firmware in galaxis500 ird zetten ???

  • Topic starter satfreakholl
  • Startdatum
S

satfreakholl

firmware in galaxis500 ird zetten ???

Wie weet welke kabel ik daar voor hebben moet ???

en of je bepaalde knoppen moet in drukken voor het downloaden begint??? software en loader [dl.exe dos progje]hier al aanwezig maar het lukt niet om de software er in te krijgen..enkele jaren geleden is het me al wel eens gelukt had toen een Nederlandse beschrijving hoe het moest ..??

 
Het moet onder dos en je moet eerst de loader starten en dan de stekker er pas in doen.

Dan zie je onderin wat info komen en even later begint het laden.

Voor wat betreft de kabel dacht ik dat het een 1op1 kabel was.

 
Om de software update uit te voeren heeft u het volgende nodig:

Personal Computer met volledig DOS.

Null modem kabel (9 pins female --- 9 pins female) standaard kabel verkrijgbaar bij de betere computer winkels.

(kosten +/- fl. 12,-)

De Software BL.1.51 is als volgt in de SAT500IRD te laden: (De schotel hoeft niet aangesloten te zijn tijdens de download

procedure)

Kopieer de files "dl" en "S1510007.s05" naar een aparte directory. (Bijvoorbeeld c:\galaxis >)

Start de PC in volledige DOS mode. ("MS-DOS-prompt" functioneert niet)

Ga naar de directory waar u de beide files naar toe heeft gekopieerd. (Bijvoorbeeld c:\galaxis >)

Haal de 220Volt stekker van de SAT500IRD uit de wandcontact doos.

Sluit de Null Modem kabel aan tussen SAT500IRD (modem port) en PC (com 1, 2 of ....)

Type vervolgens achter de directory de volgende regel: "dl 1 s1510007.s05 (1 is voor de com-poort (dit kan ook 2 of 3

etc. zijn))

Druk op de "ENTER" toets.

Wanneer de PC de melding "UART downloading" op het beeldscherm geeft, steek dan de 220 Volt stekker van de

SAT500IRD in de wandcontact doos.

De download procedure start nu, dit kan enige minuten duren (Er verschijnen een aantal regels op het beeldscherm van

de computer.)

Na de melding "download OK" gaat de SAT500IRD nog even zoeken, de download procedure is voltooid.

Sluit de SAT500IRD weer volledig aan voor normaal gebruik. (ten aller tijde de f-connector van de coaxkabel

aansluiten als de SAT500IRD spanningsloos is)

Ga naar het "MENU".

Druk op "5 Instellen IRD"

Toets de Pincode in "9949" gevolgd door "OK"

Druk op "8 instelling standaardwaarde" gevolgd door tweemaal "OK".

De SAT500IRD stelt zich nu in op de fabrieksinstellingen, dit zijn de nieuwe gegevens van software BL.1.51. Deze

procedure kan +/- 5 minuten duren.

De ontvanger is nu voorzien van de nieuwste software.

let op: de files/software namen zijn maar een voorbeeld.

groeten opeltje

 
Het komt regelmatig voor dat tijdens een poosje laden de pc vastloopt.Apparaat moet dan opgestuurd worden naar hun TD. Ik denk dat je zo'n 30 tot 40 % kans hebt op een vastloper.Ikzelf begin er niet meer aan. Heeft teveel geld gekost. Heb alles net zo gedaan als boven omschreven. Is trouwens ook bekend bij hun TD. Volgens hen is in dat geval de Flash al niet meer 100 %, daardoor gaat het mis. Je moet dus niet er van uitgaan dat het altijd goed gaat.

 
"UART downloading" ...tot zo ver gaat alles goed maar dan gebeurd er verder niets..ontvanger start gewoon weer op als ik de stekker er in doe..ik heb het zelfs nog geprobeerd met een wat oudere computer een pentium 75 met Windows 95 ..ik probeer nog wel even verder ..bedankt voor de info iedereen

Martin

 
Dan heb je de verkeerde kabel , in het scherm van de galaxis komt nl. DL te staan en dan een hoop andere getallen en cijfers .

Ikzelf doe het gewoon met behulp van een batchfile vanuit windhoos.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan