Irdeto probleempje..

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Ik weet het menigeen zal zeggen wat doet die gast nu nog met irdeto, maar als er iets is wat ik niet weet en niet kan vinden dan vraag ik het.

Ik ben met WB aan het loggen voor nieuwe key,s in Irdeto.

Ik krijg keurig de update's binnen en ook de nieuwe key's worden keurig weggeschreven. Geen probleem zou je denken.

Maar toch zie ik in mijn log de volgende melding.:

Incoming ECM Instruction

01 05 00 00 02 23

7D 23 10 10 00 1D 78 12 10 12 21 C5 E8 EA 6E 67

1E 00 21 58 BF BE 2D 6F 9F 1A 40 02 07 33 E0 BA

19 BE 86 72

Signature Wrong!!

En aangezien ik niet hou van "Signature Wrong!!" en liever het volgende op mijn scherm zie "Signature OK" vraag ik of er iemand is die weet wat het probleem kan zijn...

 
Hmmz... Signature wrong.

Ik heb het vermoeden dat de hexserieel en de pmk/hmk die je gebruikt niet bij elkaar horen of pmk/provider-id.

Via pmk zul je dus wel de key updates zien, maar je zult ze zien als signature wrong omdat ze niet bij jouw signature horen die jouw gegevens presenteren.

Ik ben het ook een beetje vergeten eigelijk, is al weer een tijdje geleden, maar ik dacht dat het een van deze combinaties was.

Please correct me if I'm wrong.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat zou kunnen en ik geloof je graag maar het is alleen bij dit commando waar ik dus de foutmelding krijg.

Ook al verwijder somige key's ik hou dezelfde foutmelding.

Maar ik zal nog het een en ander proberen.

Je hoort het nog van me.

 
Nou kom ik er helemaal niet meer uit...

De eerste fout heb ik ondekt naar mijn mening.

Hij geeft deze melding alleen als hij kort kijkt naar key 10 en dan naar 11 springt.

Maar nu heb ik het volgende:

Start WB weer op zonder ook maar iets te hebben veranderd n krijg keurig een nieuwe 02 key ge-update en ook naar de keyfile weggeschreven.

Na 3 a 4 minuten komt de volgende update voor key 08 maar nu geen keyfile update omdat CB20 not for you error..

Waarom de ene wel en de andere niet ??????

 
Omdat de laaste 2bytes van jou prov id niet goed zijn.

bvb als je 11 22 33 hebt dan was de 33 verkeert kijk eens in de log welke wel een update heeft gekregen.

 
CB20 not for you is geen probleem, dat zul je vaker zien.

Er komen namelijk een x aantal updates, waaronder ook die voor jouw kaartgroep.

De updates zie je dus wel, doch zolang ze niet voor jouw kaartgroep zijn krijg je die CB20 melding, als je wat langer logt moet je als je prov.id nog geldig is op een gegeven moment ook dezelfde key update krijgen waarbij hij geen melding geeft (op dat moment is de cb20 namelijk wel goed en dus "for you").

Ik krijg zelf ook die cb20 not for you meldingen, maar als ik dus ga loggen krijg ik een 10tal updates waarvan er eentje voor mij is en de rest gewoon voor andere kaartgroepen en dus krijg ik dan 9x een cb20 not for you en 1x een gewone update zonder commentaar.

Hopelijk is het zo iets duidelijker voor je.

 
Ja ok dat van cb20 wel of niet voor jou is mij duidelijk.

De keyfile update komt alleen waneer de laatste 2 bytes de juiste zijn.

Bij cb20 not for you is de update wel voor dezelfde kaartgroep maar niet voor mijn kaart omdat mijn 2 latste bytes niet in de matrix staan.

Maar kan het dan zo zijn dat ik in de matrix alleen maar mijn eigen 2 laatste bytes zie ? en verder geen enkele.?

Betekent dit dat ik of dat id als enige in een group zit ?

Want soms zie je er veel meer in zitten.

Ja soms allemaal behalve die ene....

Misschien denk ik er wel veel te moeilijk over maar irdeto heb ik nog nooit mee gespeeld of een goede faq van gezien.

Vandaar ook deze voor julie eenvoudige vragen.

Maar een mens moet toch ergens beginnen al is het wel wat laat voor irdeto..

 
In de kaartgroep zitten 256 andere kaarten, die allemaal dezelfde pmk hebben,van 00 t/m FF ,dat is die laatste twee byte ofwel de CB20.

 
@tech

Ja dat begrijp ik maar dan het volgende:

Ik zie in mijn log dat de provider key 02 en key 08 aan het updaten is.

Key 02 word meteen geupt bij mij maar 08 niet.

Wat BT zegt komt dit door de niet juiste cb20

Ok dat is te volgen maar hoelang ik ook wacht voor mij geen 08 update.

Komt het voor dat men voor de ene groep wel de 08 update en voor de andere niet.?

 
Het probleem is dat ze nu ook een beetje aan het vogelen zijn met de Premiere Direct zenders.

Het zou dus best kunnen zijn dat ze key 08 updaten voor de premiere direct zenders maar dat niemand uit jouw kaartgroep een film besteld heeft en daarom dus voor jouw kaartgroep (die 256 kaarten in jouw groep voor zover er daar nog 256 van bestaan) geen key 08 update komt.

Het kan ook zijn dat je nog langer moet wachten of dat er sprake is van fake updates want ook dan zie je als ik het goed voor heb wel updates verschijnen maar worden ze niet overgenomen, ook dan zou je een wrong signature moeten zien verschijnen en misschien ook wel een cb20 not for you, dat weet ik niet meer zeker.

Stond er geen uitleg over keygroepen etc. in de faq op mijn homepage?

 
Ja ok BT ik heb laats nog geprobeerd maar je site was verdwenen.

Maar hij is er weer en ik ben al druk aan het lezen.

Bedankt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan