MagicModule

P

peterpan

Ik heb zo es ff rondgeneusd om info te vinden over die magicmodule.

En ik heb nu een vraagje...

Wat kan de magicmodule wel wat de allcam-soft van m'n hummie niet kan ?

En wordt dit verschil van 'kunnen' eventueel later met een firmware-update wel weer mogelijk ??

Kortom is het de moeite waard zo'n maggie module te kopen....

 
als jij een humax 5400 hebt (gepatcht naar allcam),dan heeft

het weinig zin om er een mm in te stoppen.

je krijgt daarmee geen extra mogelijkheden.

alleen meer warmte ontwikkeling.

 
Hmm toch eerst even beter lezen voordat je iets roept...

De Magic Module accepteerd dus ook gewoon normale kaarten, stop je er een normale SECA kaart in, dan doet ie SECA (met AU erbij ed.) enzo geldt dit ook voor VIACCES/IRDETO/BETACRYPT, voor NAGRA werkt dit (nog) niet aangezien we hier met de bekende boxkey te maken hebben.

Probeer dit maar eens met een gepachtde Humax.

Grtz FranX

 
Maar werkt de auto update ook voor seca 2 en viaccess 2 (orginele smartcards)?

 
Even naar het juiste forum verplaatst gezien dit toch echt een vraag over een CI module is.;)

 
Zo po het eerste gezicht heeft ie dus niet veel extra's, of heb ik het nu mis ?

Discussieer nog maar ff verder, mischien dat ik dan wat meer te weten kom.

Of is er verder geen info meer........

 
Seca2 bestaat niet! alles wat er gebeurd is een kaartwissel, hoe hadden we vroeger videocrypt moeten noemen bij Sky?

Die lui zijn van kaart 05 tot aan kaart 12 gegaan, is dat dan ook videocrypt1, videocrypt2, videocrypt3...enz??????

Zo ook nu, alle kaart data blijft gelijk, het enige wat veranderd zijn de hash tables plus de bijbehorende routines (met evt. varianten daarop)

De bedenker van de naam seca2 zal vast iemand zijn geweest die nooit verder is gekomen dan het programmeren van een hex filetje van z'n goldwafer...:)

Maargoed we hadden het over de Magic Module, en ja ook deze zal met (zucht) seca2/via2 enz werken.

Als ik wat meer tijd heb zal ik weleens een FAQ maken over het DVB systeem en hoe dit nou werkt, dan wordt ook duidelijk hoe het kan dat je met een gepachte ontvanger andere codeer systemen kunt bekijken.

Als de ontwerpers van de Magic Module hun software blijven ondersteunen/ontwikkelen, zijn we eindelijk af van de prijs opdrijvingen van 'leuke' ontvangers door de handelaren.

170 euro voor de CI en programmer is niet echt duur.

Grtz FranX

 
@ FranX

Seca II, en viaccess II bestaan natuurlijk wel min of meer.

bij de kaartwissels van BskyB is er nooit nieuwe software in de decoders nodig geweest om met een nieuw kaartje te kunnen kijken. Met een VCA1 ?? decoder heeft elke abonnee van sky de hele periode kunnen kijken.

Met Viaccess en seca ligt dat wezenlijk anders. niet allen de kaart wordt gewisseld, er is ook nieuwe software in de decoder nodig om met die nieuwe kaart overweg te kunnen.

Het algo zal inderdaad wel gelijk zijn, maar er zijn toch een aantal zaken dusdanig anders dat een update van de decoders nodig is.

alleen bij irdeto is dit niet het geval. hier is alleen de kaart redelijk hackerproof gemaakt, maar daar heeft men dan ook de nodige pogingen voor nodig gehad. Alle kaartvarianten van beta research waren natuurlijk in meer of mindere mate lek. misschien omdat er gewoon teveel van bekend was. de hash tabellen moesten immers wel hetzelfde zijn als van de "oerversie" .

je kan natuurlijk ook van de 02 kaart spreken, of 2de generatie, maar seca II bekt natuurlijk wat gemakkelijker.

Peter.

 
Ja denk ook dat het gemakkelijker spreekt en ook duidelijker is dan om van een kaartwissel te spreken.

Vergelijk met Irdeto. PW heeft diverse kaartwissels gehad, de ACS 1.2/1.4, c8000, c9000, 382, 383 en toch werd er niet van Irdeto/2 gesproken terwijl het concern nu zelf ook van een Betacrypt/2 spreekt.

Je kunt vergelijken met videocrypt waar we niet tot videocrypt/11 telden maar daar werd ook gesproken van de 011 kaart, maar wel weer met bijv. dmac en d2mac, daar zat ook nauwelijks verschil in en sprak men ook van 2.

Technisch gezien kan dat inderdaad misschien niet kloppen en is het goed dat toch even duidelijk te maken aan ons hobbyisten, maar zo gauw iets in de volksmond algemeen gebruikt wordt, wordt het als gebruikelijk aangenomen en soms is dat gewoon lekker makkelijk (maar dus niet per definitie juist).

 
Bedankt voor de info allemaal.

Ik geloof dat ik maar mooi met m'n hummie + allcamsoft blijf draaien.

Werkt nog steeds perfect.

En AU hoeft van mij niet persé, heb ik tenminste nog wat te hobby-en.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan