MPEG opnemen van Mediamaster

P

peterkn

Een paar probleempjes....

In VirtualDub krijg ik telkens de melding:

"The requested audio compression is not compatible with the input format. Check that the sampling rate and channel count of the input match those of the requested format" als ik het bestand af wil spelen. Ik gebruik de volgorde dvd2avi/vfapiConv/razorlame/wavemp3 en tenslotte VirtualDub. Ik heb op deze manier al wel goede resultaten behaald. Waarom nu dit probleem??

Ik ben Ulead dvd movie factory en dvd workshop aan het proberen. Het bestand gemaakt met DVB2000Recorder wordt hiermee in 1 keer omgezet naar vcd/svcd of dvd. Erg mooi en leuk, alleen is het geluid compleet a-sync. Scheelt wel 1 seconde of meer....

Weet iemand hier een oplossing voor, of misschien andere programma's om op een zo eenvoudig mogelijke manier programma's van de MM naar vcd of dvd te krijgen???

Maakt het in dit verband nog uit welke softwareversie je op je MM hebt geinstalleerd? Ik heb er nu DVB2000b5 op. SCSI controller Symbios8100. Computer AMD Athlon 1.8gHz. Software op PC; Win98SE.

 
Hoi perterkn,

Ik gebruik dvb2000 recorder met Ulead dvd movie factory met dvb2000 versie18.47 en heb geen probleem met het geluid.

Gebruik ik DVB2000b5 dan loopt bij mij het geluid ook niet meer goed.

Dus ik zou zeggen, probeer het eens met V18.47

 
Bedankt heren. Ik geloof dat ik het inderdaad maar bij Ulead houd. Niet supersnel als je aan het knippen gaat in grote bestanden, maar verder erg gebruiksvriendelijk. En ik heb nu inderdaad andere soft in de MM zitten; de Noonemanit. Maar er is meer aan de hand. Het lijkt me niet de bedoeling dat het log-schermpje in DVB2000Rec volloopt met allerhande meldingen. Dat wordt dus van alles wisselen om achter de fout te komen. Foutmeldingen van

"async, lost van alles, poll delayed for more than (bv 100ms) possible data loss! damaged audio PES detected, trying to extract valid audio frames..

throwing away ......bytes audio data in frame buffer, muxer paused while trying to re-synchronize video DTS, en dan nog een opmerking dat de video "really async" gaat, en ik een snellere machine moet aanschaffen. Een AMD 1.8 lijkt me toch voldoende voor dit doel....

Scsi kaart geeft bij de transfer-test 3778 KB/s, dat moet toch ook voldoende zijn? Toch morgen maar even wisselen.

Andere tips zijn nog steeds welkom.

Peter

 
Hoi peterkn

Je SCSI kaart moet snel genoeg zijn (Scsi kaart geeft bij de transfer-test 3778 KB/s), bij mij is dat 3309 KB/s

Heb zelf ook NoOne erin gezet en krijg geen foutmeldingen.

Welke versie DVBRecorder gebruik je?.

Gebruik je versie DVBRecorder-v1.19b, deze heeft namelijk de audio bugs opgelost.

fixed bugs in v1.19b:

---------------------

- fixes an audio synchronisation bug within remuxer.dll:

"throwing away 572 bytes of damaged audio data in frame buffer!

throwing away 357 bytes of unwanted audio data before next frame

 
Laatst bewerkt:
Met DVBRecorder-v1.19b gaat het prima! Een hele film opgenomen, en diverse stukken bekeken met MovieFactory, en geen sync-problemen meer gezien. En dit op een P2/350Mhz. Dat moet op de Athlon dan zeker goed gaan.

Alleen begrijp ik nog steeds niet waarom dvd2avi niet gaat. Kan het bestand openen, clip&resize instellen (Zwarte balken verwijderen), maar nadat ik op 'save as ..'gedrukt heb, is het meteen klaar, dwz het gemaakte bestand is 0Kb. Niets gebeurd, ook geen foutmelding. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn????

Peter

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan