Fun2 MD missing comdl932.ocx

I

ilya

Na de crash van mijn pc moest ik opnieuw e.e.a. installeren.

Bij het programma (ik gebruik windows98) fun2d vraag het proggie om comdlg32.ocx missing or not oke etc.

Het gekke is dat voor de crash het proggie het wel perfect deed, zonder deze melding.

Wat is de truuk !!!

ILYA

 
Hallo Ilya,

Het ziet er naar uit dat je programma de bewuste ocx nodig heeft en niet meer kan vinden op de plaats waar deze vroeger stond (normaliter in c:\windows\system). Als je wil stuur ik hem wel even per mail, laat me dan wel je adres weten want via dit board lukt het niet.

Groeten,

Pete

 
Thankx, Pete.

Zojuist van iemand anders gekregen.Ik ga hem nu installeren.Thankx voor je reactie.

Je hoort het wel hoe het afgelopen is.

ILYA

 
Ik zag , toen ik de file in de system wilde zetten, deze al bestond.Ik kon het dus niet vervangen.

Wel kreeg ik de melding " rumtime error 336"

Het proggie wil maar niet opstarten.

Wat is de truuk nu weer??

Ilya

 
controleer of je nog ergens je virtual basic hebt staan,

vbrun 5 of 6 . laat deze even uitpakken en alles loopt weer.

pak em anders bij microsoft.com

 
Zojuist via Micro soft VB 5 en 6 gedownload en uitgepakt.

Systeem gereboot.Helaas de zelfde melding:

\

Runtime error 336

en dan de melding com etc.

Wat mij te binnen schiet, in welke map moet de vb 5 en 6 worden uitgepakt ??Ik heb hem nu in mijn download dir uitgepakt !!!

ILYA

 
vb runtime files horen in windows system

maar als ik mij het goed herinner installeert vb runtime 6 zichzelf

en anders zit er wel een readme file bij

suc 6

 
@Herbies het werkt echt niet.Stom he.

Zojuist het proggie op mijn notbook geinstalleeerd, no probleem.Daar draait windiws Millennium.

Op mijn PC Windows 98.

Ik heb ook vb 5 geinstalleerd.

Geen enkel resultaat.Ik vind Windows toch mkl...

Vroeger altijd met Unix gewerkt,no problem.

Ik hoop dat iemand van het board nog een "golden " tip heeft,

Allemaal zo wie zo bedankt voor jullie bijdrage.

Ilya

 
Register cleanen en programma opnieuw instaleren.

Registercleanen is dus alle verwijzingen die naar het programma wijzen verwijderen.

 
Probeer anders ook eens met het volgende.

Open een dosvenster of neem start->uitvoeren.

Type daar in

regsvr32.exe c:\windows\system\comdlg32.ocx of hoe die file dan ook mag heten.

Dan wordt hij opnieuw geregistreerd.

Je zult dan ook foutmeldingen zien als hij dat niet wenst te doen, in dat geval een van bovenstaande tips van de andere gebruikers gebruiken en als dat niet werkt, even win98se er gewoon even over heen installeren.

Belangrijk: zorg dat je -alle- updates ook eens draait. Ja zijn er veel, maar is wel nodig.

Naja.. de taalupdates, IE6 en nog een paar fratsen niet perse, maar wel alle security en bugfix dingetjes.

 
P.s. ik heb deze even naar de Kletspraat gemoved, het is namelijk geen hardware probleem en computerproblemen plachten we alhier te bespreken.:)

 
Bt, bedankt voor de tip.Ga het vanavond uitproberen.

Ik had nl gisteravond reg cleaner geinstalleerd, echter deze vond het proggie niet !!

Dus no clean.

Ik zal jouw tip nu effe uit proberen.

ILYA

 
Grote klasse, BT eindelijk.

Zo langerzamerhand heb ik mijn systeem op orde. , na de black friday .Gelukkig is er nog leven na de BF :)

ILYA

 
@Ilya

Regcleaner zal zeker het prog. niet vinden.

Je kan dit het beste met de normale regedit doen die met windows word geinstalleerd.

Hier met CTRL-F zoeken .

Vind dit inderdaad niet het programma dan kun je er zeker van zijn dat het niet in het register voorkomt.

Tenminste niet onder die naam.

Trouwens denk niet dat je computer vastzit want het zoeken kan wel even duren met een groot register.

 
Bedankt voor de tip.

Gelukkig werkt het proggie nu.Toch lastig als je systeem crashed en je tegen allerlei dingen aanloopt.

In ieder gevall hoop ik na vanavond het meeste op de rit te hebben.

Iedereen bedankt voor jullie bijdrage.

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan