Bootblock is/not protected

M

MAS3

Dit is een item dat ik nog terug gevonden heb, en welke waarschijnlijk nog niet af is.

Deze heb ik gepost om de draad zo snel mogelijk weer op te pakken.

De lay-out ziet er waarschijlijk wat vreemd uit, maar dat komt door 'knippen en plakken' dat ik heb gebruikt.

Hoost

Junior User

posts: 16

(1/12/01 4:56:22 pm)

Bootblock is/not protected

--------------------------------------------------------------------------------

Bij het opstarten van m'n Nokia 9600 verschijnt er de mededeling "Bootblock NOT protected", maar als de Nokia 9500 opstart zie je "Bootblock IS protected".

Van een der moderatoren kreeg ik het advies eens te kijken of de jumper XP-06 nog aanwezig was, maar die is weg! Desondanks geeft die 96XX aan dat de "Bootblock NOT protected" is.

Wie kan mij vertellen wat die Bootblocking doet, waar dient hij voor en wat is het verschil in het functioneren van de ontvanger wanneer die bootblocking wél of niet 'protected' is?

activ

Super User

posts: 593

(1/12/01 7:10:51 pm)

Re: Bootblock is/not protected

--------------------------------------------------------------------------------

Er is geen verschil in het functioneren van de ontvanger, het enige verschil is dat je de bootloader kunt schrijven.

Greetz Activ.

BlackTiger2000

Super User

posts: 2248

(1/12/01 7:17:38 pm)

Re: Bootblock is/not protected

--------------------------------------------------------------------------------

Is er een oorzaak van te vinden Activ dat die melding verschijnt?

Staat er dan ergens een setting verkeerd of hoe kan zoiets?

Greetings, Black Tiger.

 
is men misschien het jumpertje vergeten weg te halen na het proggen van een niuewe loader

 
Zelfs met jumpertje eraf heb ik deze melding wel eens gezien, het was toen met een dbox.

Ik heb echter helaas nooit kunnen ontdekken wat er aan de hand was.

Je zou kunnen proberen je bootloader er eens opnieuw in te zetten.

 
Al met al blijkt dat het wel of niet bestaan van een bootblock geen invloed te hebben op de ontvangstkwaliteiten van zowel de Nokia 9500 waarbij die bootblock wèl protected is, als bij de 9600 waarbij die protection niet aanwezig is. Maar toch zou ik wel eens willen weten wat die bootblocking doet, waar het voor dient e.d. De afwezigheid van de jumper blijkt ook geen invloed te hebben. Heeft iemand ervaring hiermee en/of het opnieuw inladen van de bootloader invloed heeft op dit verschijnsel?

 
de naam zegt het al bootblock

dit zorg ervoor dat je opstart sector van je ontvanger beveiligd is en niet overschreven kan worden zou dit wel het geval zijn dan kan het gebeuren dat de info beschadigd word en je box niet meer wil opstarten vergelijk het maar met je computer daar is je bios ook beveiligd tegen overschrijven

het jumpertje moet verwijderd zijn

als je het plaatst moet je instaat zijn om een nieuwe bootloader te schrijven met je bdm interface

groeten herbies

 
Herbies, mijn dank voor je tip; zal het na m'n drie weken vakantie op Tenerife gaan toepassen; ik zal je de resultaten melden.

met vr.gr.

HOost

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan