Niet lachen.........

P

Ptje

Ik ga een vraag stellen en durf eens te lachen :laugh:))

Hoe komt het, dat ik Freddi Fish 4 niet gecopieerd kan krijgen ? Ik heb wel een hidden mapje gevonden dat heet "laserlock"

Heel de cdrom lezer loopt vast, na 30 seconden inlezen. Ik heb Cd al gebrand zonder dat mapje, maar dan start proggie niet door.

 
Helaas.......................

Dat gebruik ik altijd Dj, nooit ook maar 1 probleem ermee.

Deze schijf laat zich niet copieeren ermee. Ik snap het ook niet.

Het inlezen gaat al fout, niet zo zeer het schrijven.

 
ouwe hacker!!

zitten er niet wat schubben nog op het schijfje..

of een vette poot van zijn baasje..

 
Nee, ik zie verders niets op schijfje. Ik vind wel vreemd, dat inlezen zonder mapje laserlock, wel gaat.

 
WHOEHAHAHAHAHAHAHAHA:biggrin::biggrin::biggrin:

Oeps.. sorry, we mochten niet lachen he.:)

Oke, laserlock. Ga naar gamecopyworld.com en zoek die game daar op, klik dan op de laserlock beveiliging dan kom je uit bij cdcopyworld.com of zoiets.

Daar kun je detecting utils vinden.

Zoek naar clonycd en laat die de cd detecteren, dan krijg je te zien welke versie laserlock etc.

Die util geeft je dan ook aan welke instellingen je in clonecd moet doen voor zowel lezen alsook branden.

De meest gebruikte copybeveiliging is het buitengewoon irritante en niet met alle cd writers te copieeren Safedisc v2.51, laserlock is ook vrij irritant maar best goed te doen.:)

 
Ptje,

Of probeer het eens met 'Blindread', de image.file is vervolgens met verschillende brandprogramma's te fikken (o.a. met 'Blindwrite').

Ik heb er hier ook een (gekregen) copietje van liggen, dus het moet wel mogelijk zijn.

Als je er helemaal niet uitkomt wil ik er wel één voor je maken.

 
Klopt Ptje ben er zelf ook al eens een hele tijd mee aan de gang geweest [voor mijn dochter van 9]gaat niet zo maar probeer eens clony die werkt samen met clone cd en zoekt de goede instellingen op succes

 
Hoi Ptje,

ik lach d'r helemaal niet mee! Mijn dochters kunnen inmiddels Freddy 1 t/m 3 dromen. En toch vinden ze het iedere keer nog leuk om er opnieuw aan te beginnen :)

De reply van BT is natuurlijk het meest interessant! Ik heb hier een Plextor lezer en writer staan, waardoor ik een 1 op 1 image kan maken en weer wegschrijven met "Plextor"-software. Tot nu toe heb ik nog geen last gehad van dit soort beveiligingen, maar ben wel benieuwd of de software van Plextor hier tegen kan.

Weet iemand hier iets over?

Groetjes,

:cool:

 
Plextor rulez niet meer.:sad:

Laserlock sux, maar Plextor kan hem wel aan.

Safedisc v2.51 is een heel ander verhaal en daar geeft het uitlezen geen probleem, maar nieuwere firmwares hebben gezorgd dat de plex het schrijven niet meer altijd of helemaal niet juist doet.

Philips based schrijvers is dan super.

De nieuwe Lite-on's (zou je bijna niet zeggen) maar jawel, 0 problemen met welke huidige copieerbeveiliging dan ook.

Wil je weten welke? Check dan eens de officiele site van clonecd, daar staat ergens een lijst met supported writers (schrijvers).

In beide vakjes die je daar ziet (dus lezen en schrijven) moeten eigenlijk 2 bolletjes zijn.

Plextor heeft er in het schrijfvakje -geen-, en dat is dus knap waardeloos van een zo bekend en ook zowat het duurste merk momenteel.:grrr:

Klik dan maar eens in de lijst bij Lite-on en kijk maar eens wat die kunnen, dan schrik je van de incompatibiliteit van Plextor.

Eerst zweerde ik bij Plextor en ik heb zelfs een nieuwe Lite-on verkocht om een Plex te kunnen kopen die toen net uit kwam.

Maar dit betekent voor mij echt einde Plextor, Lite-On werkt net zo goed en met copieerbeveiligingen dus zelfs nog beter.

Snif.....

@mmm probeer eens met de Plextor software een 1:1 copie te maken van GTA 3, en kijk dan eens of die op alle cdroms werken wil. Bij mij lukte dat nog net met de goede clonecd instellingen.

Als je echter de Sum of All Fears probeert, doet ie het zelfs niet in de schrijver na het copieeeren.;(

Ik heb dit nog niet getest met de software van Plex zelf, maar gezien de ervaringen en testen die ik lees over Plextor op de copieersites (maar dan wel met clonecd) denk ik niet dat je met de Plextorsoft goede resultaten zult bereiken.:sad:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een Lite on, ding doet het 500% en kost weinig.

Maar zoals ik al zei, gaat het lezen fout, niet het schrijven.

 
Ligt er ook een beetje aan welke Lite-on je hebt Ptje, check even je typenummer op de site van clonecd.

Ik hoor alleen maar goede verhalen van dat ding.

Heb je niet eventueel een andere lezer waar je mee inlezen kunt? Hoeft bij mijn weten niet perse een schrijver te zijn, zo gebruik ik zelf bijv. gewoon mijn Plextor 32-TS cdrom speler hier vaak voor.

Overigens kun je in clonyxx ook ingeven of je ringen ziet op de cd, daarmee zou je kunnen zien of je andere lees instellingen moet gebruiken.

Op cdcopyword.com en cdmediaword (of zoiets) zijn handleidingen te vinden.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, oei BT,

een erg goeie feedback: thanks. 't Is al weer 4 jaar geleden dat ik ze aangeschaft heb. En ben toen ook nog voor de duurdere SCSI gegaan! Tot nu toe heb ik daar niet al te veel spijt van. Doe ook niet erg vaak "moeilijke" copien. Het werkt allemaal nog steeds, maar als ik nu aan een nieuwe toe zou zijn, dan zal ik toch zeker naar die Lite-on kijken! IDE is ook geen enkel probleem meer.

Wel wacht ik natuurlijk nog even af of de kids dalijk met Freddy 4 aan de slag kunnen :biggrin:

Ik heb al wel gemerkt dat een 1:1 copie niet altijd "1:1" is, met de Plextor software!

Zo moet ik muziekCD's met CDtekst (titels in display) met een ander programmaatje copieren, anders geen titels. Ook van Plextor, maar voor de amerikaanse markt en veel langzamer.

Groetjes,

:cool:

 
Yepz, da's een van de redenen dat ik dat plex utility maar 1x geprobeerd heb, en vanwege snelheid en mogelijkheden heb ik verder altijd CDRWin, Nero en Clonecd gebruikt en 2x Blindread.

Toendertijd was de duurdere scsi ook een betere keuze, nu is dat ietwat anders.

Overigens wacht nog ff met de aanschaf van zo'n Lite-on, ik ga als het goed is vanavond naar iemand toe met zo'n type dat alles aan zou moeten kunnen en daar gaan we een safedisc v2.51 beveiligde cd backuppen.

Kan ik gelijk zelf zien wat er allemaal van waar is en kan ik dat weer hier melden, maar in elk geval weet ik wel al dat het verhaal over de Plextor geldt wat ze schrijven.:sad:

 
Snifsnif... ik zou mijn ervaringen nog vertellen... snif.

Snif.... ik heb eergisteren met een Lite-on die met alle bolletjes op de elby site vermeld stond een backup gemaakt van een tweetal safedisc v2.51 protected games.

En ik moet zeggen..... hij las ze ietwat langzaam in, maar da's normaal, doch de games zijn zonder problemen compleet gebackupped, en te spelen in elke andere cd-rom speler of schrijver, dus de protectie was totaal geen probleem.

Snif... weeeehhh... met mijn Plex lukt dit niet altijd...:sad:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan