het zijn goedkoop alsnog duurkoop?

Als jullie een cijfer moesten geven voor de volgende programmers:

Mastera 3

MasterCRD 2

MasterCRD LC

MasterCRD LCD

Multipro

SC-Master Phoenix

wat zou dan jullie cijfer zijn? welke is de beste

ik zoek een programmer die softwarematig is up te graden (ivm eventuele toekomstige veranderingen/uitbereidingen)

Wat is de meerwaarde van de MasterCRD LCD tov de MasterCRD 2?

wie o wie kan mij adviseren welke programmer te kopen?

Alvast bedankt voor julli advies.

 
wow, je vergeet de, naar mijn gevoel beste.

nml de Ghostwriter.

een alleskunner die erg stabiel is en gebouwd is van de beste componenten.

raakt niet veroudert door komst van nieuwe te programmeren Items.

de opbouw vande Ghostwriter heeft nml 4 slots voor zgn insteek modules voor diverse toepassingen,

komt er wat nieuws, dan hoeft slechts in het ergste geval de insteekmodule te worden aangevuld of vervangen.

geen dure aanschaf van dure upggrade modellen dus.

werkt makkelijk met tal van gebruikers software,(cardwriter is er speciaal voor gemaakt)

hier vindt je alle faqs en de soft natuurlijk.

http://64.23.80.81/settings/

 
Ben het helemaal met XGAbox eens. Heb hem een tijd geleden getest en werkt perfect!

Matrix

 
Waar is deze programmer te koop?

Ik zie op de vermelde site wel een aantal schema's staan maar daar mis ik volgens mij het schema voor de print voor de smartcard reader/writer

 
Wil je de losse onderdelen of het complete ding?

De site van het bannertje boven ons board verkoopt deze programmer, en wellicht dat xgabox je ook nog kan helpen gezien deze nu het Nederlandse deel voor zijn rekening neemt als ik me niet vegis, maar dat kunnen jullie het best even per email verder afhandelen.

 
Uiteraard wil ik de programmer compleet hebben, zo aan de schema's te zien is ie ook zelf te maken (mits je in het bezit bent van alle schema's) op http://64.23.80.81/settings/ ontbreekt er het 1 en ander aan schema's, maar ik zal eens een zoektocht gaan maken..

 
Dat zal je niet lukken

Dit apparaat is niet bedoeld als zelfbouw projekt, en daarom zijn bepaalde delen van het schema niet gepubliceerd.

Als je het apparaat en de wel beschikbare schema's hebt, dan is de rest wel duidelijk als je erin zou duiken.

Het gaat dan om reparatie.

Zelf maken is leuk, maar het gasat hier om eendubbelzijdige print plus dubbelzijdige module - printjes in SMD.

Das al snel te lastig.

De moraal van dit verhaal (tje):

Als je hem zelf na wil bouwen, zul je dat moeten doen met de gegevens die je nu al hebt.

De rest zul je er zelf bij moeten denken.

Dus : succes!

 
Hoi,daar

Ik zelf werk met een Mastera2,deze is echter niet meer in de handel.Het is nu de mastera3,en deze werkt prima.

Luxsat

 
De ghostwriter is best grappig, maar hardware uitbreidingen om iets 'nieuws' toe te voegen zijn niet meer van deze tijd.

(De ghostwriter is niet meer dan een samenraapsel van alle bekende programmers welke door een compleet leger van 4066's omgeschakelt worden)

Vele andere programmers hebben flash geheugens of flash microcontrollers, deze zijn dus door de gebruiker zelf te upgraden zonder gebruik te maken van een soldeerbout, of extra (dure) uitbreidings modules.

Daarbij komt dat de ghostwriter ingebouwd moet worden in een kastje zo groot als een schoenendoos, terwijl de meeste programmers tegenwoordig niet groter zijn dan een pakje sigaretten.

Grtz FranX

 
ahhhhh , vandaar dat iedereen steeds een nieuwe , bv Mastera moet kopen, mastera1 90 eu ,X mast 2 90 eu ,X mast 3 90eu..

nee die vlieger gaat niet voor de doorsnee gebuiker op.

alle mij bekende proggers zijn "update " protected.

 
Klopt, ik heb ook nog niet echt updateble programmers gezien.

Ja het is wat ouderwets met die moduletjes, maar het werk perfekt en inderdaad moet hij in een groot kastje.

Maar voordeel van de ghost daarentegen is wel weer zo dat hij zo met kabeltjes geleverd wordt dat hij in te bouwen is in de pc en dat kun je van de meeste proggers met dezelfde mogelijkheden niet zeggen.

Alle programmers hebben wel hun voor- en nadelen en andere programmers zijn evengoed vaak weer samenraapsels en/of afgekeken van weer andere en/of gemoderniseerd.

Feit blijft dat je toch het beste een hardware omschakelbare programmer kunt nemen, en dan een programmer die alle tot nu toe bekende kaarten aankan.

Dan kom je dus bij de Ghostwriter en de Mastera3 uit en er was nog eentje maar daar ben ik even de naam van kwijt.

Wil je een standaard ding wat alles kan neem je de M3, wil je een wat robuustere progger waar je ook nog eens wat aan solderen kan als minder goede soldeerkunstenaar (handig voor reparatie) en uitbreidbaar neem je de Ghost.

Nu zijn de M3 flink afgeprijst, maar ik weet nog dat de M3 in het begin 300 gulden kostte terwijl de Ghost toen 100 gulden goedkoper was, dus weet je ook wat ze zich voor zo'n kastje durven vragen.

Anyway, het is dus maar wat je zelf het leukst vind.

Topic wordt verder gesloten want het lijkt me dat de vraagsteller genoeg informatie uit deze postings kan halen om zich iets fatsoenlijks aan te schaffen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan