seca2 kletspraat

C

Carpio2

ja, ja ik weet het

ik zit weer te zeiken over die stream hack maar toch.

Ik heb altijd begrepen dat een dbox met cam als volgt werkt:

De ontvangen ontvangt en decodeerd het signaal en de cam bepaald of je een zender wel of niet mag zien.

Als dat zo is, is het dan niet gemakkelijker om de box te hacken??

Of is het zo dat het signaal gecodeerd is met een key die vanuit de cam moet komen?

Carpio2

 
Ik heb er ook een voorstelling van, maar die is heel anders en dan ook geen stream hack.

Ik denk, dat de stream versleuteld word verzonden. Deze sleutel moet ook op de kaart staan om er weer iets ongecodeerds van te maken. Dus je kunt voor de Ci hacken wat je wil, dan heb je een gecodeerde stream.

 
Mijn beredenering

De hardware van de ci’s zijn het zelfde. Dus een paar ic’s zullen de mpeg stream decoderen en de flash ic bevat het type codering. Deze flash ic zal de vrijgave geven aan de andere ic’s om het signaal te decoderen. Is het niet mogelijk om de flash te voorzien van software die constante vrijgave geeft aan de mpeg decoder ic's?

 
Mijn gedachte: de stream komt ongecodeerd naar beneden, de hardware in de ontvanger codeert en de CI en/of cam zorgt weer in combinatie met de kaart voor het decoderen, waar de ontvanger gegevens voor nodig heeft van die hardware.

In dat geval zou box hacken moeilijk zijn, want als je gaat ingrijpen voordat de box codeert is de hele stream nog niet uit elkaar gehaald door de box zodat er duidelijk lijnen zijn wat betreft zenders, audio, teletekst, en weet ik wat dies meer zij.

Zit ja na de box ben je weer te laat want dan heeft de box de zaak weer gecodeert.

Mocht die hypothese waar zijn, zou je de box zijn werk moeten laten doen en ergens in de hardware of operating system van het ding moeten zorgen dat ie het stukje coderen overslaat.

 
Tja, die discussie over de zgn DVB hack werd een aantal jaren geleden vooral op de Duitse boarden hevig gevoerd, ging toen ineens richting cam (er werd zelfs geld ingezameld om zo'n gehackte dbox/cam aan te schaffen) maar is vervolgens verstomd.

M.i. ten onrechte en ik ben het dan ook met Carpio2 eens, dat het beslist de moeite waard is om te zoeken naar een DVB-bug,

zodat de ontvanger alles doorgeeft als FTA.

Al is het alleen al om te checken of je kanalenlijst nog up to date is...

Grtz,

 
Gnagna.:)

Ik zal de laatste zijn die jullie tegenhoudt, helaas reikt mij de technische electronische kennis niet om een ontvanger van binnen te bekijken, behalve dan om een firmware te updaten middels de BDM.

Zou leuk zijn als er weer eens iets aan gedaan zou worden, geef ik jullie volkomen gelijk in.

 
Volgens mij moet de stream inderdaad ongecodeerd zijn ,maar wel met flags voor de bepaalde coderingen.

Anders heeft de reciever teveel werk met de omzettingen enzo..

is maar een veronderstelling.

En de flags bepalen dan weer welke codering er gebruikt wordt en hardware .

Groeten,

Compy

 
voor de liefhebbers die niet bang zijn van een beetje droge stof over dvb en cam/ci heb ik nog wel een paar pdfjes op mijn hd staan.

mischien ergens voor up/download te zetten?

 
Lijkt me inderdaad erg interessant om eens door te spitten.

Groetjes,

Dreeke

 
Ik wil die bestanden ook graag.....

Ik stop op 1 december met werken, heb ik wat te doen.

Alle info is welkom.

Ik ben ook op zoek naar tools om de

code te aan te passen (MASM/TASM ??? of zoiets voor de 68000)

Ook alle info over de 68000 is welkom (nuttige links)

thanks

Carpio2

 
Tja....

Nagenoeg alle digitale uitzendsystemen werken met data versleuteling middels een "pseudo-random generator"

Deze gevalletjes genereren aan de hand van een vooraf ingegeven serie bytes een data-stream die op het eerste gezicht volledig random is.

De vooraf ingegeven bytes worden "seed-code" genoemd.

Met de gegenereerde data-stream wordt het te beveiligen signaal gecrambled (vaak met een eenvoudige xor-functie)

Als bij de ontvanger van deze gescrambelde data de orginele seed-code bekend is kan deze middels een zelfde soort random-generator en de seed-code de orginele data reconstueren.

Deze zaken zijn nodig om het uitgezonden spectrum zo gelijkmatig mogenlijk (random) te laten zijn.

Stel dat het uitgezonden beeld geheel wit is, dan zouden er b.v. allemaal "1" verzonden worden, en bij een zwart beeld alleen maar "0" (te simpel voorbeeld....)

De bandbreedte van het signaal zou dan veel te groot worden.

Ook gewone FTA uitzendingen ook middels deze techniek gecodeerd.

Hierbij wordt dan een vaste, niet veranderende seed-code gebruikt.

De benodigde zaken hiervoor zijn standaard in de mpeg-decoder chipsets aanwezig.

Bij gecodeerde uitzendingen zijn de seed-codes uiteraard niet vast en veranderen iedere ong. 10 sec.

De Cam doet niets meer dan een software-platform bieden waarmee de betaal-tv providers deze veranderlijke seed-codes kunnen doorgeven.

Op systeem-nivo blijken alle codeersystemen of ze nu seca, irdeto, viacess of iets anders heten, de zelfde opzet te gebruiken.

Er wordt door de cam aan de hand van de binnenkomende ECM/EMM-data, keys en algo. iedere 10 sec een 8-byte getal gegenereerd (de seed-code).

Hiermee is de mpeg-decoder vervolgens instaat het signaal te descrambelen.

Helaas is dus wel zo dat alle data echt "gehusseld" en is een simpel bitje ergens aan of uit zetten niet genoeg :-(

Door deze eenduidige opzet kunnen we nu echter wel genieten van 6in1 zaken, en zo....

Groetjes,

Erik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan