Ik krijg wat van die bemoeizuchtigheid van Microshit.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Pffff.... strontzoek wordt je er toch van, niet?

Ware het in windows 98 nog zo dat je MSN messenger apart kon uit en aanschakelen, nu hebben ze dat stomme ding weer verweven in Outlook Express (OE).

Ik heb daar al wat uit gezet, maar wordt je daar nu niet ziek van?

De ene keer start ik OE en start messenger mee op, maar meldt zich niet aan (zoals ik dat wens), de andere keer gaat dat p*kkeding zich toch gewoon aanmelden en krijg ik opeens berichten binnen omdat ik aangemeld ben, terwijl ik dat kreng helemaal niet aan wens te hebben.

Is er geen oplossing voor dat die prul niet elke keer met OE gezamenlijk opstart, of in elk geval dat ie zich niet steeds gaat aanmelden als ik dat niet wens?

Hadden ze het niet gewoon kunnen laten als in win98?

Bah.. bemoeizucht van die asociale nerd daar in de states! :grrr:

 
Ik heb het hier zo ingesteld dat hij niet mee opstart tijdens het opstarten van mijn pc.

Als ik outlook express opstart dan start die bij mij helemaal niet op, het icoontje komt wel tevoorschijn maar ik zal mezelf eerst moeten aanmelden voordat hij online gaat.

 
Het begint met een l en eindigt op inux ;)

Er schijnt een reghack voor te zijn. Je kan ook je .net passport wegdonderen, dan kan tie niet eens maar aanmelden.

Skidz

 
Met XP wordt dat nog een stuk erger.

Elke keer als je een foutmelding krijgt wil hij al je info versturen naar microsuft.Mooi niet gezien. er zit geen persoonlijke info tussen "moet je maar eens kijke"

Gewoon niet te doen.

In het register kun je wel het een en ander uitschakelen :)

Greetings

Compy

 
Onder XP kan je Messenger ook de-installeren.

Ga naar map /Windows/inf

zoek sysoc.inf

openen met kladblok

zoek regel: msmsgs=msgrom.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

verwijder het woord: hide (komma's laten staan)

Wordt dus: msmsgs=msgrom.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Dan bestand sysoc.inf opslaan.

Ga naar configuratiescherm > software > Windows onderdelen toevoegen en verwijderen.

Na de bovenstaande aktie zie je dat Messenger nu wel in de lijst staat. verwijder het vinkje en klik op volgende.

Weg is messenger.

 
Ik zie vanalles maar geen oplossing.

Antonieq, zo slim ben ik zelf ook nog wel, maar probeer jij dan maar eens windows 98 op een 80gig schijf te zetten.;)

Als je antwoord, antwoord dan a.u.b. constructief en niet met antwoorden die we zelfs logischerwijze ook al kennen.

Satshow, zoals jij het had, had ik het eerst ook maar nu schijnt ie zich toch weer opnieuw aan te gaan melden steeds.

Cluyveduycker, bedankt voor de tip, doch ik wil msn vanwege bepaalde personen niet de-installeren, ik wil alleen dat ie zich niet steeds automatisch begint aan te melden bij het opstarten van Outlook Express.

Wie weet, misschien komt de verlossende tip nog.:)

 
Je kan hem ook uit het start menu verwijderen.

Start messenger op

Kies Extra > opties

Selecteer het tabblad Voorkeuren.

Haal de vinkjes weg bij:

1) dit programma uitvoeren als Windows wordt gestart

2) dit programma laten uitvoeren op de achtergrond

Daarna start Outlook Express

Ga naar Extra>Opties>Tabblad Algemeen

Schakel de functie uit 'Automatisch aanmelden bij Windows Messenger'

Je kan Messenger nu natuurlijk wel via start activeren.

 
compy,

in win xp staat het zo standaard ingesteld dat de foutmeldingen automatich worden verstuurd, maar je kunt het veel simpeler uitzetten.

start/configuratiescherm/systeem/geavanceerd/fouten melden/>geen fouten melden

bt,

heb dit probleem ook eens gehad, nadat er een udate van msn overheen was gezet. toen moest ik weer alle instellingen opnieuw instellen. in outlook en msn.

maargoed microsoft is soms (vaak) erg appart......

groeten opeltje

 
Nou dat is nog niks dat MSN. Miscrosoft gaat in hun updates (als je het DUS NIET in de gaten hebt) nieuwe gebruikersovereenkomsten neerzetten. Ze kunnen dan (lees ILLEGALE) software blokkeren. Ze gaan zulke anti illegaal praktijken doen door software botweg in hun veiligheidsupdates te stoppen en in hun nieuwe software. Bah echt microsoft. Het lijkst CANAL+ wel :sad:.

 
@Cluyveduycker, bedankt voor de hints, doch dit had ik al gedaan en toen heeft het dus eventjes goed gewerkt, dus msn startte wel op, maar met een kruisje (meldde zich dus niet aan).

Ik heb net even mijn instellingen gecontroleerd en de vinkjes staan er nog steeds niet meer bij dus het zou goed moeten zijn. Misschien als ik eens probeer ze wel weer te activeren en daarna nog eens uitzet.

Blijft een vreemd geval.

@Schot, dat klopt, hebben ze al gedaan, moesten ze ook weer terugtrekken omdat de amerikanen ze gelijk op hun dak zaten i.v.m. privacyschending.

MS heeft namelijk niets er mee te maken of jij al dan niet illegale software bezit, MS is geen politie.

Nu is het geloof ik beperkt zodat ze dit alleen kunnen doen v.w.b. Microsuf produkten.

 
Voor XP-pro:

Start > uitvoeren >"gpedit.msc"

computerconfiguratie > beheersjablonen > windows-onderdelen > windows messenger.

Of heb ik de vraag verkeerd begrepen?

Have fun

 
Batyko, je hebt het exact -juist- begrepen.

Harstikke bedankt!!!

Ik was nog even aan het kijken omdat bij de services ook een Windows Messenger zit, maar dat zijn de messages die je krijgt bij fouten dus die moet men niet uit zetten.

Maar die wat jij hier weergeeft is de exact juiste.

Er staat ook bij uitgelegt dat je dat bij voorkeuren van Messenger zelf zou kunnen instellen maar dat is larie.

Dit is de setting die ik zocht! Nogmaals dank!

 
Voor de mensen die hier niets van weten komt SP1 uit :)

Alles wat hieronder beschreven staat kan simpel handmatig verwijderd/aangepast worden...

Het is gemakkelijk om te schreeuwen dat dingen slecht zijn.

De nieuwe mogelijkheden van MSN zijn geïntregeerd met Office XP... super handig... jullie gebruiken dat niet? Kan Gates niets aan doen.

Ik zie al dat jullie nooit een Exchange server en/of een SharePoint Portal server hebben geïmplementeerd :biggrin:

De mogelijkheden, vooral bij legaal gebruik, zijn zeer handig...

En i.v.m. die foutmelding sturen naar MS... kun je simpel uitzetten...

Misschien moeten jullie bij een nieuwe versie van Windows eerst eens een resource kit doornemen voordat jullie de beschuldigde vinger naar Gates wijzen... Het is allemaal zo slecht nog niet....

De klanten (de mensen die ervoor betalen) vragen hier namelijk om... :biggrin:

Geloof me... Je kunt er zelfs geld mee verdienen :) Microsoft maakt het allemaal mogelijk :biggrin:

BTW.. Ik val hier niemand persoonlijk aan.. gewoon mijn visie...

En i.v.m. die anti-illegaal activiteiten... Is toch goed... Laat ze maar... komt altijd wel een patch... Zo blijft iedereen van straat...

HAWKEYE

PS Ik wil ze niet te eten geven al die mensen die lekker RealPlayer, Adobe, Apple (Quicktime) of WinAMP gebruiken of zelfs KAZAA en niet weten wat DIE allemaal uitspoken op hun systeem....

 
Ik heb niet gezegd dat XP slecht is, maar dat Gates te bemoeizuchtig is, en je kunt veel zeggen, maar dat is ie altijd al geweest (zie ook de film Pirates of Silicon Valley).

Je kunt nu wel dingen uitschakelen, maar tot nu toe heb ik nog niet gemerkt dat er een optie is, zodat je msn kunt uitzetten terwijl Outlook Express nog open staat.

Hij blijft dan vinden dat dit niet kan, en dat kon in win98 wel, ik kan me nu echt niet voorstellen dat gebruikers -daarom- vragen en het is ook niet noodzakelijk.

Overigens had ik wel gehoord dat SP1 er aan zat te komen, en inmiddels is de SP2 voor OfficeXP al uit.

Vreemd is echter waarom XP meer resources gebruikt als 2000, maar misschien wordt dat met de SP1 ook wel gefixed.

Hij zou er begin september komen zo hoorde ik dus nog even en we kunnen zien wat het teweeg brengt.:)

 
Het kan het vervelend zijn dat wanneer je Outlook Expres opstart, ook MSN automatisch opstart.

Hiervoor het volgende register file-tje:

REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express] "Hide Messenger"=dword:00000002

Kopieer de tekst, en plak hem in een nieuw tekstdocument. Let op dat het een document moet zijn bestaande uit onbewerkte tekst, dus gebruik het kladblok. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sla het op als msn.reg. Klik nu op het ontstane regfile-tje, en voeg het toe aan je register.

have fun

 
Als je het venster "Contactpersonen" uitschakeld, start messenger niet op bij het openen van outlook.

Je kan hem uitschakelen door het vinkje uit te klikken via Beeld, Indeling, vinkje contactpersonen uit.

groeten,

Dirk

 
Kijk, daar was ik naar op zoek want met de rest wilde het toch nog zo erg niet.

Meldde zich wel niet meer altijd aan (soms nog wel) maar bleef wel nog komen met het kruisje.

Contactpersonen uitgevinkt en einde probleem.

Thanks!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan