4:2:2 ontvangers

T

tendoryu

mijn vraag is zijn er ontvangers die 4:2:2 en 4:2:0 ondersteunen

en wat zijn de prijzen errond want de humax kan niet onderweg met 4:2:2

tendoryu

 
Er zijn er op dit moment twee die mij bekend zijn. TS uit Isreal heeft een hele mooie kost 2700 USD en Strong uit Amerika (niet te verwarren met de Europeese Strong) heeft er eentje die voor de Amerikaanse markt is gemaakt maar met een software update zou moeten werken. Kost 2000 USD.

Bij alle ontvangers die hierboven staan moet je uitgaan van proffesional use . Dus gebruik is bijna alleen maar mogelijk via bediening met laptop en zaken als geluid en beeld gaan via proffesionele uitgangen zoals bijc XLR audio uitgangen in plaats van de bij ons bekende tulp cinch insteekpluggen.

 
dus de strong (americaanse) zou in staat moeten zijn 4:2:2 en 4:2:0 uitzendingen te bekijken

bestaat er geen ander mogelijk met europese sat ontvangers

of met computer softwaremates

tendoryu

 
Er zijn er gelukkig veel meer:

http://www.scopus.co.il is de aanrader.

De IRD-2800 heeft osd en ook een display waarop de hele ontvanger is te bedienen. Deze heeft comp. Video, SVHS, Tulp audio, 2x CI en BISS descrambling.

http://www.tandbergtv.com heeft er diverse, waarvan de TT-1260 ook een aanrader is.

http://www.tiernan.com verkoopt ze ook. Is wel aardig maar niet echt om over naar huis te schrijven.

Scientific Atlanta heeft ze ook maar een grote afrader.

Prijzen is zoals dat met prof app gaat zo rond de €2000,-

 
Laatst bewerkt:
Ja dat is dan een speciaal type Strong he.... De Europeese soft is er niet op dit moment. Er wordt alleen door de fabriek in Amerika gezegd dat hij ook in Europa zou moeten kunnen werken. Dat zou ook moeten kunnen met de Amerikaanse soft alleen zal je dan heel veel zelf moeten invoeren op een moeilijke manier omdat de ontvanger totaal is voorbereid op de Amerikaanse markt dus de satellieten die daar te ontvangen zijn en ze gebruiken in Amerika heel veel de tussenband van 11.700 tot 12.500 en de C-Band. Je zou voor betere bediening voor de Europeese markt dan een ander soort soft moeten schrijven.

De wat duurdere hedendaagse ontvangers met een groot geheugen zouden in principe ook 4:2:2 moeten kunnen ontvangen alleen is dat in vele gevallen softwarematig gestremt. Heb horen uitleggen van 1 van de technici dat dat heel veel geheugen vergt van een ontvanger en ze dan te veel opties voor de normale gebruikers moeten schrappen en aangezien de normale gebruikers de hoofdgroep kopers is doen ze dat niet. De GBsat kan het bijv. niet helemaal op beeld toveren (wel meer als andere ontvangers..geluid is redelijk en beeld geeft meer prijs dan andere ontvangers) maar als je het opneemt op HD en je maakt er daarna een DVD van via de geijkte manier en met een bepaald DVD proggie dan kan je het wel zichtbaar op een DVD krijgen.

 
alvast bedank voor de uitleg ik denk dat ik nu alwat verder kan

ik ga alvast uitzoeken wat voor mij het beste is en na kijken als het de moeite waard is om zo een ontvanger aan te schaffen

tendoryu

 
In de VS zijn PCI kaarten te koop die 4.2.2 kunnen ontvangen.

Ik heb alleen nog geen bedrijf gevonden die ze naar europa wil leveren. Soms zie je deze kaarten in Ebay US, maar dan heb je een adres in de VS nodig die de kaart dan weer naar jou toe stuurt.

In Ebay worden deze kaarten voor ca 55 $ verkocht

Merk en type: Broadlogic BL2030 PCI card.

Gezien de prijs zeer interessant maar het is mij nog niet gelukt er een te bemachtigen.

Block

 
dat lijk mij ook zeer interesant

ik zal er ook naar gaan zoeken

groeten tendoryu

 
ik heb enkele pci sat ontvangers gevonden maar ik kan uit de technische gegeven niet uitmaken of deze de 4:2:2 norm

aan kunnen

misschien dat er iemand is die er meer van af weet of zo een pci sat card heeft

tendoryu

 
Dit is wat informatie in het engels uit een mailinglijst.

De oorspronkeleijke vraag was hoe de 4.2.2 kanalen op 7 oost te ontvangen.

"The Nokia SCSI + PC method is well tried & tested for those who have them. A Broadlogic BL2030 PCI card + relevant s/ware also works. You need a reasonable PC (say P4 >1GHz CPU). The cards are available on Ebay usa http://www.ebay.com Just search for "Broadlogic". Sometimes they get wrongly described as "Cable Modems". Usually they go for $40 to $50 with a $55 "buy it now" option if you don't want the hassle of an auction. You need a USA shipping address & method of payment - I use Paypal. Relevant s/ware is from Hans at http://www.dvbapps.com You won't get access to this until you download BLinfo.exe from that site, with a physical card installed. The details given by BLinfo are required to register for access to the closed section of that site - which is where the 4:2:2 s/ware resides. Support is via the Broadlogic thread on Delphi http://www.delphiforums.com There's an MPEG2/DVB forum area and, within it, a "New Finds" forum. This is where the Broadlogic thread (over 700 threaded posts which is a Delphi record :) resides. You have to fill in an online form to get access to the new finds area. Sounds like jumping through lots of hoops - but wasn't really difficult. If anyone wants to follow this route, I can help them via email to get going with any installation problems.

You can even mention my name to the usual seller ; his ID is JEC_USABLE

& I've had 2 from him.

The windows drivers you need are on the support area of http://www.broadlogic.com as well as a PDF-file describing the cards & installation. It installs as a "network card" so has to bind to something before it works.

Soon there should be at least 2 more European (actually UK) users - I'm the only known one right now, having been told about it by a USA-based (British) friend (Rod Hewitt - see his excellent MPEG stuff at http://www.coolstf.com )"

Block

 
Ik begrijp een aantal dingen niet

1/the nokia scsi + pc method, volgens mij kan je met je nokia geen 4:2:2 zien, of ben ik abuis en is er een mogelijkheid om deze signalen met een 9600 wel zichtbaar te maken.

2/ik neem aan dat de broadlogic bordjes complete pci dvb-s ontvangers zijn. is dat nou zo, of zijn het inderdaad kabel decoders.

3/er zit een card reader op deze bordjes zie ik op de foto's. waarvoor ? is dit voor het amerikaanse directv, of ergens anders voor ?

het lijkt me in elk geval niet teveel geld. op e-bay worden deze kaarten voor relatief weinig geld aangeboden.

Ook die chinese scopus codico ird 2800 lijkt me een prima apparaat. zelfs 2 ci's. heeft iemand deze ontvanger misschien staan, en wat zijn de ervaringen.

Peter.

 
Scopus komt uit Israel (.il).

Zoals ik in m'n eerdere post al aangaf: ...is de aanrader.

 
@Petertje: een Nokia kan niet standaard 4:2:2 weergeven, maar via het programma DVBRecorder kan dit wel. DVBRecorder kan een video-stream grabben; de laatste versies beschikken over een live-preview optie waarmee het beeld dat gegrabd wordt ook in een venster weergegeven kan worden. Zo kan je dus live met 4:2:2 uitzendingen meekijken.

Het schijnt te werken, ik heb het zelf nog nooit geprobeerd want ik zou niet weten waar ik 4:2:2 uitzendingen kan vinden.

 
Zoals ik het lees heeft iemand een stukje software geschreven waarmee je met een Broadlogic ( mogelijk ook andere ) kaart 4.2.2 uitzendingen kant ontvangen.

Die software krijg je echter alleen als je zo'n kaart hebt.

Info vind je op deze site.

http://www.dvbapps.com/

Misschien zou het voor de techneuten hier leuk zijn om eens te zien of die software ook op de hier gebruikelijke Haupage/Galaxis/Technotrend kaarten werkt.

Ik heb de auteur van de software een mail gestuurd om hem hier eens naar te vragen.

Block

 
het lijk mij sterk dat er hier in europa niemand is die deze kaarten (pci card) met ondersteuning van 4:2:2 heeft of verkoopt

ik heb al zelf enkele fabrieken een e-mailtje gestuurt met deze vraag

tendoryu

 
De dreambox van dream multidinges zou ook 4:2:2 aan moeten kunnen. Hoewel er niet echt duidelijkheid over wordt gegeven.

ik wacht dus nog even met het aanschaffen van een prijzige Israelische ontvanger. misschien dat het probleem zich in een paar maanden min of meer vanzelf oplost en je een stuk goedkoper uitbent.

Peter.

 
Ik heb ook gehoord, gerucht dus, dat de Echostar DVR7000 4.2.2. aan zou kunnen, probleem is dat de huidige software in de box het niet ondersteund. Maar de hardware zou geen probleem zijn.

Persoonlijk vind ik 2000 € veel te veel voor welke ontvanger dan ook.

Ik vraag me ook af al die 4.2.2 uitzending FTA zijn, of dat daar niet toch nog een decoder naast hangt.

Block

 
bij mijn weten zijn er programmas vrij te ontvangen

en in de toekomst zullen er verschillende voetbaluitzendingen (c+)er gebruik van gaan maken omdat de meeste sateliet ontvangers deze norm niet ondersteunt zo kunnen zij goedkoop een zeer grote groep mensen buiten strijd zetten

en tevens 2000euro is veel geld daarom een pci kaartje in de computer

tendoryu

 
Ik heb een adres gevonden voor deze kaarten.

Ik kan ze nieuw kopen voor 90$ exclusief verzendkosten.

Dus ik zou zeggen wie wil er ook zo'n kaart!

Block

 
wat nieuw de Broadlogic BL2030 PCI card ??

en in euro ??

tendoryu

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan