een vraag

T

tendoryu

ik werk al een geruime tijd met mijn oude computer 233mmx en het werd eigenlijk tijd voor vernieuwing

nu heb ik een nieuwe moederboard gekregen ik wacht nog op een processor

mijn vraag is kan ik mijn oude voeding blijven gebruiken die schakelt niet automatisch uit

bij de meeste nieuwe computer schakelt de voeding zichzelf uit

tendoryu

 
Op zicht zitten alle benodigede spanningen er op. Maar als het een nieuwer type moederboard is past de stekker niet meer. In de oude PC twee connectoren naast elkaar zijn bij de nieuwere types vervangen voor 20 polige connector. Een nieuwe voeding kost tegenwoordig ook niet echt veel meer en is het volgens mij het beste om de voeding te vervangen. Het feit dat een voeding niet kan worden uitgeschakeld door het moederboard is niet zo'n probleem, je zult dan een netschakelaar moeten blijven gebruiken.

Groeten, Sat4me2.

 
Als het om een Pentium II gaat die je gaat krijgen of nog een nieuwer soort, kun je ook je kast niet meer gebruiken want dan heb je een ATX kast nodig en ook een ATX voeding.

Ik zou het er niet op wagen, voor 69 euro heb je al een mooie bigtower (incl. voeding) dus waarom zou je je oude voeding nog willen gaan gebruiken? Of het zou al moeten zijn dat je al een ATX kast hebt, maar dan heb je ook al de stekker optie aan je voeding.:)

 
bedank voor de uitleg ik weet nu genoeg

ik ga eens kijken naar die atx kast

groeten tendoryu

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan