philips dbox 2

R

robin hood

wil even spelen met de dbox 2 van ome flipsen.Reeds enige files geprobeerd, wil nog niet echt lukken. Wie heeft hier al mee gespeeld?

Apparaat ziet er trouwens echt gelikt uit, met die mooie display.

 
Aangezien het onder origineel Irdeto staat, neem ik aan dat je files voor een originele mosc bedoelt, anders moeten we hem even verplaatsen.

In dat geval zou je dus ook een mosc moeten hebben die in de dbox2 werkt.

Overigens.... dbox2 van philips???

De dbox1 was van Nokia, nou neem ik toch aan dat die een trademark op de naam dbox heeft zitten. Weet je zeker dat het een Philips is? En zoja... is het dan wel echt een dbox2?

Het kan hoor, maar ik kan het me alleen wat moeilijk voorstellen vandaar dat ik er even over doorzeur.;)

 
@BT

Die Philips dbox II ist bis auf die äußere Form identisch mit den Modellen von Sagem und Nokia, wurde aber erst später gebaut als die Kollegen, die Ende 1999 die dbox I von Nokia abgelöst haben.

Rein technisch gesehen gibt es nichts zu beanstanden. Den Hauptdienst verrichtet ein Motorola PPC 823 Prozessor, der mit 66 MHz getaktet ist. Weiterhin steht der Box 16MB Flash Speicher zur Verfügung, bei einigen früheren Modellen können es auch 8 MB sein. Neben einem 32MB SDRAM Speicher bietet die Box ein 33.6kb V90 Modem für Email Versand, Bestellung von Pay Per View Programmen u.s.w. Leider ist diese Dienst noch nicht völlig möglich bzw. wurde aus Kostengründen wieder gestrichen.

Weiterhin gibt es ein Netzwerkanschluss, der das 10 Mbit Protokoll unterstützt. Normalerweise macht dieses Anschluss für die meisten wenig Sinn, doch es gibt bereits Linux für diese Box und mittels diesem Anschluss kann man sich via Internet die neusten Software Patches installieren. Allerdings soll dieser Bericht nicht die Vor- und Nachteile dieser alternativen Software aufzeigen, denn einerseits ist das bei Leihboxen nicht ratsam und zum anderen nicht ganz ungefährlich: Ich sage nur: Kurzschluss des Bootloaders, um überhaupt Software einzuspielen.

Neben einem analogen Audioausgang befindet sich ein digitaler optischer Audioausgang an der Philips dbox II und kann auf Wunsch feinsten Digitalton ins Wohnzimmer zaubern. Zum Bild und Ton der Box später mehr.

Im Gegensatz zur Nokia box ist die Philips Box in einem Silberfarbigen Ton gehalten, das vordere Display ist leicht nach schräg hinten verlaufend. Insgesamt sieht das Design sehr gut aus und ist ein Beweiß, das Satelliten Receiver nicht immer nur viereckig sein müssen.

Das LCD Display gibt die nötigsten Informationen wieder auf einer Fläche von 6.5cm x 3.5cm und hat eine Auflösung von 120x64 Punkten. Neben Uhrzeit ist hier Platz für den Sendernamen und die Lautstärkeninformationen. Beim Booten der Box gibt es einige Auskünfte über den Fortschritt ?Lade... Starte....?.

Grtz,

Wimpie

 
@wimpie, die van mij is zwart.

@BT, ja, er staat dus En Philips op het frontje en D- box.Raar he?

Maar inderdaad, ik wou eerst even in irdeto kijken naar beeld en geluidskwaliteit en daarvoor zou een funnetje gemaakt moeten worden. Kan echter nergens wat vinden wat hier op werkt. Daarna zal er Linux ingezet moeten worden, dan draait hij zonder kaart. Maar je zal wel maandelijks de software bij moeten werken. Mensen met ervaring hiermee mogen zich wel melden, mijn dank is groot!

 
DBOX2 zijn ontvangers die eigenlijk niet in de winkel te koop zijn geweest en zijn allemaal verhuurboxen van Premiere.

DBOX2 zijn er dus echt in drie verschillende merken en in die merken heb je weer een aantal verschillende hardware versies. De merken zijn Nokia (heb ik zelf thuis staan), Philips en Sagem. Je moet wel uitkijken of je een DVB-s DBOX heb want er zijn ook kabeldozen de zogenaamde DVB-c Dbox2.

Leuke is dat je alle drie de merken kan ombouwen naar alternatieve besturingssystemen als Neutrino en dan gaat er een wereld voor je open. Wil je hem ombouwen en er mee werken in kennis van Linux een pre....

 
Heren, hartelijk dank voor de informatie.

Zo weet ik ook weer dat dbox2 dus van andere merken is en de dbox1 dus schijnbaar naast Nokia ook door Sagem gemaakt is.

Ik dacht eerst dat Nokia zich het merkenrecht had genomen op die naam maar dat zal dan pw zelf wel geweest zijn omdat het hier om verhuurboxen gaat.

Toch interessant weer om te weten, thanks!

 
Wat betreft de Funkaart, pak een een C-kaart versie en de zaak speelt.

Let er wel op dat je met de standaard soft geen C+ kunt ontvangen, daar is een softwarematige oplossing voor nodig.

Uiteraard loopt de box ook met een mosc :) die uiteraard ook van het C- type moet zijn.

Ik meen ooit ergens opgevangen te hebben dat Dbox voor digital box staat, auf deutsch selbstverstándig.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Für's Digitale Fernsehen (DF1), mit digitale vielfalt.

Als er rechten op d-box liggen dan liggen ze bij der Leo.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan