probleem met laden nieuwe software

M

mike c200

Hi

Ik heb een nokia 9200 met dr overflow heb ik er zeker 1,5 jaar gelden in gestopt.

Maar ik wil nu nieuwe software plaatsen in mijn nokia

Ik gebruik daarvoor de dvdedit die ik vandaag gedown load heb

maar heb een probleempje zegt "mediamaster didn't respond after reprogremming

subroutine was sent"

de settings down loaden of uploaden naar de ontvanger werkt perfect.

Heb een nieuwe lijst van internet er in gezet

ik heb nu versie 1.87.7 met dat muziekje van de deutse MAUS sendung

ik denk dat ik iets fout doe maar wat??

wie weet een oplossing?

mike

 
zorg dat je baudrate in zowel dvbEdit(tabje preferences) gelijk is aan de baudrate in je mediamaster, 38400 baud max.

null modem kabel is hier van toepassing,

 
Hi

de bautrate is gelijk heb zelf ook een lagere uit geprobeert

maar helaas.

( in dvd edit en de ontvanger )

ik gebruik de zelfde kabel voor de software en settings

greetingz,

mike

 
Exact hetzelfde probleem had ik ook onder XP met een 9500.

Aangezien Serial Download Server onder XP helemaal niet wenst te werken, moet het dus toch met Dvbedit.

Uiteindelijk is het me ook gelukt.

Hoe? Pc rebooten, en als hij weer helemaal opgestart is, allereerst dvbedit starten en de firmware upgraden.

Overigens heb ik Dvbedit 5.0 beta 6.

 
Ik heb gewoon windows 98

en gebruik dvd edit 5.0 beta 8

zal nog eens proberen wat je zegt anders zal ik eens Serial Download Server zoeken op het net en die proberen

mike

 
Beide ingesteld op 38400? dan gaat er iets niet helemaal goed, of de compoort op de pc hangt of iets anders.

Ik heb het ooit gehad met een ouder type compaq laptop, die liet helemaal niets toe. Mischien dat je het daarin moet zoeken.

 
ach KUL.... ik zie het al ..

je hebt verkeerde tabje gebruikt , je hebt gekozen voor upload subroutine,in scsi.. vandaar je melding.

gebruik dus tabje serial en dan upload-upgrade firmware

dan je softwareversie van je keuze en klik OK dan zal ie er wel inlopen met dvb edit..

 
Hi

ik gebruik wel het tabje serial op scsi kan ik niet eens klikken i licht grijs (heb ook geen scsi kaart of dergelijke)

ik heb wel een p450 zou die te snel zijn ???

ik heb dit eertst gedaan met een p100 maar die heb ik niet meer.

greetingz,

mike

 
Reset je box es door de stekker eruit te trekken, alle 3 de knopjes in te drukken terwijl je de stekker er weer in stopt.

Eventuele rare instellingen (en je programmalijst geloof ik) zijn er dan uit.

Daarna gewoon opnieuw proberen.

 
@ mike

Als de Reset niet werkt,denk ik dat het of je compoort(zie Tech zijn beschrijving)of je 0 modem cable,of je rs 232 van je box is .

Plug een Tranxbdm op je processor,wis vervolgens al je Eproms en zet daarna alles weer in je box.

Suc6 Ghost

 
Ik heb dit geloof ik als een eerder gezegd. De compoort in apparaatbeheer verwijderen, de PC opnieuw opstarten. De compoort wordt nu weer in de oorspronkelijke 'maagdelijke' vorm geinstalleerd. Soms blijven er wel eens drivers van andere progjes aanhangen en krijg je problemen.

 
met dvb edit heb ik ook dikwijls problemen

met het uploaden van software

gewoon nokia serial download gebruiken

gaat bij mij altijd goed

settings doe ik wel met dvb edit maar gaat ook niet altijd in een keer

suc6

 
tja het klinkt mischien dom,maar ik heb dit ook eens gehad.

het probleem zat hem toen in een losgeschoten draadje in de stekker van de zelfgemaakte verlengde nulmodem kabel. heeft mij ook een dag gekost om het probleem te vinden.....

en persoonlijk vind ik het uploaden het beste gaan met serial download server. en de settings upload ik met dvb edit.

groeten opeltje

 
Laatst bewerkt:
Thanks

ik zal dit in het weekend eens gaan proberen :)

en laat het dan weten of het gelukt is

greetingz,

mike

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan