Signaal sterkte

P

Peet

Is het normaal dat m'n hummie van sig. sterkte 45% (kwaliteit 85%) regelmatig terugvalt naar sterkte 0&? Ik word hier niet goed van!

 
Wordt het signaal 0 bij dikke bewolking? Zo ja dan wordt het tijd dat je schotel goed laat uitrichten.

 
Zowel bij mooi weer als bewolking (gisteravond tussen 20:00 en 23:00 geen signaal (max 3%), na 23:00 47% signaalsterkte, 98% kwaliteit.

 
Zo'n strange probleem heb ik ook eens gehad, toen bleek mijn diseqc stuk te zijn.

Je zou het niet zeggen maar toen bij mij ook vaak uren en dagen lang goed beeld en opeens signaal weg voor een paar uur en dan weer hupsa prachtig beeld.

Het zou dus kunnen.

 
Hoe is het met de aansluitingen aan de Diseq enz. ? Niets verrot ?

 
Tja suggesties.... ik zeg niet dat het dit is, maar het zou kunnen. Ik had vroeger zo'n kleine zilverkleurige 4-diseqc die je dan tegen de vocht in zo'n klein zwart houdertje kon stoppen.

Nu heb ik zo'n joekel van een ding bijna even breed als een videoband, maar wel 2x zo dik... maar helaas weet ik het merk niet, schijnt een duurder en beter type te zijn dan die kleine dingen.

Maar niet dat je me dadelijk scheef aankijkt he als je een nieuwe koopt en het blijkt de diseqc niet te zijn.:biggrin:

 
Ik had ook zo'n probleem een tijd geleden, een paar weken later schakelde hij ook al niet meer H/V. Tip: als je een diseq neemt, neem dan geen van het merk wat Black Tiger bedoeld: Global Commuications. Ik heb er nu al 3 kapot gehad in 2 jaar! (op m'n nokia MM9600). En een kennis ook al 2 dus da's niet veel goeds.

Matrix

 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je met Global Communiations die kleintjes bedoelt? Die gaan inderdaad vaak stuk, hoor ik vaak klachten over, de grote diseqc wat ik nu heb is een kwalitatief goede.

 
DE aansluitingen op de diseqc zijn prima (nieuw). We gaan maar eens op zoek naar een nieuwe, en als het dat niet is zoeken we vrolijk verder (no hard feelings).

 
Kijk anders eens of de afscherming van de coax kabels goed contact maakt met de connector.]

Mischien een domme opmerking maar ik heb het ook eens gehad.

Toen had ik meestal wel signaal, maar zo nu en dan viel het signaal weg.

Kan ook zijn dat zo'n klein afschermingsdraadje contact maakt met de kern.

Je weet maar nooit.............

 
Je kunt natuurlijk ook eerst de diseqc schakelaar er tussen weg halen (even f connector koppel verleng stuk er tussen zetten) en kijken of het probleem dan nog optreedt dan weet je zeker dat het probleem daar aan ligt of niet.

 
Laatst bewerkt:
O ja en kijk eens in de diseqc schakelaar of er losse stukjes tin in liggen (was wel bij mijn phillips schakelaar)

 
Da's een heel goede tip, even de diseqc er tussenuit halen en rechtstreeks aankoppelen, dan weet je inderdaad snel of het probleem bij de diseqc ligt of niet.

 
Heb je toevallig een draaidloos telefoon in de buurt staan. :sad:

Dat probleem had ik dus. Aleen wel op bepaalde frequenties

Zoals Canal+ en Tja Durf het bijna niet te zeggen (X-Z*n*)

Zodra ik mijn telefoon uit zetten was het afgelopen en was het signaal perfectimo.

Ik heb het dus over een huistelefoon

Johnnny1

 
Laatst bewerkt:
Wat het was is en blijft onduidelijk. Met het dalen van de buitentemparatuur heb ik weer een stabiel beeld gekregen. Laten we maar eens wachten wat er gebeurt met vorst.

 
Wat het probleem is bij warm en koudt weer, met gevolg het slechter worden van de signaalen kan het probleem zijn van een niet goed werkende lmb bij hoge temperaturen dit probleem kom veel voor dit is eigenlijk niet zo gek omdat de meeste schotels pal in de zon hangen dus dat vraagt om een goede lmb die ook deze temperatuurs verschillen aan kunnen, bij een kleine afwijking hoe klein ook zal het steets verder toe nemen als het warmer wordt nu is het maar net hoe sterk het aangeboden signaal is en wat voor opstelling je hebt. meetaal heeft nu eenmaal een sterke uitzetting, deze dingen bij elkaar kunnen er voor zorgen dat het net niet lekker wil werken,

dus zorg altijd dat je een schotel opstelling afregeld met een goede signaal meter dat je een goede lmb gebruikt dit geld ook zeker voor de kabel die je gebruikt bezuing hier dus ook nooit op.

Ik zelf heb dit probleem van het schommelen van het signaal ook gehad bij mij lag het aan een gescheurde afdek kapje waardoor er condens in de lmb kon ontstaan bij mooi weer geen probleem maar als het wat kouder werdt had ik problemen.

suk6 G.R Pecari

 
...en wat is een goeie signaalmeter. Ik heb nu zo'n dingetje van 50,00, en daar wordt je niet echt gelukkig van.

 
nou ja om gewoon geen merken te noemen zou ik zeggen een goede meter begint zo rond de 200€.

maar met zon goedkoop metertje kun je best aardig in de richting komen.

G.R Pecari

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan