C+ EN PW op een originele 9500 met overflow op een GW

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Dit topic hier geplaatst omdat ik gewoon problemen hiermee heb.

Inmiddels heb ik tigtallen files geprobeerd en zelfs van een paar mensen zgn. "pace" files gekregen maar PW wenst dus niet actief te worden op een gewone 9500 met overflow er in maar geen allcam of Amon cam, dus de gewone 0-cam.

Hier zou je van zeggen dat die pace files zouden moeten werken.

Welnu, ik heb met picbined gekeken in files die ik van Ptje had, doch daar zie ik geen key 11 in, en dat is nu wel de key waar PW op aan het uitzenden is (tenminste toen ik met de logger keek).

Ik lees in het originele irdeto Mosc forum dat het geen probleem zou zijn en dat hoor ik van meer mensen, maar volgens mij hebben al die mensen een Amon cam of Humax of iets anders, want het lukt dus niet, ook niet als die mensen me de files toesturen.

Ik heb zelf een 9600 en daar werken alle files op.

@Tech, dat mosc beter zou werken als GW lijkt mij onzin trouwens, GW kan normaliter meer dan origineel en ik zou bijv. graag eens willen weten wat er dan beter zou zijn aan origineel.

Daarmee bedoel ik kwaliteit, niet auto updates d.m.v. originele plainmasters etc.

Nu gaat het me hier niet er om, om files te krijgen, maar ik vraag me af waarom dit opeens zo'n problemen geeft terwijl dit vroeger zo gemakkelijk ging.

Wat geeft het probleem en waarom worden GW files en Pace files niet gewoon zo gemaakt dat er wel een key 11 op zit.

Als ik bijv. naar de iets oudere Eepromedit ga kijken, waar ook keys mee werden gemaakt, daar kun je wel een key 11 ingeven.

En dat wilde ik nu eens graag weten, ben er al een week mee aan het stoeien en iedereen schijnt het te weten doch niemand heeft me tot nu toe iets werkends kunnen vertellen of leveren.

Het leukste is natuurlijk met eepromedit zelf files gaan maken en dat ben ik ook van plan, alleen ben ik niet zo goed thuis in die dingen op het eerste tabblad (coco en die tralala), dus ik ga even de backup in duiken en zien oude files op te duikelen en die aan te passen.

Doch het zou toch eens leuk zijn om te ontdekken waar die problemen met die GW's ineens vandaan komen.

Temeer daar ik ook iets gezien heb van problemen met Philipsen met key 11. Staat die misschien ook niet op de GW files?

 
Ik denk dat er geen ruimte is vrijgehouden in de eeprom omdat key 11 niet echt vaak gebruikt wordt:)

Ik zal er van de week eens mee gaan stoeien ,als ik een beetje tijd heb.

Op de mosc is dat dus geen probleem ,anders is het om de juiste channel id's erop te krijgen, dat is weer handwerk ;)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of het van belang is maar de files die ik gebruik met de bijbehorende editor kun je key 11 wel invoeren en dit werkt ook.

Ik kan hem alleen niet uit proberen in de 9500 met originele cam.

Heb de cam omgebouwd en geen origineel meer maar je mag het proberen.

 
V18C van "alfredo" en "cent" heeft bij mij ook gewerkt op de nokia 9500 met de normale 0-cam en overflow met coco 0601-0602-0603-0604. Helaas heb ik m'n nokia niet meer om dit even te testen.

 
Ik heb nu getest met v16 alfredo files.

Daar kun je ook key 11 mee er op zetten, werkt hier in de 9600 zoals gewoonlijk goed, maar in de 9500 weer alleen maar beeld op de NL kanalen en niet op de pw kanalen.

Als ik daarmee naar de coco kijk staat die op: 52 45 47

Geen idee wat dit zeggen wil.

De rest zal ik er ook even bij zetten

Manufact.id:

FF FF 4B 38 32 30 20 20 30 30 30 54 00 00 00 00 14 00 64 00 8C 00 52 45 47 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

ATR String:

A0 32 2E 31 56 20 53 43 41 20 4F 54 45 44 52 49 0E 21 9F 3B

Ascii Ser:

20 20 20 42 33 31 38 33 36 43 37 39 38 36 30 31 30 31 30 30

Hex ser:

97 68 10

Coco:

52 45 47

Misschien dat iemand hieraan kan zien wat er fout staat.

Met v18c van alfredo zie ik geen key 11 mogelijkheid.

 
V18C gewoon met de bijgevoegde editor gebruiken en key 11 kan er ook in.

Als het goed is zit het nu in je mail.

 
Beiden bedankt voor de files!

Ik heb mijne nog eens bekeken en de 06 01 06 02 etc. stond er in die ik in de editor zag wat ik van Harry had, maar het land stond toch nog op GER i.p.v. NLD.

Daar zal dus waarschijnlijk ook het probleem liggen, maar in feite is de oplossing dan heel simpel.

Straks ga ik ook nog even de files van Josje01 ontleden en zien wat daar precies in staat.

Thanks voor de files en de tips!

 
Wel ben ik benieuwd of C+-nl en PW beide gelijktijdig bij jouw werken BT.

Dat is wat ik hier niet voor elkaar krijg.

Wat wel werkt is b.v. ORF in combienatie met PW

AU werkt overigens wel op alle providers.

Misschien kun je laten weten wat je gedaan hebt om bovenstaande te realiseren.

 
Om Pw, orf en Cnl te samen te krijgen op mijn 9500 gebruikte ik een F-card.

Ik weet wel niet of dit nu nog werkt...

Die F-card had ook bijna nooit last van keyupdates, er waren er gewoonweg geen voor die F. :)

 
@Nvbgm, momenteel heb ik nog niet kunnen testen of het werkt, met een beetje geluk kan ik dat straks even doen.

Zoals het er nu naar uit ziet was mijn fout de landencode. Het zou echter heel vreemd zijn als men C+ en PW niet samen op een GW aan de praat zou kunnen krijgen want dat heeft altijd goed gewerkt dus waarom zou dat nu niet lukken?

Zelf heb ik dus (nog) niets gedaan (want de files heb ik gekregen) behalve files ontleden, mocht e.e.a. werken dan zet ik hier de uitleg hoe ik het gedaan heb en stuur ik je de files ook even toe.

 
Ja ok BT,

Ik ben ook al druk bezig maar krijg het nog niet voor elkaar.

Ik zie iets niet juist denk ik.

Vreemd dat ik wel ORF en PW goed krijg maar C+ en PW niet.

Maar zal wel een oplossing komen ik blijf zoeken en zie jouw ervaringen wel op het board.

En bij voorbaat dank voor het sturen van de files...

 
Ik heb in het verleden een abo gehad op DF1 (later PW)

Na het krijgen van de mosc kaart werkte het niet.

Hierbij bleek dat ik ik ook mijn cam moest vervangen. Deze is omgeruild voor de orginele cam van DF1.

Deze cam zit er nog steeds in. Sinds het PW is, worden er geen abo's meer afgesloten in het buitenland. Mijn abo liep dus gewoon af. Dus zwart beeld.

In deze tijd draaide ik met een dubbele kaartlezer en dubbele orginele software.

Later heb ik in de mosc een 4in1 file gezet. Dit ging goed tot ik een paar minuten op een PW zender stond. De datum werd aangepast en weg was PW.

De mosc doet het nog steeds voor C-.

Tot op heden draait het op een GW zowel PW, ORF en C-

Welke files ik gebruikt heb weet ik niet meer, want ik gebruik de 9500 op het ogenblik vrijwel alleen voor de formule 1.

Het moet dus lukken in een GW, maar of het met een standaard cam kan betwijfel ik.

Groeten,

Dirk

 
@BT

mischien een (dom) vraagje/antwoord?

heb jij in picbined,als je irdeto selecteerd en een file laad.

wel onderaan de key 11 inbeeld?

deze kan je namelijk via tools aanzetten.

zodat tie ook in beeld komt.

zo bewerk ik ook altyd mijn gw nokia 9500 noman org cam file

 
Ik heb tot nu toe niet meer kunnen testen.

Als ik de Alfredo v16 optie neem, dan staat key 11 er bij.

Ook heb ik nu files gekregen met een andere editor erbij van Harry20 en daar kun je ook key 11 op editten.

Maar nogmaals.... nog niet kunnen testen helaas.

@Dirk, wat jij bedoelt met die cam vervangen, dat is omdat PW in betacrypt uitzend, en daar zou je dan normaliter een Duitse C-cam voor moeten hebben.

Althans zo was dat in het begin ooit eens. De dr. Overflow software echter zorgde ervoor dat het niet meer uit maakte of je nu een NL of een Duitse cam er in had zitten, die zorgde dus dat dit probleem van een nieuwe cam kopen opgeheven werd.

Het heeft heel lang gewoon op deze manier gewerkt op standaard nokia 9500 met overflow er in en gewone NL cam.

Het moet nu dus ook nog altijd werken, alleen jammer dat ik even niet meer testen kan anders had ik geweten of die files werkten of dat anders de files van Josje01 werkten.

Dan konden we daarna ontleden waar het nu precies aan lag.

Nvbgm ik stuur je de files van Josje01 ook even toe, dan kun je bij jou eens kijken of die wel willen.

 
@BT

Dit laatste wist ik niet. Ik heb er verder nooit meer een andere cam in gehad dan die duitse. Op de cam staat BetaDigitaal.

groeten,

Dirk

 
Yep, en daar werkt een 6in1 funwafer ook prima mee zo mocht ik laatst ervaren bij iemand met ook een Duitse cam.

Een GW zal daar ook in werken maar daar heb ik ook al dagen mee gesukkeld omdat je dan weer een GW voor c-cam moet maken.

Maar dat is niet erg hoor, hoe meer informatie hoe meer we er van kunnen leren en zo zien we ook eens hoe het er vroeger aan toe ging.

Zo ging men er in het begin ook van uit dat men een Duitse kaart moest hebben om PW te kunnen kijken. Indertijd werden die ook voor redelijk veel geld verkocht voor dat feit heb ik toen ook speciaal nog een Duitse c1000 gekocht (acs 1.2).

Best grappig als je de ontwikkelingen en het steeds meer bekend worden van de hacks ziet, zo ook dus van duitse kaart via pw (en nog meer) op nl kaart tot gw, pic, funwafer etc.

 
@Black Tijger

Nog bedankt voor de file het waren de file waar ik ook al mee bezig was maar desondanks toch nog mijn dank.

Ik ben zover gekomen dat ik C+ en ORF en PW (zonder PW-Direct) lopend krijg op de GW. Dit echter zonder AU van ORF en PW.

C+ lijkt mij niet nodig om AU te hebben. :)

Verder met de V18C file ben ik zover dat ik ORF en PW en PW-Direct open heb en ook beide AU maar daar krijg ik C+ niet aan de praat.

Wat ik nu nog wil proberen is de beide PIC file eens onder de loep te nemen.

Ik heb ook geprobeerd om alles met de originele cam van de 9500 decoderen maar dat lukt niet. Gebruik ik de Allsas of Amon dan gaat alles wel goed.

En inderdaad kun je in Picbinedit waneer key 11 niet aanwezig is deze in de config toevoegen.

Ik hoop dat er meer zijn die hun ervaring hier willen deponeren..

 
Heb ik dit goed of is er nog meer....???

1702 = C-kaart

1722 = D-kaart

1762 = F-kaart

Is er ook nog 0-kaart ?? en welk CA-ID heeft die dan ??

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan